• 0

Divalicia Kindermode webshop

Omschrijving van je concept:

Kinderkleding webshop voor de kleinere kinderen. We richten ons vooral op baby's en kinderen van 0 t/m 10 jaar. We willen ons niet binden aan bepaalde merken. Leuke kleding is leuke kleding of het nou een (bekend) merk is of niet. Het liefst producten die je niet zo vaak ziet in webshops of winkels in Nederland. We hebben inmiddels een aardige lijst met leveranciers van zowel binnen als buiten Nederland (EU). Buiten de EU is wat mij betreft nog een stap te ver i.v.m. alles wat daarbij komt kijken.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf de website gebouwd met Drupal Ubercart. Ik heb voor Ubercart gekozen, omdat dit voor mij bekend terrein is. Wij hebben sinds 1 mei de webshop geopend en eigenlijk alleen "reclame" gemaakt via Facebook en daar een aantal (like/win) acties bedacht. We hebben een klein advertentiebudget, echter wil ik dit pas gaan aanspreken nadat de webshop verder geoptimaliseerd is. Ik zou het zonde vinden om nu te gaan adverteren terwijl de site nog zaken bevat die voor verbetering vatbaar zijn. Eerste indruk is belangrijk zoals ik wel vaker gelezen heb hier. De bezoekers die we nu trekken zijn vooral bekenden en bekenden van bekenden.

 

Ik heb Google Analytics gebruikt om te kijken hoe bezoekers de website gebruiken. Op basis van deze "analyse" heb ik al een aantal zaken aangepast binnen de webshop. Ik heb verder tal van forums gelezen over hoe je webshops moet inrichten en hoe je vooral vertrouwen moet kweken binnen de webshop gezien het feit dat wij natuurlijk een startende onderneming zijn.

 

Wij hebben nog veel te leren daar zijn we ons zeker van bewust.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Onze uitdaging is om een webshop aan te bieden waar je verrast wordt door de producten op de site. Het moet gewoon leuk zijn om alle producten te bekijken en uiteindelijk te kopen :-)

 

We zijn gestart met een niet al te grote voorraad en proberen dit langzaam op te bouwen. We zijn ook van plan om bij mensen langs te gaan voor een kleding "party". Ook zit het idee in ons hoofd om kledingstukken te veilen via de website. In het beginsel vooral voor kledingstukken waar we er nog 1 maat van over hebben bijv. Ik ben op dit moment bezig met het ontwikkelen van deze functionaliteit.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een kinderkleding webshop is natuurlijk niet echt uniek te noemen. Het aanbieden van een kleding party heb ik nog niet voorbij zien komen op een kinderkleding webshop. Ook het veilen van producten zie ik nergens. Je ziet dit nog niet terug in de huidige webshop maar dit gaat er zeker wel van komen. Ook zijn we nog op zoek om social media nog meer te integreren in de webshop.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zowel positieve als negatieve feedback. Ook positieve feedback vind ik belangrijk. Ik zoek ook bevestiging dat bepaalde zaken goed in elkaar zitten.

 

Ik wil jullie in ieder geval alvast bedanken voor jullie tijd en wanneer ik tijd heb zal ik ook proberen bij te dragen aan het leveren van feedback op andere webshops.

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

 

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar dingen die me opvallen bij een eerste blik:

 

Waarom "Baby meisje" en "Baby jongen" in enkelvoud en "Meisjes" en "Jongens" in meervoud?

 

Je maakt wat je menu betreft heel duidelijk onderscheid in babykleertjes en kleertjes voor oudere kinderen. Waarom dan niet op je homepage bij de producten direct duidelijk gemaakt voor welke categorie de getoonde kleertjes zijn? Ik zou dat overigens niet doen met steeds dezelfde toevoeging (zoals er nu "baby meisje" bij een paar artikelen staat), maar misschien kun je gewoon de maten op de overzichtspagina erbij zetten.

 

Als ik op je homepage sta en met de muis over de namen van de artikelen beweeg, veranderen de plaatjes soms. Dan sta ik op de naam van artikel 4 en dan veranderen de plaatjes van artikel 2 en 6. Erg verwarrend, zeker als onder "Trinitti stippen broekje" dan opeens een plaatje van een shirt met een broekje staat.

 

Waarom bij de artikelen de tekst "Wasvoorschrift:" als dat niet is ingevuld?

 

Verplicht een account moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Overweeg dus om ook de mogelijkheid te bieden om af te rekenen zonder een account aan te maken.

 

In je winkelwagen mag je "Please select your bank" nog vertalen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback!

 

Waarom "Baby meisje" en "Baby jongen" in enkelvoud en "Meisjes" en "Jongens" in meervoud?

 

Geen idee. In ieder geval niet consistent dus ga ik aanpassen,

 

edit: is inmiddels aangepast.

 

Je maakt wat je menu betreft heel duidelijk onderscheid in babykleertjes en kleertjes voor oudere kinderen. Waarom dan niet op je homepage bij de producten direct duidelijk gemaakt voor welke categorie de getoonde kleertjes zijn? Ik zou dat overigens niet doen met steeds dezelfde toevoeging (zoals er nu "baby meisje" bij een paar artikelen staat), maar misschien kun je gewoon de maten op de overzichtspagina erbij zetten.

 

Ik snap wat je bedoelt. Op de hompagina staan 6 artikelen gesorteerd op basis van laatste wijziging en/of aangemerkt als "sticky". Nu zou het bijv. kunnen zijn dat een bezoeker op de homepagina terecht komt een leuk shirtje ziet en vervolgens op de productpagina erachter komt dat dit shirtje helemaal niet in de desbetreffende maat verkrijgbaar is. Direct een afknapper dus.

 

Ik ga aan de slag met het tonen van de maten in klein lettertype onder of boven de prijs.

 

Als ik op je homepage sta en met de muis over de namen van de artikelen beweeg, veranderen de plaatjes soms. Dan sta ik op de naam van artikel 4 en dan veranderen de plaatjes van artikel 2 en 6. Erg verwarrend, zeker als onder "Trinitti stippen broekje" dan opeens een plaatje van een shirt met een broekje staat.

 

Heeft niets te maken met het bewegen van je muis over de titel. Voor sommige producten zijn meerdere plaatjes toegevoegd. Deze worden in een slideshow weergegeven. Wat betreft "Trinitti stippen broekje" begrijp ik de verwarring zeker aangezien hier ineens een shirtje bij op komt dagen. Het idee was hierbij om te laten zien dat de desbetreffende producten goed bij elkaar passen.

 

Waarom bij de artikelen de tekst "Wasvoorschrift:" als dat niet is ingevuld?

 

Terechte opmerking. Is al onderdeel van ons todo lijstje en kan binnenkort van het lijstje af :-)

 

 

Verplicht een account moeten aanmaken is voor veel mensen een (te) grote drempel. Overweeg dus om ook de mogelijkheid te bieden om af te rekenen zonder een account aan te maken.

 

Is niet verplicht. Het enige wat echt verplicht is, is het opgeven van een mailadres. Je hebt de mogelijkheid om in de checkout accountgegevens in te vullen, echter staat er ook:

 

"Optioneel. Nieuwe klanten kunnen accountgegevens opgeven. Wij zullen deze voor u invullen indien u geen gegevens opgeeft."

 

Is dit volgens jou al een te grote drempel of komt dit te onduidelijk naar voren?

 

In je winkelwagen mag je "Please select your bank" nog vertalen.

 

Done!

 

Nogmaals bedankt!

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
  • 0

"Optioneel. Nieuwe klanten kunnen accountgegevens opgeven. Wij zullen deze voor u invullen indien u geen gegevens opgeeft."

 

Is dit volgens jou al een te grote drempel of komt dit te onduidelijk naar voren?

Mijn interpretatie van "Wij zullen ..." is dat jij een account voor mij aanmaakt met een door jou bepaalde gebruikersnaam en wachtwoord als ik die niet zelf invul. En dan krijg ik waarschijnlijk een mailtje waarin jij die bevestigt. En dan heb ik dus weer een account bij de zoveelste webwinkel. Is inderdaad een drempel.

Link naar reactie
  • 0

Mijn interpretatie van "Wij zullen ..." is dat jij een account voor mij aanmaakt met een door jou bepaalde gebruikersnaam en wachtwoord als ik die niet zelf invul. En dan krijg ik waarschijnlijk een mailtje waarin jij die bevestigt. En dan heb ik dus weer een account bij de zoveelste webwinkel. Is inderdaad een drempel.

 

Duidelijk. Heb even de mogelijkheden bekeken in Drupal Ubercart en dit is niet optioneel te maken of eenvoudig te verbergen. Ik zal hier een eigen module voor moeten schrijven om dit aan te passen. Hij staat op mijn todo lijstje i.i.g.

 

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zou deze standaard aangevinkt zetten: "Het factuuradres is hetzelfde als het bezorgadres." Dat maakt je formulier meteen compacter.

 

Dit: "Optioneel. Nieuwe klanten kunnen accountgegevens opgeven. Wij zullen deze voor u invullen indien u geen gegevens opgeeft." komt op mij verwarrend over.

 

In de description van producten missen wat spaties, bijvoorbeeld: ".Merk: DirkjeSoort: JumpsuitKleur: witSeizoen: Zomer 2013Materiaal: 95%"

 

Provincie veld mag echt wel weg.

 

Wellicht een idee om als je op "Baby jongen" klikt alles blauw wordt in de layout ipv roze.

 

Ik mis eigenlijk wel een footer. Daar zou je dan direct je contactgegevens kunnen plaatsen.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik zou deze standaard aangevinkt zetten: "Het factuuradres is hetzelfde als het bezorgadres." Dat maakt je formulier meteen compacter.

 

Goede tip. Ik vond het formulier al wat aan de lange kant. Ga ik aanpassen.

 

edit: is aangepast.

 

Dit: "Optioneel. Nieuwe klanten kunnen accountgegevens opgeven. Wij zullen deze voor u invullen indien u geen gegevens opgeeft." komt op mij verwarrend over.

 

Dit stukje gaat sowieso op de schop. Account aan laten maken gaat eruit. Het wordt niet verplicht om een account aan te maken en wanneer een klant niets opgeeft wordt er puur een bestelling aangemaakt op het opgegeven mailadres. Hier zit echter wel aardig wat tijd in helaas om het aan te passen.

 

In de description van producten missen wat spaties, bijvoorbeeld

 

Scherp! Was ik wel al van op de hoogte.

 

Wellicht een idee om als je op "Baby jongen" klikt alles blauw wordt in de layout ipv roze.

 

Leuk idee. Hoeft ook niet zo heel moeilijk te zijn om in te bouwen verwacht ik. Ik zet hem op mijn lijst. Komt wel op de lijst met "nice to haves" want ik heb belangrijkere punten.

 

Ik mis eigenlijk wel een footer. Daar zou je dan direct je contactgegevens kunnen plaatsen.

 

Zat ik zelf ook al aan te denken, omdat ik dat heel erg vaak tegenkom op andere webshops. Ik moet wel bekennen dat ik de footer over het algemeen gebruik wanneer ik iets niet kan vinden op een website. Maar goed hij staat op mijn lijstje welke met de dag langer wordt :-)

 

Bedankt voor je feedack. Zitten zeker opmerkingen bij waar ik wat mee kan!

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie webshop!

 

Het enige waar ik tegen aanloop is dat er geen 'over ons' pagina is.

En eigenlijk zie ook niet vaak dat de algemene voorwaarden etc. boven in het menu staan.

Wat als je straks meer categorieën krijgt waardoor je ruimte te kort krijgt boven in?

Link naar reactie
  • 0

Linde,

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels bezig met het maken van een footer waarin ik dit soort informatie kwijt kan. De footer zorgt er dan voor dat ik twee menu items kan verplaatsen en voorlopig genoeg ruimte heb in het menu.

 

Mocht ik straks echt in de knel komen met de ruimte in het menu kan ik altijd nog een nieuw menu ontwerpen.

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.