• 0

Domeinnamen kiezen bij merknaam. Wat is verstandig?

Ik wil de naam van mijn bedrijf vast laten leggen als merknaam. Omdat de huidige naam te veel lijkt op een al geregistreerde naam, heb ik er voor gekozen het risico niet te lopen en mijn naam een klein tikje aan te passen.

Nieuwe naam, dus ook een nieuw internet adres.

Het leuke is, ik kan kiezen wat ik wil, want alles is nog vrij. Maar dan komt ineens de vraag, tja wat ga ik doen, wat is het verstandigste om te doen?

Ga ik voor .nl of voor .com als hoofddomein (dus waar de website op komt te staan)

En welke kies ik nog meer? .eu, .de, .org, .net, .nu....

En om het nog ingewikkelder te maken, kies ik dan ook voor de naam met een - er tussen, of met spelfout.

 

Allemaal is een beetje gekkenwerk, dat zijn er wel heel veel, maar wat is nu verstandig om te kiezen ivm je merknaam?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij voorkeur zou ik de .nl en .com minimaal vastleggen. Richt je je op Nederland? Dan .nl als hoofddomein, anders de .com.

 

Een vaste antwoord is verder niet te geven, hangt af van andere zaken. Bij voorkeur echter ook geen verwarring scheppen met een - of zonder. Registreer ze allebei verwijs ze door naar je vaste website. Je wilt geen bezoekers verliezen op zon kleine spelfout.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je adviseren om geen - in je domeinnaam op te nemen. Een domeinnaam kost maar 10 euro per jaar. Je kan ze allemaal vast leggen en met een 301 doorsturen naar je .nl domein wat ik aanraad als je in Nederland actief gaat zijn.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.