• 0

Wat vinden jullie van mijn... verhuurshop protenten.nl

Omschrijving van je concept:

Wij zijn sindskort een extra website begonnen voor de verhuur van luxe partytenten met de daar bijhorende aankleding, PRO Tenten. Eigenlijk alles wat je nodig kan hebben voor een bruiloft, tuinfeest of bedrijfsfeest. Wij richten ons voornamelijk op particulieren, waarbij de website dus begrijpelijk en aantrekkelijk moet zijn.

 

Wij hebben een unieke partytent in ons assortiment, welke de uitstraling heeft van een luxe tent. De tentzeilen zijn van zeer dik pvc, waardoor je nauwelijks verschil ziet met de veel duurdere pagodetenten. Door een harmonica systeem staat deze tent in 5 minuten. Hiermee proberen wij een luxe tent te verhuren, welke zeer toegankelijk is voor elke doelgroep. De concurrentie is moordend met de goedkope plastic partytenten, die voor een prikkie verhuurd worden.

 

Via onze website kan je makkelijk online een aanvraag doen en zelf je huurprijs berekenen, uniek!

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We zijn ongeveer twee maanden online. Beginnen een klein beetje te stijgen in google, maar nog nergens een pagina 1 notering. Dit moet dus nog stukken beter. Daarnaast zijn wij een regionale reclamecampagne gestart om naamsbekendheid op te bouwen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij proberen een totaalconcept aan te bieden voor een compleet feest. Een luxe, maar toch voordelige tent met daar bijhorende aankleding (statafels, buffettafels, glaswerk, biertaps, et cetera).

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wie bieden een tent prijstechnisch niet te vergelijken is met Pagodetenten en andere evenementen, maar qua uitstraling toch niet heel erg onder doen. De veel verkrijgbare goedkopere parytenten zijn prut als je ze naast de onze zet.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Zijn wij duidelijk op de website met betrekking tot onze tenten?

- Spreekt de website aan voor u als onbekende of zoekt u liever verder?

- Zou je bij ons ook willen huren als er geen tent nodig is?

 

Ik ben heel benieuwd naar feedback!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geluid ... in dit geval zelfs irritant geschreeuw, doodzonde nummer 1 op een website. Ordinair gedoe. Binnen één seconde weg geklikt en kom nooit meer terug.

Het is internet, als ik reclamespots wil horen zet ik de radio of de televisie wel aan. Ik wil graag zelf bepalen wat ik te horen krijg.

Link naar reactie
  • 0

Er is wel degelijk nagedacht over de tune. Deze is slechts 15 seconden en geeft direct een introductie en hopelijk vertrouwen.

 

Vertrouwen krijgen op internet is een cruciale factor (daarom zijn we gek op keurmerken). Een achtergrondsong is zoooo 2004, maar wordt een korte introductie van 15 seconden ook als irritant bevonden? Of scheelt dit lezen en voeden we hiermee de luie klant?

 

Wanneer dit als hinderlijk wordt ervaren ben ik de eerste die het verwijderd;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Geluidsfragment zou ik inderdaad weghalen. Een orienterende consument is op zoek naar informatie, niet (direct) naar reclame. Het geluidsfragment kun je in dit geval vergelijken met de gevoelens die een ongevraagde pop-up opwekt bij de meeste bezoekers.

 

Daarnaast kun je veel meer de focus leggen op de producten die je aanbiedt. Je hebt gemiddeld 5 seconden om de aandacht van een bezoeker te triggeren. Ik snap dat jullie trots zijn op de landelijke reclamecampagne op de radio, maar wanneer iemand de radiospot heeft gehoord en daarom naar jullie website navigeert hoeft diezelfde consument niet nog eens te zien dat jullie op de radio adverteren. Dat weet ie immers al. Meer focus op producten en usp`s, minder op nieuws en recalme. Zeker het "above the fold" deel van de website kan vele malen beter.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er is wel degelijk nagedacht over de tune. Deze is slechts 15 seconden en geeft direct een introductie en hopelijk vertrouwen.

Bij mij dus niet. Ik vind het ook hoogst irritant als er op een site meteen wat voor geluid dan ook wordt afgespeeld. En dat spotje komt elke keer weer terug als ik terugga naar je homepage. Als ik op zoek zou zijn naar jouw producten, dan was ik meteen weer weggeweest, maar omdat je commentaar op je site vraagt ben ik nog even gebleven ...

 

Loop in elk geval je teksten nog even na of laat dat doen als je daar zelf niet goed in bent. In je banner zie ik sowieso al actie's acties, mooier dan de concurrent dan die van de concurrent en bij ons besteld bestelt u.

 

"Ook dit weekend nog beschikbaar" snap ik niet, want verderop zeg je dat je "door een gigantische voorraad geen nee verkoopt".

 

Je productinformatie vind ik hier en daar te summier. Bijvoorbeeld bij de afzetpaalset, dan zou ik graag willen weten hoe lang het koord is, zodat ik kan bepalen hoeveel sets ik nodig heb. Bovendien heb je als ik het goed zie voor een dubbele lengte maar 3 palen en 2 koorden nodig en ik zie niet hoe ik die kan bestellen.

Link naar reactie
  • 0

- Zijn wij duidelijk op de website met betrekking tot onze tenten?

 

Als ik de informatie eenmaal gevonden heb wel. Ik vind de hoofdpagina niet zo sterk eerlijk gezegd. De header neemt wat mij betreft veel te veel ruimte in beslag. Dit kan toch wel wat compacter?

 

- Spreekt de website aan voor u als onbekende of zoekt u liever verder?

 

Ik vind de website wat saai. Partytenten verhuren jullie vooral voor feesten en partijen, deze sfeer vind ik niet terug op jullie website.

 

- Zou je bij ons ook willen huren als er geen tent nodig is?

 

Ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een andere producten bij jullie willen huren.

 

Waarom stel je deze vraag eigenlijk? Ik zie dat jullie veel meer producten dan alleen tenten verhuren. Waarom leggen jullie dan zo de nadruk op deze tenten? Is het niet veel slimmer om het breder aan te pakken?

 

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roderick,

 

Leuk om te zien dat je nog steeds in het vak bezig bent. Persoonlijk vind ik deze website een behoorlijk kopie van alle andere websites die je de afgelopen tijd opgestart bent. Is dat een bewuste keuze? BEn je niet bang dat mensen niet meer weten op welke website ze zitten?

 

Persoonlijk zou ik nog wel even goed nadenken over je prijzen, ze liggen behoorlijk boven de gewone markt van de vouwtenten. Kijk maar eens naar je concurrenten in je directe omgeving. Ik zal ze hier niet noemen, want ik denk dat je wel weet wie het zijn.

 

Verder zeg in dit topic dat je gek bent op keurmerken, maar zie dat verder op de website niet terug. Zijn je zeilen wel of niet brandvertragend en welke norm hou je hierbij aan. IS er ook een TUV certificaat, zoja dan zou ik deze zeker op je website zetten. Je fabrikant kan deze zo aanleveren.

 

Je richt je op de pro wereld, dus het zou fijn zijn als je ook aan kunt geven wat de dikte van de wand van het aluminium frame is. Dit bepaald immers de sterkte van de tent.

 

Ook mis ik nog het verhaal over zekeren, welke mogelijkheden biedt je hierin en wat is adviseer je hierin. Bij haringen de lengte en bij verzwaringen het gewicht en het materiaal, beton, staal of water (hout is niet toegestaan)

 

Tot slot mis ik het verhaal van de hoogte van de tenten, ervaring leert dat de doorgang vaak iets van 200 cm is. Het plaatje is dan wel wat misleidend, hoewel Charlie Chaplin niet heel groot was.

 

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

 

Groetjes Jasper

 

 

edit: toch nog een vraagje, op de andere websites vertel je dat ook in zeeland en Utrecht zit, maar voor de tenten niet. Sterker nog je kan niet bezorgen in Zeeland. Of zijn die andere locaties collega bedrijven ven het licht en geluid?

 

edit2: sorry, maar vind het gewoon leuk om je op weg te helpen. Ik zou de vergelijking met een pagode tent wel verwijderen, de tenten zijn totaal niet te vergelijken met elkaar. Een pagode tent is veel zwaarder, hoger en vooral veel steviger. De tenten waar je het nu over hebt zijn gewoon de betere partytenten. Google anders eens op pagodetenten en kijk even bij de betere verhuurders als DCM in Barendrecht.

Link naar reactie
  • 0

het eerste dat ik heb als ik jullie site bekijk en naar tenten ga is dat alles onder elkaar staat en nergens verder te klikken is naar de pagina van de tent zelf waar ik meer informatie zou kunnen vinden over de betreffende tent.

 

Verder de prijzen.... geen idee of die per uur, per dag, per weekeinde of per maand zijn, voor mij al voldoende om af te haken (geen zin om bij onduidelijkheid daar zelf naar te gaan informeren).

 

Verder is de site vrij saai en maak je de producten weinig aantrekkelijk.

Dit is een zeer eenvoudige presentatie site, niet een site waarop je je best doet om de producten te verkopen (verhuren).

 

Indicatie bezorg tarieven: moet ik ze na het betalen van dat bedrag zelf weer terug komen brengen? Of moet ik dat bedrag nogmaals betalen om weer op te laten halen?

 

De header van je site neemt bijna het halve directe zichtbare deel van je site in beslag en bestaat voor 90% uit witruimte, doodzonde van de ruimte op de site, kan je beter gebruiken voor productinfo en info waarom bij jou te huren.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de website er op het eerste oog leuk uit zien. Mooie kleuren en een leuke afwijkende layout!

Wat mij meteen opvalt is dat ik maar weinig tenten zie. De website heet proTENTEN.nl, dan wil ik wel graag wat tenten zien :)

 

Een leuk idee dat je meteen je tent kunt huren via de website, maar op de één of andere manier vind ik dit wat rommelig gedaan. Misschien meer een voorbeeld nemen aan webshops, waar je helder en duidelijk een product kunt bestellen.

 

Daarnaast zou je eens kunnen nadenken over het maken van een landingspagina voor alle relevante zoektermen. Dit is makkelijk voor zowel klanten als voor google, beide kunnen je namelijk gericht vinden! Mocht je interesse hebben in een blog over het opzetten van een landingspagina, dan hoor ik het wel!

 

Groeten,

Sebastiaan

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor alle prettige adviezen.

 

Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan en de homepage eens flink aangepast. Een kleinere header, het geluidsfragment verwijderd en iets meer ''click-to-action''. Voor me gevoel spreekt dit veel meer aan, delen jullie deze mening?

 

Met de overige pagina's ga ik op een later moment aan de slag, daar heb ik nu nog geen tijd voor.

 

De bedoeling is dat een partytent de basis is, mensen kunnen dit aanvullen met aankleding. Aan losse statafels of glaswerk valt geen brood te verdienen, het kan overigens wel los besteld worden.

 

@jaspercoolen

Leuk om jou hier tegen te komen en fijn dat je tips hebt. Ik ben er niet zo heel bang voor, dat men in de war raakt met de verschillende sites. We komen te vaak tegen dat er bij ons geluid gehuurd wordt en bijvoorbeeld vouwtenten bij een andere partij. Door meerdere websites proberen we dit gat op vangen. Men zoekt vaak eerst naar een leverancier voor partyverhuur en daarna regelt men een leverancier voor de techniek. Door een extra site op te zetten probeer ik ze een stap voor te zijn en direct het licht & geluid erbij te verkopen.

 

Wij hebben inderdaad meerdere vestigingen. Zeeland is een samenwerking met een betrouwbare partner, geografisch gezien niet heel interessant om daar iets op te starten. Utrecht ben ik wel gestart en dit loopt al leuk, vanuit een klein pandje doen we geen afhaalverhuur maar enkel bezorgingen. Materiaal dat wij te kort komen wordt doordeweeks gebracht vanuit Den Haag. Financieel is dit best aantrekkelijk. We hebben daar echter niet de ruimte om tentzeilen te laten drogen en een wasmachine/vaatwasser in gebruik te nemen.

 

Het is jammer om te zien dat ik het unieke van de tent nog niet kan overbrengen. Ik sta niet achter de partytenten die veel verhuurders aanbieden. Vaak bestaan ze uit plastic zeilen, een gammel aluminium systeem en hebben ze maar een doorloop hoogte van inderdaad 200cm. Daar wil ik niet aan beginnen..

 

De verschillen:

- de tenten bestaan uit een stalen frame ipv aluminium

- de doorloop hoogte is verstelbaar tot 260cm

- de zeilen bestaan uit hetzelfde PVC materiaal als een pagode tent

 

Je hebt uiteraard ook goede aluminium vouwtenten, maar ik zocht net die extra stap.

 

@Sebastiaan van der Valk

Met de verhuur werkt het vaak iets complexer, hierdoor heb ik met de webdesigner geprobeerd om het webshop principe zo dicht mogelijk te kunnen benaderen. Echter hebben wij veel meer informatie te verwerken, komen er vaak extra opties bij (die we niet allemaal op de site kunnen verwerken). Er komt gewoon een stukje maatbouw bij kijken. Wellicht zie jij directe verbeterpunten?

 

Ik ben niet bekend met een landingspagina, wat bedoel jij hiermee?

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik wel heel erg benieuwd geworden naar je tenten. Is het werkelijk gemaakt van staal? Is dit dan gegalvaniseerd?

 

Wat ik de op de plaatjes zie zijn wel echte vouwtenten, zijn de tenten die je werkelijk levert dan anders? Is dat niet wat misleidend dan?

 

Wij werken zelf met deze tenten:

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/fotos/tenten-overkappingen

 

Deze zijn wel van alluminium (3 mm dikke buitenwand) en deze zijn echt al heel zwaar. Ik ben heel benieuwd hoezwaar een dergelijk tent van staal dan zal zijn.

Ik heb niet hetzelfde zeil als een pagode tent, wel voor onze podium overkappingen, maar die is 680gram per m2. Dat zou ik niet willen gebruiken voor een vouwtent.

Je hebt inderdaad ook een hoop rommel op de markt. Met dun plastic zeilen of zoals ik ze laatst zag zelfs van stof (lekker brandgevaarlijk)

 

Onze tenten kunnen ook tot 260, alleen de zijzeilen niet. Dus dat doen we eigenlijk nooit.

 

1 ding is wel duidelijk, ik zie als kenner geen verschil tussen onze tenten en jouw tenten. Dus ik denk dat je dit beter en duidelijker moet omschrijven. Ik kom de voordelen van het hoogteverschil en het materiaalverschil eigenlijk nergens tegen op je website.

Link naar reactie
  • 0

Ik bemoei mij meestal niet zo met deze draadjes, niet mijn vak, maar het valt mij op dat iedere keer als ik de titel lees ik onbewust protenten (aan elkaar) lees in plaats van pro-tenten. En steeds denk ik: hebben ze nou procenten verkeerd gespeld? Kan aan mij liggen, maar misschien ben ik niet de enige die de titel verwarrend vindt gespeld...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste roderick,

 

voor een totaalaanbieder die zich richt op de B2C-markt vind ik je websites, aanbod en beeldmateriaal te 'clean' en getoonde verhuuraanbod mager. Ik denk dat het completer en aantrekkelijker mag. Lege tenten, lege glazen, niks te eten tonen... dat kan naar mijn smaak anders. Probeer wat beleving in de sites te krijgen! Licht, champagnekoelers, afzet- en zitmogelijkheden met kussens, echte of kunstbloemen of decoratie, ga maar door...

 

Met 'PRO tenten' als handelsnaam spreek je volgens mij ook niet direct particulieren aan. Het komt m.i. veel te zakelijk over.

 

Je 'title tag' bij informatie klopt volgens mij niet. Plaats tenslottte duidelijker de vestigingsplaats en het verzorgingsgebied op de site. Hoe gaat het met de boekingen? Hoe groot moet een tent zijn om er met x personen te kunnen borrelen en dineren? Hoeveel tafels en stoelen heb je daarbij nodig?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.