• 0

Webcare voor kleine ondernemingen

Omschrijving van je concept:

Webcare voor kleine ondernemers; vaak hebben kleine MKB'ers of ZZP'ers geen eigen webcare afdeling, maar kost onderhoud van de website en Social Media beheer ook een hoop tijd. Tijd die men liever in iets anders steekt. Het idee van ZZP Webcare is daarom: betaalbare webcare voor kleine ondernemingen. Er zullen verschillende pakketten beschikbaar komen, ieder met zijn eigen mogelijkheden en vormen van ondersteuning. Zo zal er onder andere een pakket beschikbaar zijn dat alleen zorgt voor technisch onderhoud, een voor het social media beheer en ook een voor e-commerce ondernemingen.

 

De ondersteunende taken die ik wil leveren zijn: technisch onderhoud van de website, Social Media ondersteuning, ondersteuning en monitoring voor het beheer van de website en analyse van gegevens.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Met mijn bedrijf @Create verzorg ik al langer (een gedeelte van) de diensten die ZZP Webcare moet gaan leveren. Het loskoppelen van de diensten moet zorgen voor een verbeterde focus. De kennis en de nodige software heb ik al klaar liggen, alsmede een uitgebreid stappenplan voor elk beschikbaar pakket.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Tegenwoordig is aanwezigheid op het internet heel belangrijk voor ondernemers. Niet iedereen is echter even technisch onderlegd of heeft interesse in het bijhouden van een website. Vaak zijn de kosten voor het onderhoud van een website extreem hoog en niet te betalen voor kleine ondernemingen. Mijn plan is om in beide aspecten te voorzien; zowel financieel aantrekkelijk zijn als kwalitatief goede service.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Webcare lijkt weggelegd voor grote bedrijven, die een eigen afdeling aan de desbetreffende taken kunnen wijden. Kleine ondernemers worden daarbij vergeten, dus wat dat betreft is dit idee wel een unicum.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop te horen of er ondernemers zijn die dit concept zien zitten. Niet om alvast klanten te werven (al is iedereen uiteraard welkom), maar om te zien of dat wat ik in gedachten heb daadwerkelijk raakvlakken heeft met de behoeftes van kleine ondernemers.

 

Daarnaast hoor ik graag welke vormen van ondersteuning ondernemers nodig hebben, of fijn zouden vinden.

 

 

Heb je een acuut probleem met je website? Ik help je! www.atcreate.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo John, dank voor je reactie. Zoals je kunt lezen is het beheer van Social Media kanalen inderdaad een onderdeel van de dienstverlening. Echter, het beheer van blogs, technisch onderhoud en dergelijke wordt door andere (grote) webcare bedrijven ook gedaan en wil ik zeker niet achterwege laten, omdat mijn ervaring is dat hier veel behoefte aan is.

Heb je een acuut probleem met je website? Ik help je! www.atcreate.nl

Link naar reactie
  • 0

Wees er snel bij, want op = op!

Momenteel zijn er nog maar 2 pakketten beschikbaar. Als u gebruik wilt maken van deze aanbieding, moet u er snel bij zijn!

Vandaag nog van de aanbieding gebruik maken!

 

Hoe ongeloofwaardig kan je zijn! Ik hoef in ieder geval niet verder te kijken.

Je zoekt inderdaad geen klanten, je zoekt slachtoffers.

Link naar reactie
  • 0

Opzich een interessant concept.

Nu is het over het algemeen wel zo dat webcare teams verregaande bevoegdheden hebben om klanten tegemoet te komen bij klachten.

T-mobile webcare is daar goed voorbeeld van. Als je klacht hebt en daarover beld proberen ze je af te schepen en krijg je niks voor elkaar.

Plaats je dezelfde klacht op internet ( Facebook/twitter) dan heb je binnen paar uur een oplossing en krijg je tot wel maanden gratis abonnement.

 

Je zal met je klanten dus zeer goede afspraken moeten hebben wat jouw bevoegdheden zijn en hoever je mag gaan met tegemoetkomen van klanten met klachten om die zo snel mogelijk van klacht naar positieve ervaring om te draaien.

Link naar reactie
  • 0

Wees er snel bij, want op = op!

Momenteel zijn er nog maar 2 pakketten beschikbaar. Als u gebruik wilt maken van deze aanbieding, moet u er snel bij zijn!

Vandaag nog van de aanbieding gebruik maken!

 

Hoe ongeloofwaardig kan je zijn! Ik hoef in ieder geval niet verder te kijken.

Je zoekt inderdaad geen klanten, je zoekt slachtoffers.

 

Waar haal je die quote vandaan? Ik kom hem op haar website ook niet tegen.

 

De website zelf zou nog wel een mooie update kunnen gebruiken. Meerdere menu werkt bij mij altijd wat onoverzichtelijk, ook is de banner wat groot waardoor ik altijd eerst moet scrollen om iets te kunnen lezen.

Link naar reactie
  • 0

Daniël: bedankt, dat is inderdaad een goeie om op te letten. Bedankt voor de tip.

 

Middle: Ik kan uit je bericht niet goed ontcijferen waarom je mij ongeloofwaardig vindt. Als je bepaalde informatie misleidend vindt, dan reageer ik daar graag op. Hier kan ik echter niet zo veel mee, hopelijk begrijp je dat.

Heb je een acuut probleem met je website? Ik help je! www.atcreate.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals je kunt lezen is het beheer van Social Media kanalen inderdaad een onderdeel van de dienstverlening.

Maar waar lees ik dan op je site dat je ook op internet in de gaten houdt of er negatief over een bedrijf wordt gesproken en daar actie op onderneemt? Want dat is in mijn beleving een van de belangrijke taken van de webcare afdeling van grotere bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Omdat deze informatie niet op de website van @Create moet staan, John. Het gaat om een nieuw op te richten bedrijf, dat separaat van mijn huidige bedrijf zal gaan handelen. Zo ontstaat er ruimte voor andere taken, zoals bijvoorbeeld het onderhouden van social media profielen.

Heb je een acuut probleem met je website? Ik help je! www.atcreate.nl

Link naar reactie
  • 0

Je idee is opzich goed, alleen of dat bij deze doelgroep aan gaat slaan? Webcare heeft de gemiddelde ZZP'er niet nodig, de hoeveelheid berichtjes die hij/zij ontvangt op een dag kan zelf op gereageerd worden. Ook de uitingen die over het bedrijf online worden gedaan zullen niet in een volume zijn dat er speciaal een bedrijf voor moet worden ingehuurd om dit te monitoren.

 

Om een website te onderhouden hebben ze vaak een CMS waarbij ze zelf alles kunnen aanpassen en wanneer er technische problemen zijn zullen ze diegene benaderen die de website heeft gemaakt. Waar in het verhaal komt jouw dienstverlening dan ter sprake?

 

Bij bedrijven waar de volumes zo hoog zijn, buzz op het internet enorm uitvergroot kan worden en de budget er voor hebben om het uit te besteden is je concept natuurlijk erg interessant. Of de ZZP'er hier op zit te wachten betwijfel ik...

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Omdat deze informatie niet op de website van @Create moet staan, John.

Dat snap ik dan niet. Want op de website van @Create staat in het logo "Webcare & Design" en dan zou ik verwachten dat je ook ergens op die stie uitlegt wat jij onder Webcare verstaat ...

Link naar reactie
  • 0

Enerzijds een goed idee, anderzijds knaagt het toch dat de kracht van een klein ondernemer persoonlijk contact is. Met Social Media kun je die vergroten door je doelgroep op te zoeken en in gesprek te gaan. Denk daarom dat het voor veel kleine zzpers niet verstandig is dat te outsourcen.

 

Gaat het om website onderhoud en dergelijke, dan is het wat anders. Ik weet dan ook niet of Webcare de goede naam is...

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

misschien is het wat om een systeem te maken waarin berichten die op internet/social media geplaatst zijn over dat bedrijf te verzamelen en de juiste tools te bieden om dat allemaal bij te houden en op te reageren. Maar vervolgens de ondernemer zelf te laten reageren en op te lossen.

Je bied hem/haar daarmee dus alle tools om webcare goed uit te voeren zonder dat hij zelf alles hoeft af te zoeken.

Een soort van doe het zelf pakket dus.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.