• 0

Webshop door vriend laten runnen?

Hallo,

Ik ben voor een paar maanden in het buitenland en wil graag een webshop die ik in mijn bezit heb door een vriend van me laten runnen. Hij staat zelf niet ingeschreven, dus wil ik het (inkoop/verkoop) graag gewoon via mijn eigen inschrijving/bedrijf laten verlopen. Hij zal echter via zijn eigen bankrekening de inkopen moeten gaan doen. Op basis hiervan heb ik een aantal vragen:

 

1: Mogen de kosten inkopen gewoon via zijn bankrekening worden betaald?

 

2: Mogen de inkomsten verkopen ook gewoon direct op zijn rekening worden bijgeschreven, aangezien hij gebruik maakt van MIJN inschrijving?

 

3: Of moeten de inkomsten verkopen op mijn rekening worden bijgeboekt? Zoja hoe factureert hij dan naar mij? Bijv 2 aparte facturen: 1 voor de inkoopkosten en 1 voor de gemaakte winstmarge (onder de noemer kosten uitbesteed werk) ofzo?

 

4: Of kan die vriend dit allemaal op 1 factuur naar mij factureren?

 

5: Op basis van het antwoord op het bovenstaande; hoe boek ik dit dan zelf in mijn boekhouding?

 

 

Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is:) Enorm bedankt voor eenieder die kan helpen!

Groeten, Robbert

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hey Wouter,

Dank voor je antwoord. Ik heb een persoonlijke (geen zakelijke) rekening.

De inlog veranderen ben ik niet bekend mee voor mijn persoonlijke rekening.

 

Zie je geen mogelijkheden op basis van mijn bovenstaande verhaal?

 

Groeten en bedankt, Robbert

Link naar reactie
  • 0

Het is dan denk ik een mooi moment om alsnog een zakelijke rekening te openen. Zo blijft prive en zakelijk netjes gescheiden en zo heb je een makkelijke oplossing voor het probleem van je vakantie.

 

Als je vriend geen bedrijf heeft dan kan hij niet factureren naar jou. Kan BTW technisch mogelijk wat onhandig worden als je zo met geld heen en weer gaat schuiven tussen de rekening van je vriend en van jou, maar dat kunnen andere leden van dit forum vast beter uitleggen dan ik.

Link naar reactie
  • 0

Als je in het buitenland wel internet hebt dan zou ik de financiele kant zelf gaan doen en het werk door je vriend laten uitvoeren.

Zelf kun je dan de betalingen doen en bijhouden wat er binnenkomt, je vriend kan dan bestellen en bestellingen verzorgen en de facturatie gewoon uit naam van het bedrijf doen. Je huurt hem dan in als "werknemer" voor een paar maand.

Zijn vergoeding kun je dan eenmalig betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat we je graag weer terug zien op dit forum. Zou ik nog wel even als tip willen geven dat alle afspraken die jullie maken even op papier worden gezet.

Ook de bste vrienden kunnen ruzie krijgen. Een soort samenwerkingscontract bij een notaris kan een hele boel ellende voor komen en geeft duidelijkheid bij een eventueel conflict.

Denk hierbij aan verantwoordelijkheden bij bestellen op rekening, leningen aangaan, verzekeringen en eventueel een faillisement.

 

Succes en een fijne vakantie!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.