• 0

Onterechte verhoging incassokosten domeinnaam transactie?

Beste,

 

Op dit moment zit ik in een moeilijk dilemma.

Ik heb me net even geregistreerd op dit forum, omdat ik door wat andere ondernemers hier na toe werd verwezen.

Ik ben een jonge ondernemer (13 jaar) en doe verschillende dingen op het internet.

Het gaat hier vaak om: Social media, site's en teksten.

Laatst heb ik bij iemand op een ander forum een aantal domeinnamen gekocht, om nieuwe sites op te gaan maken.

We hebben een factuur afgesloten en deze moest binnen een dag betaald worden.

Helaas, ben ik dat op dat moment helemaal vergeten en is het niet meer binnen komen dagen, dat het factuur nog betaald moest worden.

Toen ik thuis kwam van school had ik post, helaas geen post waar je als jonge ondernemer (13) niet op rekent.

Een incasso bureau die zich meld voor op dat moment gesloten factuur.

Het bedrag zat rond de 9 euro, en is inmiddels verhoogt door een incasso bedrijf met 40 euro.

 

Ik begrijp dat de gene waarmee ik de deal sloot naar een incasso bedrijf stapt, zodra er niet betaald word op verzoek.

In de brief stond dat Meneer meerdere malen met mij contact had opgenomen, maar zonder resultaat. (Dus een mail verzonden, met daarin dat Meneer nog betaald moet krijgen)

Maar tot mijn spijt heb ik nooit een herinnering mailtje mogen ontvangen.

Zelf heb ik dat laatst nog wel bij een klant gedaan, die daarna meteen reageerde dat hij het was vergeten.

 

Ben ik nu gewoon in de val gelokt?

 

Naar mijn idee ben ik kansloos want in de brief staat dat Meneer al meerdere verzoeken bij mij heeft in gediend.

Het is dus onterecht maar wat kan ik doen, ik heb geen zin om als 13 jarige jongen in een rechtzaak hoeven plaats te nemen.

 

Alvast bedankt,

 

[verandering: berichten geanonimiseerd]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Laatst heb ik bij iemand op een ander forum een aantal domeinnamen gekocht, om nieuwe sites op te gaan maken.

We hebben een factuur afgesloten en deze moest binnen een dag betaald worden.

 

 

Toch even een andere draai aan dit verhaal. Ook als je dertien bent vergeet je aan het einde van de dag niet de afspraak die je aan het begin van de dag gemaakt hebt. Ook als je dertien bent ga je vervolgens niet de schuld geven aan een ander als je zelf een fout gemaakt hebt.

 

Je hebt iets gekocht. Voor negen euro. Alleen heb je niet betaald.

 

Hoe was je van plan te betalen toen je die domeinnamen kocht? Van je eigen rekening? Van je ouders?

 

Vonden die het achteraf een goed idee?

 

Waar heb je die domeinnamen gekocht?

 

Kreeg je der zelf spijt van?

 

Hoe was de communicatie met de verkoper? Per telefoon of email? En er is niks afgesproken over betaling, niks geen herinnering verzonden of gebeld? Dat lijkt me stug.

 

Hoe dan ook: jij hebt iets niet goed afgehandeld, dus jij moet met een oplossing komen. Die 9 euro ze snel als mogelijk betalen en dan even met het incassobureau (laten) bellen om van die extra kosten af te komen.

 

Niet verstoppen, niet anderen de schuld geven, niet afwachten maar initiatief tonen en probleem oplossen. Ondernemen!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Meerdere domeinen voor 9 euro? Doe mij ook zo'n deal.

 

Maar kom op. 9 euro. Waar hebben we het over? Dat al die moeite er nog in wordt gestoken door de mensen hier. En alleen maar omdat het om een jongen van 13 jaar gaat? Ik zou het bijna gewoon gaan sponsoren. En bestaan er ook nog incassobureau's, die voor 9 euro aan de slag gaan? Wat sneu. Ik zou nog gaan geloven dat dit allemaal 1 grote grap is. Sorry hoor. Of wordt dit weer zo'n principekwestie?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

Meerdere domeinen voor 9 euro? Doe mij ook zo'n deal.

 

Maar kom op. 9 euro. Waar hebben we het over? Dat al die moeite er nog in wordt gestoken door de mensen hier. En alleen maar omdat het om een jongen van 13 jaar gaat? Ik zou het bijna gewoon gaan sponsoren. En bestaan er ook nog incassobureau's, die voor 9 euro aan de slag gaan? Wat sneu. Ik zou nog gaan geloven dat dit allemaal 1 grote grap is. Sorry hoor. Of wordt dit weer zo'n principekwestie?

 

tis geen grap en de kosten zijn inmiddels 77 euro.

Link naar reactie
  • 0

Hahaha... meneer van den Dungen..... Ja het lijkt op een grote grap. Maar ik ben bang dat het zo niet op een 13-jarige over komt.

 

Toen ik 13 was, was ik trouwens ook nog lid van een harmonie. Daar werd heel zorgvuldig met de jeugd opgegaan en er werd voor gezorgd dat het de jeugd qua frisdranken en snoep, aan niets ontbrak. Ik ben begenadigd met een fotografisch geheugen en ik kan er nog steeds van genieten als ik weer zie hoe die ouderen (boven de 60) van de jeugd konden genieten. Dé uitspraak van toen was: "Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!". Geldt dat ook niet voor ons?

Link naar reactie
  • 0

Ik begin ook boos te worden op die pimpelaars!!!

 

Als de herinneringsbrief of brieven boven de tafel komen, ben ik ook benieuwd of kan worden aangetoond dat deze ook werkelijk aangetekend zijn verzonden, zodat kan worden aangetoond dat Tijmen ze moet hebben ontvangen. Even wachten op de uitkomst alvorens te beslissen hoe we verder gaan.

Link naar reactie
  • 0

Maar kom op. 9 euro. Waar hebben we het over? Dat al die moeite er nog in wordt gestoken door de mensen hier. En alleen maar omdat het om een jongen van 13 jaar gaat? Ik zou het bijna gewoon gaan sponsoren. En bestaan er ook nog incassobureau's, die voor 9 euro aan de slag gaan? Wat sneu. Ik zou nog gaan geloven dat dit allemaal 1 grote grap is. Sorry hoor. Of wordt dit weer zo'n principekwestie?

 

Ja, ik moet bekennen dat ik hier ook wel gemengde gevoelens over heb. Niet alleen omdat de titel van het topic klaarblijkelijk onjuist is, het gaat niet om een 'onterechte incasso'. Er is niet betaald dus krijg je nu een incassobureau aan je broek (daargelaten of de incassokosten terecht of te vroeg in rekening worden gebracht).

 

Bovendien heeft TS ook ouders (neem ik aan), die de €9,- plus €40,- incassokosten makkelijk kunnen ophoesten. Waarom helpen zij niet? Waarom betalen je ouders niet gewoon de rekening en geven ze je een reprimande van heb ik jou daar, zodat je nooit meer vergeet te betalen?

 

Anderzijds snap ik ook wel dat er mensen van dit forum hulp willen bieden. Er zijn immers nog steeds incassobureautjes die inderdaad iemand voor 9 euro iemand laten dagvaarden. Als dat zou gebeuren dan wordt een rekening van €9,- ineens een rekening van €400,-. Een medemens die een andere medemens voor dit soort praktijken wil behoeden heeft zeer zeker een goed hart, dat mag ook gezegd worden.

 

Toch vind ik het primair de verantwoordelijkheid van de ouders om dit probleem van hun kind op te lossen. Niet alleen vanuit morele standpunten, maar de ouders zijn ook gewoon wettelijk aansprakelijk voor hun kind. Waarom iemand van 13 zich dan ook tot dit forum wendt in plaats van tot zijn ouders, is mij eerlijk gezegd een raadsel.

 

Toevoeging: Waar komen die €77,- euro ineens vandaan? die €40,- was wettelijk toegestaan maar €77,- incassokosten is te hoog.

 

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Maar kom op. 9 euro. Waar hebben we het over? Dat al die moeite er nog in wordt gestoken door de mensen hier.

 

 

Over twintig jaar vergeet-ie een paar miljoen sociale lasten af te dragen voor al zijn werknemers. Als we der op tijd bij zijn, scheelt dat later een boel problemen.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Maar kom op. 9 euro. Waar hebben we het over? Dat al die moeite er nog in wordt gestoken door de mensen hier.

 

 

Over twintig jaar vergeet-ie een paar miljoen sociale lasten af te dragen voor al zijn werknemers. Als we der op tijd bij zijn, scheelt dat later een boel problemen.

 

;D

 

 

;D ;D ;D

Link naar reactie
  • 0

Heb echt voor 9 euro een aantal domeinnamen aangeschaft.

 

Zelf begrijp ik nog niet helemaal hoe het nou zit dat er weer 20 euro bij is.

Ik krijg 5 dagen de tijd om te betalen, heb nu nog 3 dagen.

En ineens is er al weer 20 euro bij opgeteld?

 

En het maakt niet uit hoe oud je bent, iedereen vergeet toch wel eens wat!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.