• 0

'Joint Venture'?

Goedenavond,

 

Na een topic van mij een aantal maanden geleden, zit ik weer met een vraag.

Mijn vader heeft een boomkwekerij en hij is bezig om met een aantal medekwekerijen een 'bedrijf'? op te starten, om zo gezamenlijk te concurreren op de export naar Oost Europa. Dit is in de bomenhandel de grootst groeiende markt van dit moment en daar willen zij natuurlijk op inspelen.

 

Het idee is om samen een sterk sortiment te bieden wat goed verkoopt in de Oostbloklanden. Dat dan verkocht wordt door (een) freelance verkoper(s). Deze zullen of per uur of middels een percentage van de order betaald worden.

 

Ze zijn allen ondernemers en kwekers in hart en nieren, maar ze hebben minder kennis van rechtsvormen etc. Vandaar dit topic.

 

Mijn vraag:

 

We willen met ongeveer 10 bedrijven onder een handelsnaam gezamenlijk een verkoper 'inhuren' en ook exporteren naar het Oostblok. Het risico zal laag blijven omdat het enkel een handelsnaam is en een aparte organisatie om de verantwoordelijk niet bij 1 bedrijf te leggen.

 

Voor welke rechtsvorm moet / kan gekozen worden en wat zijn de vereisten / investeringen die gedaan moeten worden?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

Patrick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder de 10 participanten en hun achtergrond te kennen, kom ik niet veel verder dan "Zie hierboven". Maar vergeet niet de coöperatie mee te nemen in de rechtsvormkeuze.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.