• 0

Financiering Qredits

Beste HL-leden,

Er staat een hoop aan informatie op HL over Qredits en daarom vraag ik het even in het 'nu', omdat er een groot aantal berichten zijn van een aantal jaren geleden.

 

Op het moment ligt daar mijn ondernemingsplan met financieringsplan. Mijn vraag is: Hoe serieus bekijken ze dit plan? Bekijken ze echt of er tekort of teveel wordt begroot?

 

Ik las namelijk net een bericht (een ouder bericht) dat de persoon in kwestie niet zo tevreden was, dat hij moest bezuinigen in het financieringsplan en dat hij uiteindelijk meer bij moest lenen tegen een absurde rente met heel veel administratie kosten.

 

Straks ga ik met ze in zee en dan heb ik een groot probleem. Verder weet ik nog niet wat ze van mijn plan vinden, ik weet alleen dat het nu in behandeling is genomen door een bedrijfsadviseur en dat er binnen 10 werkdagen een reply komt.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties, ik ben benieuwd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Mijn vraag is: Hoe serieus bekijken ze dit plan? Bekijken ze echt of er tekort of teveel wordt begroot?

 

 

 

Natuurlijk kijken ze daarnaar. Ze gaan alles doorrekenen om te bekijken of het een realistisch plan is.

 

 

 

 

Straks ga ik met ze in zee en dan heb ik een groot probleem.

 

Waarom zou je dan een groot probleem hebben? Je gaat in zee met ze als je je handtekening hebt gezet,als je tevreden bent met het aanbod toch? Als je denkt dat het met de voorwaarden die ze eventueel stellen niet haalbaar is moet je niet tekenen.

 

Waar heb je het geld voor nodig als ik vragen mag? Nieuw bedrijf?

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 1

Het lijkt er op dat je niet zeker bent van je zaak. Als je jouw plan goed hebt onderbouwd is dat helemaal niet nodig.

Qredits beoordeelt alle plannen op realiteitszin! Ook het jouwe.

 

Mocht er toch een negatieve beoordeling komen, en soms kan dat, dan zou je eigenlijk blij moeten zijn. Want dan schort er iets aan het plan. Door dan op basis van geleverde gegevens, geen financiering te verstrekken wordt voorkomen dat jij in een later stadium op de blaren moet zitten.

 

Ga dan jouw plan nog eens goed doorworstelen om de zwakke plekken eruit te halen. Soms is dat niet mogelijk en zal je een andere weg in moeten slaan,. Jammer, maar wel een ervaring rijker! Die kan je dan gebruiken voor hele nieuwe plannen.

 

Als je wel een krediet krijgt toegewezen, zorg er dan voor dat je geregeld de realiteit toetst met het door jou ingediende plan, soms wordt gedacht dat plan alleen ten behoeve van de kredietverschaffer gemaakt te moeten worden, maar dat is een pertinent verkeerd uitgangspunt. Dat plan is de basis van toekomstige ondernemersactiviteiten. Dus geregeld toetsen en bijstellen aan de realiteit.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Linde Rensmaag,

 

Happy Entrepreneur en Marco van den Maagdenberg hebben je vragen al beantwoord. Ik zal proberen nog wat nuttige informatie hieraan toevoegen.

 

De bedrijfsadviseur kijkt altijd kritisch naar een ondernemingsplan en financieringsplan. Mocht een plan aan van alles ontbreken dan zal deze afgewezen worden. Een doel van onze bedrijfsadviseurs is echter om je te stimuleren de plannen te verbeteren of bijvoorbeeld realistischer te maken door tips te geven. Hiervoor moet de basis natuurlijk wel staan als een huis. Als een plan door de adviseur wordt goedgekeurd zal deze nog eenmaal door een collega worden bekeken. Wanneer deze ook akkoord geeft sturen we je een offerte. Zoals Happy Entrepreneur al aangaf ben je niets verplicht tot je een handtekening zet.

 

Natuurlijk keuren we ook plannen af. Dit hoeft niet te betekenen dat je niet meer in aanmerking kan komen voor een krediet. Zoals Marco van den Maagdenberg al zei: "haal de zwakke plekken eruit of sla een nieuwe weg in".

 

Antwoorden op je vragen over de rente en afsluitkosten kun je op onze website terugvinden. Ook kun je daar een gratis rekentool downloaden waarmee je duidelijk inzicht krijgt in je maandlasten mocht je de lening bij Qredits afsluiten.

 

Veel succes.

Werkzaam bij Qredits Microfinanciering Nederland

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk bedankt voor alle informatie. Erg nuttig.

Ik heb dit bericht gepost omdat de meningen verschillend zijn over Qredits. Ik heb er goede dingen over gehoord, maar las in een bericht van een tijd geleden (volgens mij 2010 of eerder terug) dat zijn plan niet goed beoordeeld zou zijn.

 

Ik zou het geweldig vinden als het bij Qredits lukt. Ik weet wat ik per maand moet aflossen als mijn plan wordt goedgekeurd en ben er zelf van overtuigd dat het lukt! Er hangen alleen nogal een paar dingen vanaf, vandaar dat ik niet zo zeker over kom.

Ik hoop zo dat het lukt, de plannen zijn geweldig, het is alleen best een risico omdat ik een starter ben (vanaf 12 maart 2013).

 

Nogmaals bedankt! Even reuzen uitdelen ;D

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is: Hoe serieus bekijken ze dit plan? Bekijken ze echt of er tekort of teveel wordt begroot?

 

 

 

Natuurlijk kijken ze daarnaar. Ze gaan alles doorrekenen om te bekijken of het een realistisch plan is.

 

 

 

 

Straks ga ik met ze in zee en dan heb ik een groot probleem.

 

Waarom zou je dan een groot probleem hebben? Je gaat in zee met ze als je je handtekening hebt gezet,als je tevreden bent met het aanbod toch? Als je denkt dat het met de voorwaarden die ze eventueel stellen niet haalbaar is moet je niet tekenen.

 

Waar heb je het geld voor nodig als ik vragen mag? Nieuw bedrijf?

 

Succes!

 

Danny

 

@Danny, ja voor een nieuw bedrijf. Ik ben sinds 12 maart 2013 gestart met een webwinkel. Ik wil uitbreiden naar een fysieke winkel.

De vragen stelde ik omdat er ook minder positieve meningen te vinden zijn op HL en ik wel zeker van mijn zaak wil zijn :) en waar kun je dat beter vragen dan hier?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.