• 0

Webshop te koop zetten.

Beste mensen,

 

 

Vandaag is de knoop doorgehakt. Wij gaan emigreren!

 

Gevolg, mijn "kindje" zal ik moet verkopen. Maar hoe pak je zoiets aan. Uiteraard heb ik het nodige gelezen op het forum maar ik blijf nog met wat vragen zitten.

 

Wat bied ik te koop aan;

 

- domeinnaam + handelsnaam

- de website

- mijn voorraad (+/- €40.000)

- een zeer goede naamsbekendheid (ik sta toch bekend om mijn service)

- klanten bestand

- nieuwsbrieven bestand

- een sportevenement wat mijn naam draagt. (bv: abnamro tennistoernooi maar dan die andere :P)

 

 

De vragen waar ik mee zit;

 

- welke cijfers geef je prijs aan potentiële kopers. Moet je bv echt je omzet delen?

- hoe bepaal je de waarde van je domeinnaam

 

 

Ik heb inmiddels begrepen dat er bedrijven zijn die de waarde van je bedrijf bepalen maar dat dit ook echt veel geld kost.

 

 

Bedank voor jullie adviezen!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

 

 

Ik heb inmiddels begrepen dat er bedrijven zijn die de waarde van je bedrijf bepalen maar dat dit ook echt veel geld kost.

 

 

 

Je gaat emigreren en het laatste waar je op zit te wachten is stress achteraf door het slecht geregeld te hebben... Je voorraad is al 40k,dus ik denk dat de bedragen die gemoeid zijn met de overname wel recht doen aan het inschakelen van een adviseur.

 

Check het HL lid Stefan even,wellicht kan hij je opweg helpen!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je wel eea moet prijs geven want ik zou geen webshop kopen als ik niet weet wat de inkoop kosten zijn of wat de omzet is. Ik denk wel dat je niet aan jan en alleman dit moet gaan doen en alleen mensen die serieus zijn. Laat ze eerst op gesprek komen en beslis dan of je info prijs geeft.

 

Op bepaalde sites vraagt iedereen de info en kun je alles naar iedereen mailen maar 98% is alleen nieuwsgierig. Daar moet je voor uitkijken.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Vraag ze in elk geval om een NDA (Non-Disclosure Agreement) te tekenen zodat de informatie die jij ze geeft geheim moet blijven.

 

Verder zijn er inderdaad bedrijven die jouw website, domeinnaam en alles wat daar bij komt 'appraisen', maar die zijn over het algemeen niet goedkoop.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je wel eea moet prijs geven want ik zou geen webshop kopen als ik niet weet wat de inkoop kosten zijn of wat de omzet is. Ik denk wel dat je niet aan jan en alleman dit moet gaan doen en alleen mensen die serieus zijn. Laat ze eerst op gesprek komen en beslis dan of je info prijs geeft.

 

Precies, als je face to face spreekt dan is vaak wel snel duidelijk of iemand serieuze intenties heeft om iets over te nemen, of puur naar informatie aan het hengelen is. Je kan een NDA gebruiken, maar verwacht daar niet al teveel van. Het is tenslotte verdomd lastig om te bewijzen of iemand daadwerkelijk zijn mond voorbij gepraat heeft of niet. Als iemand bijvoorbeeld ziet dat je omzet 132.353,55 euro is en vervolgens aan een ander vertelt 'ruim 125k' is er wel disclosure, maar weinig te bewijzen ;)

Link naar reactie
  • 0

Een potentiële koper zal alles willen weten van je bedrijf, omzetcijfers, winst/verlies, jaarverslagen openstaande debiteuren / crediteuren etc. Is ook wel logisch toch? Of heb je iets te verbergen?

www.snowcountry.nl, trailcountry.nl, www,snowboots-shop.nl, shop.wepowder.nl

Link naar reactie
  • 0

Je gaat emigreren, maar is verkoop dan de enige optie?

 

Er zijn genoeg manieren om grote delen van de shop extern onder te brengen. Ook een partner welke de belangen in Nederland behartigt kan een optie zijn...

 

Mocht je toch tot verkoop over gaan, dan zou ik ook eens denken aan concurrenten. Beter is dat niet zelf te doen, maar om iemand in te schakelen die met o.a. een NDA meer informatie biedt. Nu is alle informatie natuurlijk concurrentie gevoelig, maar uiteindelijk wil iemand weten wat hij koopt, dus je zult toch openheid van zaken moeten geven.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.