• 0

Gamewebshop

Hallo,

 

Ik heb (weer) een plan om een webshop te gaan beginnen. Een gamewebshop.

Het is gebaseerd op dropshipping. Er worden grote hoeveelheden producten ingekocht; hierdoor kunnen er zeer lage prijzen gebruikt worden (of een hoge marge). Ik wil een zeer hoge service en bereikbaarheid aanbieden. Ik heb nog geen ondernemingsoverzicht gemaakt.

 

Zou zoiets kunnen overleven, of stikt mijn webwinkel door de concurrentie (of het downloadgedrag)?

 

Alvast bedankt! :)

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is gebaseerd op dropshipping. Er worden grote hoeveelheden producten ingekocht ...

Het principe van dropshipping is dat je zelf geen voorraad hebt. De producten die je verkoopt worden rechtstreeks van jouw leverancier naar jouw klant gestuurd. Hoe je dat combineert met het inkopen van grote hoeveelheden is mij niet duidelijk.

 

In je profiel staat dat je 13 bent, je zit dus nog op school. Hoe wil je dat combineren met "een zeer hoge bereikbaarheid". Ik neem aan dat je mobieltje in de klas uit dient te staan ...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor uw reactie.

 

De dropshipper geeft informatie over de werkwijze en locaties vrij. Ze zijn erg open tegenover hun klanten.

De inkoopprijzen (voor de dropshipper, uiteraard) zijn zeer laag, door grote partijen producten. De afnemer (dus de webwinkel >> klant) profiteert hiervan.

 

Het is een grote kans in mijn leven om een webwinkel te runnen. Ik zit inderdaad nog op school. Daarom ga ik een telefoonbeantwoorder gebruiken.

 

Ik voer regelmatig kwaliteitcontrole's uit, om de kwaliteit en service te kunnen garanderen.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat je consumenten een goede reden geeft om bij jouw te kopen. Met games is de enige reden die geldt de laagste prijs samen met 24 uurs levering. Honderden scholeren en studenten gingen je al voor met een webwinkel in games icm. bepaalde dropship leveranciers uit Azie, UK en zelfs NL, dus ik denk dat je van goede huize mag komen wil je je staande kunnen houden.

 

Ik weet niet precies wat je met een telefoonbeantwoorder bedoelt, maar zo lang dat niet iemand is die de klant direct te woord kan staan en duidelijk elke vraag van de klant kan beantwoorden, dan valt dat niet onder "bereikbaar".

Link naar reactie
  • 0

Hou je wel rekening met de regiocodes en beschikbare talen op de game. Import vanuit azie en vs gaat hier niet werken op onze consoles. En ik bestel wel eens games bij play.com in de uk, maar dan weet ik zeker dat de hoesjes en handleidingen altijd in het engels zijn. Ik heb er geen problemen mee, maar lang niet iedereen wil dat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat je denk ik niet meer lukken helaas..

Er zijn zo ontzettend veel webshops die games verkopen (ook ver onder de 'normale' prijzen, door import uit het buitenland.)

Misschien wel als je tweedehands games gaat aanbieden voor stuntprijzen oid. maar hier zit weer veel meer werk in.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je dit wilt doet raad ik je aan om het gerichter aan te pakken en SEO in te zetten. Je richt je dan per website op een bepaalde game en daar onderscheid je in.

 

Op die manier wordt je een autoriteit als het op die Game aankomt en je bezoekers haal je gratis via zoekmachines binnen. Investering kosten zijn zeer laag. In het geval dat het niets wordt is er weinig verloren.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
  • 0

Je hebt van die vlagen met webshops....

is een hele tijd geweest dat elke tiener een webshop had in computers en computer onderdelen, de laatste 2 jaar is dat overgegaan in dat elke tiener een webshop wil in games en dergelijke.

 

op zich allemaal niet erg als er zo ervaring opgedaan wordt met verkoop op internet, maar vaak worden alle wettelijke regelingen, garantie enz. enz. volledig over het hoofd gezien waardoor een hoop klanten gedupeerd worden

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. :)

Het is de bedoeling dat alle puntjes op de I komen te staan. Duidelijkheid (voorwaarden, kosten e.d.), betrouwbaarheid (vervoer e.d.), reacties binnen 24u, scherpe prijzen, ze horen allemaal bij mijn webwinkel. Het project heeft tijd nodig. Ik wil bijv. personen en goede doelen gaan sponsoren, en acties houden (zoals 1+1 gratis).

 

Ik ga eerst maar even contact zoeken met de KvK, en de gemeente voor vergunningen.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Als ik het zelf mag zeggen (en eigenlijk hebben voorgaanden dat ook al aangegeven):

1. Ja, het zal best wel kunnen lopen.

2. Maar verwacht er geen cent winst uit.

 

Dus prima als je het voor de hobby wilt doen, maar als je rekent op een leuke winst, vergeet het maar.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik ga eerst wat verdere informatie zoeken en marktonderzoek doen. Daarna ga ik besluiten of ik ermee zal gaan beginnen. :)

Ik houd jullie op de hoogte.

 

(P.s. Ik heb een heel mooie, vrije naam in gedachten...)

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in jouw geval, wanneer je een nieuwe gamewebshop wilt starten eerst op zoek gaan naar een goede "generieke" domeinnaam. Dit ook vanwege de reeds aanwezige concurrentie op dit vlak. Kijk b.v. of namen als gamewebshop.nl, spellenwinkel.nl, etc. etc. nog vrij zijn. Alleen hiermee al kun je je focussen op een specifiek zoekwoord en wordt de kans op succes / bovenaan staan in Google wanneer mensen op dit keyword zoeken alleen maar groter. ;D

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in jouw geval, wanneer je een nieuwe gamewebshop wilt starten eerst op zoek gaan naar een goede "generieke" domeinnaam. Dit ook vanwege de reeds aanwezige concurrentie op dit vlak. Kijk b.v. of namen als gamewebshop.nl, spellenwinkel.nl, etc. etc. nog vrij zijn. Alleen hiermee al kun je je focussen op een specifiek zoekwoord en wordt de kans op succes / bovenaan staan in Google wanneer mensen op dit keyword zoeken alleen maar groter. ;D

 

en jij denkt dat er nog generieke domeinen vrij zijn in een markt waar tienduizenden je voor waren? Ena ls je dan een voorbeeld geef, geef er dan tenminste eentje die vrij is .

 

Succes,

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Houd in elk geval goed rekening met de ontwikkelingen in de markt. De ontwikkelaars en uitgevers zetten de retailers steeds meer buitenspel. Onder andere door spellen alleen aan te bieden via hun eigen netwerk (downloaden). Wil je ook tweedehands aanbieden, dan is het al helemaal goed om daar eens naar de ontwikkelingen te kijken, want ook deze markt willen ze reguleren.

 

De game-industrie heeft de laatste jaren veel te grote stappen willen maken, waar men nu achter komt. Veel succesvolle ontwikkelaars en uitgevers bestaan niet meer of ze draaien grote verliezen. Daarom kijken ze nu veel naar manieren om de kosten te drukken en zoveel mogelijk winst te behalen op één aankoop. Hier zijn vooral de consumenten en retailers nu wel erg de dupe van.

Link naar reactie
  • 0

Beste Joey,

 

Allereerst ben ik zeer enthousiast dat je op je 13e wil gaan ondernemen! De markt wat betreft games is inderdaad een lastige. Het draait vaak om goede service en een lage prijs. Zelf verdien ik als "bijbaan" in deze industrie en koop ik regelmatig via website's waarbij je je code voor Origin, Steam of Uplay rechtstreeks in je e-mail krijgt. Wat ook belangrijk is is promotie, want wanneer niemand jou weet te vinden, is de kans op omzet klein. Hier kan ik eventueel wel mee helpen als je dit wenst, maar voordat je dit gaat doen is het misschien handig om diverse zaken eens goed te bespreken met je ouders en informatie te verkrijgen bij bijvoorbeeld de gemeente of de Kvk. Het allerbelangrijkste is natuurlijk originaliteit, want er zijn behoorlijk wat "code-winkels". Misschien eens handig om in de Tweakers pricewatch te kijken bij wat voor websites je dan uit komt.

 

Zoals anderen al zeiden, is het aan te raden om met een goede naam te komen, die bij iedereen blijft hangen. Denk er wel goed over na en als ik jou was zal ik alles even in een ondernemingsplan zetten.

 

Met vriendelijke groet,

Kevin

Link naar reactie
  • 1

Na het uitgebreid bekijken van de kansen, zie ik dat de concurrentie heel moordend is. Zo erg, dat ik er geen schijn van kans in zie. Dus ik heb het van tafel geveegd. Jammer, maar helaas. :(

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Wijsneus, had je je rekeningen niet kunnen betalen voor dat je een deurwaarder op je dak kreeg? Dan had je dat topic ook niet hoeven te openen. De arrogantie straalt van je af, bah! >:(

 

Juist Joey stelt beleefd en vriendelijk zijn vragen, is open en eerlijk, en weet tenslotte een conclusie te trekken. Ondernemend en zelf leerzaam noemen we dat. Ik betwijfel ten zeerste of ik deze capaciteiten aan jou al kan toekennen.

 

Beste,

Ik heb me net even geregistreerd op dit forum, omdat ik door wat andere ondernemers hier na toe werd verwezen.

Ik ben een jonge ondernemer (13 jaar) en doe verschillende dingen op het internet.

 

Door wat andere ondernemers hier naar toe werd verwezen??? Laat me niet lachen.

Voorlopig kom je hier over als een van de vele Sitedeals jochie's die elkaar voor elk wissewasje adviseren een advocaat in de arm te nemen, of maak anders even een topic aan op HIgher Level, lekker stoer. Wat mij betreft mag jij voorlopig weer terug naar dat andere forum en laat jouw steentje voorlopig nog maar even zitten als het op deze manier gaat.

 

Joey mag blijven. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Na het uitgebreid bekijken van de kansen, zie ik dat de concurrentie heel moordend is. Zo erg, dat ik er geen schijn van kans in zie. Dus ik heb het van tafel geveegd. Jammer, maar helaas. :(

Nou, mijn insziens hangt het toch er van af wat je er mee wilt bereiken. Als je er dikke winst uit wilt halen, kun je dat wel vergeten, vrees ik. Maar het is wel een manier om ervaring op te doen met het runnen van een webshop en een klantenkring op te bouwen als je het handig aanpakt. Je maakt dan wel amper tot geen winst, maar als je je hoofd er bij houdt ook geen verlies. Leuk hobbyproject dus voor mensen zoals jij.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Iedereen: bedankt voor de reacties!

 

De dropshipper vraagt, na een offerte, een aardig bedrag om een maandje de webshop te mogen runnen (minimaal 1200 euro per jaar, exclusief BTW, webhosting, domeinnamen, add-ons zoals e-mail/DNS/subdomeinen). Hier komt bovenop: kosten KVK en Belastingdienst, vergunningen voor een kantoor aan huis, stopzetting kinderbijslag, e.d.

Dat gaat dus niet werken, als ik er nauwelijks een "zakcentje" mee kan verdienen. Daarnaast speelt er een plotseling (privé)probleem mee, waardoor we in het rood kunnen gaan staan.

 

Ik keek veel te positief naar de plannen. Maar om faillissement te voorkomen (met alle gevolgen van dien) kap ik al mijn ideeen voor een eigen bedrijf liever vroegtijdig af. Ik zie het nog wel op m'n 30e: of blijven werken in een prettig bedrijf, of voor mezelf gaan beginnen. Wie weet wat de toekomst zal brengen. ;)

Ik wil wat met webdeveloping of marketing doen. Maar ik denk dat ik voor het laatste zal gaan.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.