• 0

Hulp gezocht voor dropshipping-transport

Hallo allemaal,

 

Ik ben zelf net nieuw op dit forum maar ik heb een belangrijke vraag.

Ik ben bezig met een nieuwe webshop, en daarmee wil ik gebruik maken van dropshipping.

Alleen bevindt deze producent zich buiten Europa dus doet deze niet aan leveren aan de deur in ons kikkerlandje.

 

Ze leveren wel maar dan alleen per container.

Dit levert een paar vragen op.

 

Als ik een item bestel en dan kan soms 1 item zijn, hoe is dit rendabel via containervracht?

Ook wachttijden zijn dan te lang voor klanten.

Stel er wordt aan de haven/douane geleverd, hoe kan ik er voor zorgen dat het verder getransporteerd wordt?

Ook hierbij ga ik nog uit van drop shipping dus wat ik zoek is een bedrijf die deze taak op zich neemt op Nederlandse bodem.

 

Kortom een heleboel vragen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet, Angelo

 

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Haha juist, dat is nu dus het dilemma waar ik mee zit.

Ik ben op zoek naar een manier waarop ik dit het beste kan oplossen.

D.m.v. Een dienst die deze taak op zich neemt, misschien al vanuit het land van oorkomst zodat het verzenden sneller gaat.

Alvast bedankt voor uw snelle reactie!

Link naar reactie
  • 0

Kijk of je een deal kan maken met een express bedrijf zoals DHL, UPS, Fedex, TNT etc. Laat ze direct ophalen bij de fabriek en leveren tot bij jouw klant voor de deur? Zorg er wel voor dat je goede afspraken met ze maakt mbt de douane formaliteiten, rechten bij invoer en btw.

Danwel zorg dat jouw leverancier eea direct bij jouw aflevert per express en vervolgens stuur jij het door?

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

dropshipping vanuit Buitenland en zeker met dat soort constructies is gedoemd om te mislukken.

Kosten van leveringen worden veel te hoog, levertijden veel te lang en niet bepaald onbelangrijk: hoe ga je dat doen met wet koop op afstand? Klanten mogen gedurende 14 dagen kosteloos retour sturen. waar ga je die retour orders naartoe laten sturen?

 

En garantie en aansprakelijkheid: doordat je van buiten europa haalt ben je zelf importeur en volledig verantwoordelijk voor alle mogelijke schade door het product, kan je dan dus niet zomaar afwentelen op de fabrikant/jouw leverancier.

Link naar reactie
  • 0

Welkom op HL. Wat wil je eigenlijk gaan verkopen en wat voor toegevoegde waarde bied je aan klanten? Levertijd, transparantie over kosten en gemak in ieder geval niet... en hoe interessant is dit model voor jou als ondernemer en eventuele partners? Ik ben eerlijk gezegd geneigd om dit idee direct 'af te schieten'.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De bedoeling is dat ik designmeubels ga verkopen,

Het bedrijf waarmee ik zaken wil doen heeft nog geen Europese afnemers.

Hiermee zal ik de eerste zijn als dit lukt. Het zijn producten van hoge kwaliteit,

En heb me erg lang verdiept in deze branche.

 

Wat me opvalt aan dropshipping is dat het erg makkelijk is,

Maar de spullen die de markt verzadigen allemaal hetzelfde zijn.

De ene winkel na de andere komen met dezelfde dingen.

 

Wat ik wil bereiken is een veilige verzending voor mensen of instanties die

Hiervoor willen betalen. Dus geen ed kroket 60% "design" uitverkopen.

 

Ik denk dat de enige goede manier zal zijn om het hier naar een punt te moeten laten komen

Zodat alles gecontroleerd kan worden. Maar dit is niet rendabel meer (levertijd, verpakken, verder versturen, etc.)

Dit moet een bedrijfje worden waarmee ik langzamerhand spullen verkoop om zo kennis op te doen, wil niet gelijk

Vol erin want dat geeft alleen maar problemen.

 

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0

Waarom probeer je als bedrijfsmodel dan niet om Europees distribiteur te worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je hier vooral opzoek naar een bedrijf dat dus de orderafhandeling voor je uit handen neemt?

 

Er zijn bedrijven die jouw producten opslaan (voorraadbeheer) en bestellingen voor je verzenden naar je klanten. Maar houdt er wel rekening mee dat, gezien de aard van je producten, deze kosten hoog op kunnen lopen. Meubels nemen veel ruimte in en zijn ook niet gemakkelijk hanteerbaar.

 

http://www.docdata.nl/e-commerce-diensten/fulfilment/e-commerce-operations/

Link naar reactie
  • 0

Ik laat het ook verder aan de TS over. Maar je zal het toch met mij eens zijn dat het toch een apart iets is dat jij geheel belangeloos op een topic gaat reageren wat 2 maanden oud is? Met daarin de opmerking dat jij nog wel iemand kent en dat die via jouw kan benaderen? Op eea manier bekruipt mee dan het idee dat niet kan?

 

Verder zou ik willen voorstellen dat je eerst even mijn vorige topics doorleest alvorens een opmerking maakt over dat ik het antwoord niet kan geven...... Zijn door mij zat antwoorden op logistieke vragen gegeven ook mbt dropshipping.

 

Echter vaak lopen startende bedrijven tegen de problemen aan mbt BTW en invoerrechten welk uiteindelijk de eindontvanger gaat betalen indien de dropship leverancier buiten de EU is gevestigd...... Of zoals deze TS tegen het probleem aan loopt dat die geen distributeur wil worden maar niet kan leven met levertijden over zee?

Daarnaast was de TS in dit geval snel klaar met reageren dus weinig kans om er dieper op in te gaan........

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je hier vooral opzoek naar een bedrijf dat dus de orderafhandeling voor je uit handen neemt?

 

Lees het topic nou es door. Hij wil een product uit een ver buitenland halen dat alleen per container verkocht wordt. Dat gaat Docdata niet oplossen. Dan zal je distributor moeten worden en voorraadrisico gaan lopen.

 

En 'ik ken wel iemand' is ook niet echt behulpzaam. Stuur desnoods een PM of leg even uit hoe dat 'probleem' nou opgelost kan worden. Ik ken ook geen bedrijven die containers vol ophalen om dan aan dropshipping te gaan doen, en ook nog eens de voorraad financieren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je hier vooral opzoek naar een bedrijf dat dus de orderafhandeling voor je uit handen neemt?

 

Lees het topic nou es door. Hij wil een product uit een ver buitenland halen dat alleen per container verkocht wordt. Dat gaat Docdata niet oplossen. Dan zal je distributor moeten worden en voorraadrisico gaan lopen.

 

En 'ik ken wel iemand' is ook niet echt behulpzaam. Stuur desnoods een PM of leg even uit hoe dat 'probleem' nou opgelost kan worden. Ik ken ook geen bedrijven die containers vol ophalen om dan aan dropshipping te gaan doen, en ook nog eens de voorraad financieren.

 

Volgens mij heb ik het topic volledig door gelezen;

Ze leveren wel maar dan alleen per container.

Ik ga er hierbij dus vanuit dat zij containers naar Nederland leveren.

 

Deze container laat je naar bijv. docdata leveren en zij plaatsen dit in voorraad en leveren dit voor je uit binnen Nederland.

 

 

Welk punt van de vraag heb ik hierin gemist?

Link naar reactie
  • 0

Vraag offertes. Van transporteurs, maar ook van de leverancier. Die kan ter plekke beter overzien wie het beste transport voor een goede prijs kan bieden. Vraag een prijsopgave inclusief transportkosten.

 

Ik zie op bedrijventerreinen hier in Nederland, steeds meer van die half verwaaide spandoeken:

"Opslagruimte/bedrijfsruimte te koop/huur geheel/gedeeltelijk, prijsonderhandeling altijd mogelijk."

 

Misschien een idee om zelf opslagruimte te zoeken, nu het ook voor lagere prijzen wordt aangeboden?

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

ik ben er even niet meer op geweest maar als ik jullie berichten lees krijg ik steeds meer de bevestiging dat dit erg moeilijk wordt.

Vanwege eventuele aansprakelijkheid van mijn producten, ik kan moeilijk voor eigen ''Dropshipper'' spelen want dan heeft dat woord geen essentie meer.

 

Ik dank jullie voor de tips van partijen die me eventueel zouden kunnen helpen,

maar hoe meer ik nadenk hoe meer ik in ga zien dat ik mijn webshop niet ga baseren op de Nederlandse maar op de Amerikaanse markt.

 

Ik ben nu aan het zoeken naar de juiste rechtsvorm voor mijn bedrijfje: LLC of LLP.

Ben hier een complete ''Newbie'' in, maar het is beter dat ik me focus op de grenzen van o.a. het Drop Ship programma van de leverancier. En mijn afzetmarkt heeft veel meer kansen op deze manier.

 

Retourzenden, en eventueel contact met klanten zouden op deze manier totaal geen belemmeringen meer opleveren voor mijn bedrijf.

 

Tot dusver, nogmaals erg bedankt voor alle behulpzame en spontane reacties!

 

Met vriendelijke groet,

 

Angelo

 

Link naar reactie
  • 0

begrijp ik dit goed: vanwege de te grote risico's m.b.t. (product)aansprakelijkheid als importeur voor de EU zie je er vanaf en ga je je richten op de USA als afzetmarkt?

 

Worden de meubelen in de USA geproduceerd dan? Alleen dan snap ik de logica hierachter, maar ik vraag me wel af wat jouw toegevoegde waarde zou kunnen zijn in de eigen afzetmarkt.

 

Zo niet dan is het onzinnig in relatie tot jouw motivatie van het waarom: jouw garantie- en (product)aansprakelijkheidsrisico's zijn in de USA net zo groot, maar de kans op een claim, de omvang van die claim, en de bijkomende kosten voor handling van een schadeclaim zijn in de VS groter dan in de EU. De totale risicokosten worden dan niet kleiner maar groter, en de eventuele kosten van verzekering (niet van garantie, wel van productaansprakelijkheid) ook

 

Ik ben nu aan het zoeken naar de juiste rechtsvorm voor mijn bedrijfje: LLC of LLP.

LLP is een partnership, met wie ga jij dat partnership dan vormen? (daarvoor zijn minstens 2 ondernemers nodig: je kunt in je eentje geen partnership vormen.)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Norbert,

 

Vanwege de risico's wil ik het over deze boeg gooien.

De meubels worden daar ook gemaakt, en er staan verdeeld over de States 3 distrubutiecentra zodat alles overal snel geleverd wordt.

 

De toegevoegde waarde die ik lever is dat ik persoonlijk vind dat de webshops in Amerika echt super slecht aandacht besteden aan het totaalplaatje. Zoals de websites, ze zijn allemaal erg slecht vormgegeven.

 

Ik ga dit bedrijf samen met iemand anders starten dus vandaar een LLP.

 

Maar wat ik nu ga uitzoeken is of het niet beter is om een v.o.f. te hebben of een LLP.

Want het is en blijft een webshop en vanuit nederlands perspectief zou je toch gewoon internationaal kunnen handelen.

Dus ben ik aan het zoeken naar wat het best voor ons werkt.

 

Wel zou ik graag een Amerikaanse rekening willen, en moet ik een hoop dingen uitzoeken i.v.m. belasting.

Ben hier nu pas echt voor het eerst mee aan de slag dus kennis heb ik er niet van.

 

Ben een paar maanden terug naar een info avond geweest van de Kvk, maar dit is een nieuwe weg denk ik.

 

Met vriendelijke groet,

 

Angelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.