• 0

Businessplannen.com , website met handige links...

Omschrijving van je concept:

Beste mede ondernemers!

 

Ik ben bezig met een startpagina voor ondernemers, genaamd Businessplannen.com.

Wat ik hiermee wil bereiken is eigenlijk een site met alle HANDIGE websites voor startende ondernemers...

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Graag wil ik hier jullie hulp bij, ik ben een student (4de jaars commerciele economie) en alles wat ik mee krijg probeer ik te verwerken op de website, het is niet bedoeld als onderneming deze website maar puur als een tool (ondertussen ben ik ook nog bezig met een ander project). Ik heb slechts één banner op de homepage aan advertentie's omdat ik zo hoop alleen mn hosting kosten eruit te halen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb zelf namelijk gemerkt dat er erg veel websites zijn met informatie, zoveel dat je door de bomen het bos niet meer kan zien en zo wil ik wat doen voor de ondernemende wereld....

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn zat standaard startpagina's, dit moet er een zijn met een verfrissend uiterlijk en makkelijk op mobiel te gebruiken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Feel free to help, want samen staan we sterker.... ik sta open voor alle kritiek, suggesties of extra hulp.. (Higherlevel komt zeker weten ook op deze pagina) Kom aub niet met wat een lelijke website, het is namelijk puur een hobby...

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me af of je laatste zin "het is namelijk puur een hobby" ertoe gaat leiden dat dit topic als "geen ondernemersvraag" wordt bestempeld en dus wordt gesloten. Aan de andere kant richt je je op ondernemers, dus toch maar even gekeken ...

 

Ik zal niet roepen "wat een lelijke website" ... ;)

 

Als je startende ondernemers wilt helpen, dan ben je er wat mij betreft niet met een Kamer van Koophandel button die mij naar de site van de Kamer van Koophandel leidt. Ook de andere buttons helpen mij niet.

 

Waarom bijvoorbeeld jouw keuze voor deze zes drukkerijen? Zijn dat de beste, de goedkoopste, de snelste, de meest betrouwbare? Waarom moet ik naar één van deze drukkerijen en niet naar mijn plaatselijke drukker? Waar heb je op geselecteerd? Want ik kan ook googelen op "drukkerij" en de eerste 10 hits aanklikken. Wat biedt jouw site wat dat betreft aan meerwaarde en hoe maak je dat aan je bezoeker duidelijk?

 

Verder vertel je op je pagina "wie zijn wij" niet wie je bent en is het ook niet mogelijk om contact met je op te nemen via de contactpagina omdat de "verzend" button ontbreekt ...

Link naar reactie
  • 0

De knoppen vind ik persoonlijk te groot, ik zou het niet in een gallerij vorm zetten, maar in een vorm van een lijst:

 

- Kamer van Koophandel: de kamer van koophandel doet dit, dat en zus. Schrijf je in bij de kvk in de buurt, waar zitten die etc.

- Belastingdienst: wat doet de belastingdienst, korte omschrijving

- Zakelijk bankieren: wat is zakelijk bankieren en waar kan dat allemaal

- Drukkerij: waarom heb ik een drukkerij nodig?

 

En zo verder, dat je telkens omschrijft op de voorpagina wat hoe enzovoort.

 

Verder vind ik dat er erg weinig op staat. Ik denk dat je nog in het begin van de fase bent?

En misschien is een nieuws(blog)pagina ook een idee waarbij je veel dingen aanprijst voor de startende ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Linde en John, hartelijk dank voor jullie feedback.

 

Het is een hobby maar zeker ook een ondernemersvraag, (ondernemen kan als hobby zijn en hoeft niet persee een fulltime baan te zijn).

 

Inderdaad de contact pagina werkt nog niet (ben nog met de hele website bezig, deze is inderdaad in startende fase).

Wat ik heel goed kan gebruiken is wat jullie van de buttons vinden, ik heb ze express zo groot geplaatst zodat het op een mobiel ook nog overzichtelijk blijft, maar dan zou ik denk ik beter een mobiele site en een desktop site kunnen nemen.

 

Ik ben het inderdaad eens dat de buttons een stuk intressanter kunnen met informatie en meer diepgang. Op de manier zoals het er nu staat zou iedereen het zonder deze pagina ook kunnen vinden.

 

De keuze voor de drukkerijen en netwerkproviders zijn geselecteerd op betrouwbaarheid en ervaringen van andere mensen.

Het zou natuurlijk veel intressanter worden wanneer bezoekers van Businessplannen.com een ervaring kunnen delen.

 

Jullie hebben me zeer zeker aan het denken gezet en ik zal binnenkort aan de gang gaan met de bouw aan deze site.

Nogmaals ik waardeer van beide de feedback!

Link naar reactie
  • 0

Wat is het doel van de site? Waarom heb je hem opgezet? Omdat je het leuk vind om een site te bouwen?

 

Zelf ben je geen ondernemer, wat er komt kijken bij het starten van een onderneming daar heb je geen idee van behalve dan dat je iets met de KvK en de BD moet.

 

Je site lijkt vooral een soort linkverzamelpagina te worden zoals er zoveel zijn, alleen maar linkjes, geen content.

 

Heb je niet een andere hobby waar je beter je ei in kwijt kunt want dit gaat hem niet worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het jammer dat er niet wat volwassenner gereageerd kan worden op dit topic, ik ben zeer zeker wel een ondernemer want ik run een webshop hiernaast (en ja zeker ingeschreven bij de kamer van koophandel en natuurlijk automatisch bij de belastingdienst).

 

Jammer dat niet iedereen wat verder kijkt dan zijn neus lang is. Als je geen opbouwende feedback kan bieden, hou de kritiek dan bij je want daar staat niemand op te wachten ;-).

Link naar reactie
  • 1

Je bedoelt 'als wij niet schrijven wat jij wilt lezen, hou dan je kritiek voor je?'

 

Zoals denk ik wel duidelijk is, dit is een dertien in een dozijn site.

Als je echt iets voor de startende ondernemer wil betekenen zul je niet alleen met linkjes moeten strooien maar ook met uitgebreide content.

Die KvK en BD link die vinden mensen zelf ook wel, het gaat juist om de informatie die mensen daarna nodig hebben waarvan ze vaak niet eens weten dat ze die nodig hebben.

Daar zou jij het verschil kunnen maken!

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt 'als wij niet schrijven wat jij wilt lezen, hou dan je kritiek voor je?'

 

Zoals denk ik wel duidelijk is, dit is een dertien in een dozijn site.

Als je echt iets voor de startende ondernemer wil betekenen zul je niet alleen met linkjes moeten strooien maar ook met uitgebreide content.

Die KvK en BD link die vinden mensen zelf ook wel, het gaat juist om de informatie die mensen daarna nodig hebben waarvan ze vaak niet eens weten dat ze die nodig hebben.

Daar zou jij het verschil kunnen maken!

Wie bedoel je met "wij", je bent de enige die hier zo vaag reageert wat in principe niet uitmaakt, dat drijft mij alleen maar in het verbeteren van de site.

 

Nu kom je met een zin waarmee ik iets kan, het spijt mij dat de site er niet uitziet zoals jij het wil. Zoals ik al zei het is allemaal in beginnende fase en heb een concept uitgeschreven maar dat staat nog niet online zoals ik dat wil. Ik zal nog content gaan voegen in de site en ik ben blij dat je aangeeft waarin ik het verschil in kan maken, hartelijk dank.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar het risico is dat als je vraagt wat andere mensen/ondernemers/13 uit een dozijn van een website vinden, dan kan je ook minder leuke reacties verwachten. Dat is het risico dat het met zich meebrengt.

 

Om nou zo te reageren lijkt me ook niet echt gepast.

Het is juist zo (vind ik) dat ik als startende ondernemer overal (!!!!!!) informatie kan vinden, zoveel dat het echt teveel is. Welke site is goed, welke niet? Waarom en waarom niet?

Ik denk dat het niet een website moet worden zoals al die anderen, maar juist eentje die zich onderscheidt van de rest.

 

Heel veel succes, en feedback kan ook minder positieve feedback zijn.

Link naar reactie
  • 0

Sorry, maar het risico is dat als je vraagt wat andere mensen/ondernemers/13 uit een dozijn van een website vinden, dan kan je ook minder leuke reacties verwachten. Dat is het risico dat het met zich meebrengt.

 

Om nou zo te reageren lijkt me ook niet echt gepast.

Het is juist zo (vind ik) dat ik als startende ondernemer overal (!!!!!!) informatie kan vinden, zoveel dat het echt teveel is. Welke site is goed, welke niet? Waarom en waarom niet?

Ik denk dat het niet een website moet worden zoals al die anderen, maar juist eentje die zich onderscheidt van de rest.

 

Heel veel succes, en feedback kan ook minder positieve feedback zijn.

 

Maar natuurlijk de minder leuke reacties leiden meestal tot verbeteringen voor de site wat juist fijn is, maar als iemand denkt dat t niet mooi is moet er wel een onderbouwende structuur inzitten zodat ik weet waarom niet, en natuurlijk niet "ik vind het niet mooi omdat "daarom".

 

Ik vind je webshop trouwens leuk ingericht, de keurmerken komen duidelijk naar voren en er zijn goede kleuren (call to action kleuren) gebruikt.

Link naar reactie
  • 0

Ola,

 

Toen ik mijn eerste versie hier plaatste voor feedback dacht ik precies hetzelfde als jij. Dacht ook ''bekijk het allemaal maar'', ik vond het wel goed!

 

Maar bij nader inzien was die kritiek volledig terecht. Ik had de gedachte dat het goed was en verwachte positieve feedback. Maar bij nader inzien zat ik daar natuurlijk iet op te wachten. Wat heb je aan positieve feedback? Dan ben je klaar. En klaar ben je nooit! Je hoeft niet met alles iets te doen,maar iedereen die hier zit,zit hier kosteloos zijn mening te geven en je verder te helpen in je ondernemersleven. En geloof me,daar heb je echt wat aan!

 

 

 

maar als iemand denkt dat t niet mooi is moet er wel een onderbouwende structuur inzitten zodat ik weet waarom niet, en natuurlijk niet "ik vind het niet mooi omdat "daarom".

 

 

 

Niet iedereen heeft daar tijd voor helaas. Soms plaatsen leden een korte mening waarna ze weer verder gaan met ondernemen. Doe ook hier je voordeel mee.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

In het kort: lelijk en nutteloos.

 

Iets uitgebreider: het design is een ratjetoe van stijlen met franjes die niets toevoegen. Hou het zakelijk. Inhoudelijk ben ik niets nieuws of bijzonders tegengekomen. Vraag jezelf af wat jouw site toevoegt aan het internet. De meeste bezoekers zal je via zoekmachines moeten trekken. In deze opzet vraag ik me af of je ooit voldoende relevante bezoekers zult trekken. Op basis van de domeinnaam komt deze site over als een MFA-site (Made For Adsense). De domeinnaam reflecteert niet de inhoud en de bezoekers die zoekend naar een businessplan op jouw site belanden vinden in de linkjes geen plannen. Met een beetje geluk heeft Google wel een passende advertentie voor ze klaargezet en klikken ze daar dan maar op...

 

Wil je een inhoudelijk goede website maken, die gericht op bezoekers daadwerkelijk wat toevoegt, dan zou ik minimaal een verzameling businessplannen plaatsen. De startpagina kun je dan onderbrengen in een aparte pagina met links, of als een rijtje handige links in de marge. Wellicht was je bij het bedenken ook iets dergelijks van plan, maar heb je gewoon de plannen niet om te kunnen plaatsen... Misschien wordt het dan tijd voor een andere naam of kun je de bezoeker uitleggen hoe ze succesvol een plan kunnen opzetten. Helemaal nuttig zou het natuurlijk zijn als ze op jouw site hun plan (al dan niet geanonimiseerd) kunnen posten en laten reviewen om waardevolle inhoudelijke feedback te krijgen...

 

Aan de slag dus!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.