• 0

Registreren in de Seychellen

Hallo allemaal,

 

Ik ben een student en ik run een internationale webhosting bedrijf. Nu kreeg ik vaak suggesties om het te registreren in een offshore eiland voor anonimiteit, belasting en aansprakelijkheid. Ik verdien nog niet zoveel, maar het is wel altijd mooi om geregistreerd te zijn tegenover de klanten.

 

Voor zo grofweg $400 kan ik een volledige registratie laten uitvoeren door een erkende agency.

 

Nu wil ik graag weten hoe het zit met de belasting? Volgens de wet van de Seychellen moet er 0% belasting betaald worden. Maar omdat ik in NL woon, moet ik hier belasting betalen?

 

Ik heb uren zitten googlen, en rond gezocht maar heb niet echt iets kunnen vinden wat mijn vraag beantwoord. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dus je wilt een bedrijf hebben en geen aansprakelijkheid dragen of belasting betalen?

Dat laatste wil eigenlijk niemand ;) (bedenk goed dat je nu studeert van ons belastinggeld... :p ) , maar welke klant wil zaken doen met een anoniem bedrijf dat zijn aansprakelijkheid probeert te ontlopen? (Of begrijp ik je vraag verkeerd?)

 

Ik heb verder geen verstand van deze materie, maar de afgelopen maanden is wel weer duidelijk geworden dat niet iedereen blij is met dergelijke offshore constructies.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Hier te lande ondernemen is hier betalen. Zogenaamde plaats van feitelijke leiding speelt hier de hoofdrol en die ligt in NL, ook al zit je bedrijf formeel op de Seychellen. Tenzij je het bedrijf op de Seychellen substantie kunt geven in de vorm van feitelijke leiding aldaar, maar dat is lastig als je niet formeel de touwtjes uit handen wilt of kunt geven.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je dat jijzelf dan ook geen melding maakt van je inkomsten? Volgens mij ben je dan bezig met belastingontduiking (niet ontwijking) en daarvoor moet je op andere websites zijn; niet hier. Je woont en werkt hier, dus betaal je hier belasting.

 

Iets anders: die registratie kost $400 terwijl je nu nog niet veel verdient. Lijkt mij zakelijk gezien dus onverstandig en onnodig. Als je weinig verdient betaal je ook weinig belasting. Dergelijke exotische constructies worden pas interessant wanneer je veel verdient en ook dan blijft het oppassen geblazen.

 

Mijn idee: besteed je tijd aan je onderneming en niet aan dit soort flauwekul...

Link naar reactie
  • 0

Aansprakelijkheid kun je beperken door goede algemene leveringsvoorwaarden, werken vanuit een rechtspersoon (BV) en een adequate (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering. Hiervoor hoef je dus niet te verkassen naar een Idyllisch plekje.

 

Met de "zware" belastingdruk hoef je vooralsnog niet te dealen, aangezien je nog niet veel verdient, hoef dat ook niet een reden te zijn om je te voorzien van een prachtig offshore kantoorlgebouw.

 

Anonimiteit? Ik zie geen reden waarom je anoniem moet gaan ondernemen.....geef me eens een reden waarom dat belangrijk voor je is?

 

Als ik alles even kort samenvat:

 

Bel een verzekeringsadvieseur (bv onze Norbert) en regel een goede aansprakelijkheidsverzekering.

Bel een goede boekhouder, fiscalist (bv onze Joost of onze Dennis) die zorgen voor een juist fiscaal plaatje

Oja, vergeet je vooral niet in te schrijven bij de KvK. ;D

 

GAS EROP :-K

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Aansprakelijkheid kun je beperken door goede algemene leveringsvoorwaarden, werken vanuit een rechtspersoon (BV) en een adequate (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering. Hiervoor hoef je dus niet te verkassen naar een Idyllisch plekje.

 

 

En natuurlijk je vak naar eer en geweten uitoefenen ;)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • -1

Laat je niet gekmaken.

 

Als je in Seychellen registreerd ben je anoniem en je hoeft geen belasting te betalen.

 

Modaalridders zijn er al genoeg en je betaald al genoeg belasting wanneer je JOUW geld uitgeeft aan goederen waarover weer BTW geheven wordt in Nederland.

 

Alle grote bedrijven hebben dit soort constructies en het zeker niet iets wat alleen door hun gedaan "mag" worden.

 

Het is geen belasting ontduiken, het is gebruikmaken van een methode om geen inkomsten belasting en andere nutteloze heffingen te moeten betalen. Omdat anderen zeggen dat het nu eenmaal moet betekend niet dat het niet mag.

 

Schuldig hoef je je ook niet te voelen want het extra geld wat je overhoud koop je een mooie ipad voor of autootje, en dan mag je bij de staat weer voldoende langs de kassa.

Link naar reactie
  • 2
en je betaald al genoeg belasting wanneer je JOUW geld uitgeeft aan goederen waarover weer BTW geheven wordt in Nederland.

Liever een moraalridder dan zoveel aperte nonsens verkopen. Natuurlijk is alleen BTW bij lange na niet voldoende. Heb je wel eens in de rijksbegroting gekeken Paul? De totale omzet belasting inkomsten vormen 1/5e van de totale belasting- en premieinkomsten. Waar wil jij die overige 150 Miljard Euro dan vandaan toveren als ik vragen mag? 't is nog al een ombuiging die je voorstelt!

 

En natuurlijk is doen alsof je op de Seychellen woont terwijl je gewoon in Nederland van alle faciliteiten gebruik maakt en daar maar een fractie van de kosten aan bijdraagt "omdat je BTW al genoeg vind" niet alleen beschamend dom, letterlijk en figuurlijk a-sociaal, maar uiteraard is dat ook of juist belastingontduiking.

 

Wil je genieten van de belastingvoordelen van de Seychellen? Prima, koop een one way ticket en ga.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

en je betaald al genoeg belasting wanneer je JOUW geld uitgeeft aan goederen waarover weer BTW geheven wordt in Nederland.

Liever een moraalridder dan zoveel aperte nonsens verkopen. Natuurlijk is alleen BTW bij lange na niet voldoende. Heb je wel eens in de rijksbegroting gekeken Paul? De totale omzet belasting inkomsten vormen 1/5e van de totale belasting- en premieinkomsten. Waar wil jij die overige 150 Miljard Euro dan vandaan toveren als ik vragen mag? 't is nog al een ombuiging die je voorstelt!

 

En natuurlijk is doen alsof je op de Seychellen woont terwijl je gewoon in Nederland van alle faciliteiten gebruik maakt en daar maar een fractie van de kosten aan bijdraagt "omdat je BTW al genoeg vind" niet alleen beschamend dom, maar ook letterlijk en figuurlijk a-sociaal.

 

Wil je genieten van de belastingvoordelen van de Seychellen? Prima, koop een one way ticket en ga.

 

Ligt het een beetje gevoelig?

 

Ik denk dat je de calculator er nog maar eens bij moet pakken.

 

Hiernaast ben ik inderdaad groot voorstander van een veel kleinere overheid die zich vooral zoveelmogelijk bemoeit met ziekenhuizen, wegen bouwen, goed onderwijs en zorg voor veiligheid en bescherming van echt zwakkeren in de samenleving.

Dat betekend dat je wat mij betreft zo 30% van alle huidig overheidsuitgaven kan schrappen.

 

Ik vind dat er meer dan genoeg belasting binnenkomt door BTW alleen. Meer dan genoeg voor de overheid om al haar kerntaken van te vervullen. Dat is niet asociaal. Ik zeg niet dat men geen belasting meer moet betalen. Wat ik zeg is dat inkomsten belasting, vermogensbelasting, autorijtuigbelasting en onroerend goed belasting gewoon ordinaire roof is.

 

Hou verders lekker de opmerkingen naar mijn persoon voor jezelf, is zo lullig om te zien dat je op inhoud te kort komt voor iedereen. Communist

 

Link naar reactie
  • 2

Misschien is het beter om de messen niet zo snel te slijpen. Ik ken Norbert nu al een paar jaartjes en hij is zeker geen communist. Ik prijs in hem het "gemeenschapsdenken" en ik kan me daar ook wel wat bij voorstellen. Als je ouder wordt verschuiven de onderwerpen op de belangentabel vanzelf. Als ik zelf op een pot met miljoenen zou zitten en rondom me heen zou ik mensen moeten zien ploeteren om hun kinderen fatsoenlijk te eten te kunnen geven, zou ik me er net zo ongelukkig van voelen. In deze slechte tijd (recessie) zie ik de zaak de komende jaren nog wel verslechteren. De oplossing om die verslechtering te lijf te gaan ligt niet in terugtrekken in individualiteit, maar in samenwerking. Ik zou het helemaal geen vreemde zaak vinden als we hier voor meerderen in de straat zouden moeten gaan koken of andere hulp moeten bieden. De zelfverrijkers in onze gezondheidsindustrie en de doorlopend opwellende regelzucht van de overheden, zal deze situatie niet verbeteren. Het aantal mensen zonder werk en dus ook met een te laag inkomen, zal behoorlijk stijgen. Als je denkt dat de oplossing op de Seychellen ligt, sla je de plank behoorlijk mis!

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

Ik ben een student en ik run een internationale webhosting bedrijf. Nu kreeg ik vaak suggesties om het te registreren in een offshore eiland voor anonimiteit, belasting en aansprakelijkheid. Ik verdien nog niet zoveel, maar het is wel altijd mooi om geregistreerd te zijn tegenover de klanten.

Je kunt een bedrijf of rechtspersoon overal inschrijven waar je wil, maar grosso modo wordt bepaald waar/ in welk land je belasting moet betalen door waar de feitelijke leiding van dat bedrijf zit. Landen waar o% winstbelasting wordt geheven zijn er genoeg (Cayman, BVI) of waar het effectieve tarief 0% is (Hongkong, Panama).

Maar even de benen op de vloer. Jij hebt een bedrijf, je verstrekt zeer waarschijnlijk facturen aan andere (in Nederland?) gevestigde bedrijven. Als je een rechtspersoon hebt in een tax haven, dan komt die factuur dus ook uit die tax haven. Wat denk je dat de belastingcontroleur dan zegt bij een controle van het bedrijf waar jij diensten aan geleverd hebt?

En wil je toch dit idee uitvoeren, ondanks alle wijze raadgevingen op dit forum, google dan eens met " E-zone Curacao".

Link naar reactie
  • 0
Ik krijg een beetje het idee dat een aantal van jullie voor de overheid werken...

LOL, zodra ik vanuit een collectief belang redeneer of aanspreek word ik uitgemaakt voor communist of zal ik wel werken voor de overheid.

 

Maargoed, de vraag was of ik belasting aan NL moet betalen, terwijl mijn zaak op internationaal niveau opereert. Een office in de Seychellen heeft en daar staat geregistreerd.

Maargoed. De hamvraag is of die lokale vertegenwoordiging op de Seychellen echt en substantieel is, of alleen maar voor de schijn en de belastingontduiking. Zonder te generaliseren, weet ik het antwoord wel. Welterusten meneer ondernemer1009, slaap zacht in de wetenschap dat we dit land kunnen sluiten als iedereen diezelfde moraal heeft.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, zou ik met m'n 'reet' in de zon moeten liggen in de Seychellen, om geen belasting te betalen?

Yep - zwaar leven hè, ondernemer ;D

 

FYI; Wij verkopen niets aan Nederlandse klanten. Maakt dat nog wat uit?

Helemaal niets.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, zou ik met m'n 'reet' in de zon moeten liggen in de Seychellen, om geen belasting te betalen?

 

FYI; Wij verkopen niets aan Nederlandse klanten. Maakt dat nog wat uit?

Je hoeft daar helemaal niet te wonen, net als je een HK limited kan oprichten of Engelse Limited.

 

Je zou met een offshore bedrijf de betalingen van klanten kunnen ontvangen en vervolgens jouw persoon in Nederland een vergoeding voor de feitelijke werkzaamheden/actieviteiten kunnen betalen. Dat zou dan betekenen dat je inkomsten ontvangt voor diensten die je levert en over deze inkomsten moet je dan weer inkomsten belasting betalen. Zp doen alle bedrijven het die slim zijn. Apple, IBM, Google en nog 1000en anderen. Zo min mogelijk belasting betalen is toch gewoon toegestaan en strategie voor elk normal bedrijf lijkt mij. Ook voor diegenen die gewoon in Nederland geregistreed zijn. Daar is de opdracht ook: zoveelmogelijk declareren en voor zoveelmogelijk aftrek in aanmerking komen.

 

Hoewel ik er geen enkel belang bij heb overigens, is het feitelijk zo, hoewel men het ook graag zou willen, dat dit geen belasting ontduiking is.

 

Als bij mensen eenmaal het kwartje valt dat het enkel inhoud dat hierdoor besteedbare gelden toenemen voor een ondernemer, hierdoor meer kan investeren, hierdoor meer produkten kan kopen, hierdoor meer mensen aan kan nemen en via deze weg nagenoeg alles wat men schreeuwd wordt "ontdoken" toch weer de staatskas invloeid via deze weg is het zo klaar als een klontje dat het verdedigbaar is dat mensen liever zelf bepalen waar hun hard verdiende geld aan word besteed inplaats van de overheid die deze financiele middellen direct onttrekt en zelf gaat zitten beslissen waar het besteed moet worden. Uiteindelijk komt het meeste toch daar terecht maar het is beter als hier nog vele ondernemers, werknemers etc tussenzitten. Goed voor de economie, slecht misschien voor het overheids apparaat wat parasiteerd op de bevolking door middel van een belachtelijk belasting stelsel.

 

Voor diegenen die vast zitten en wel mee moeten doen met de malle molen omdat ze helemaal afhankelijk zijn van het systeem zoals het nu is; begrijp ik heel goed, als je erin zit MOET iedereen meedoen anders valt het kaartenhuis ineen. Angst regeert.

 

Mensen met een andere visie kun je dan beter bestempelen als asociaal en niet solidair met de medemens. Inhoudelijk weet men echter niet de discussie aan te gaan. Dus zie je misverstanden ontstaan die de realiteit niet raken. Maar goed, ik laat iedereen in zijn waarde, het is een beperkte groep die echt de ogen wilt openen.

 

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, zou ik met m'n 'reet' in de zon moeten liggen in de Seychellen, om geen belasting te betalen?

Yep - zwaar leven hè, ondernemer ;D

 

FYI; Wij verkopen niets aan Nederlandse klanten. Maakt dat nog wat uit?

Helemaal niets.

 

Dat klopt niet helemaal Dennis. Hiermee creeer je een verkeerd beeld. Het staat iedereen vrij een buitenlands bedrijf te voeren en JA dat maakt zeker wel uit op de bottom line.

Link naar reactie
  • 1
Ik denk dat je de calculator er nog maar eens bij moet pakken.

Yep, laten we dat maar eens doen.

 

Hiernaast ben ik inderdaad groot voorstander van een veel kleinere overheid die zich vooral zoveelmogelijk bemoeit met ziekenhuizen, wegen bouwen, goed onderwijs en zorg voor veiligheid en bescherming van echt zwakkeren in de samenleving.Dat betekend dat je wat mij betreft zo 30% van alle huidig overheidsuitgaven kan schrappen.

30% Schrappen van 247 miljard, da's een besparing van 74 miljard. Niet mis. Hoe ga je dat aanpakken?

 

Ik vind dat er meer dan genoeg belasting binnenkomt door BTW alleen. Meer dan genoeg voor de overheid om al haar kerntaken van te vervullen

45 miljard in 2013, maar het wordt vermoedelijk eerder 40 miljard. En die inkomsten zijn wat jou betreft meer dan genoeg voor uitgaven van 247-74 = 173 miljard. Mijn calculator berekent een gaatje van 133 miljard echter. Geef ik je die 12 miljard aardgasbaten nog cadeau, dan is het nog steeds een gat van 121 miljard

 

Ik zeg niet dat men geen belasting meer moet betalen. Wat ik zeg is dat inkomsten belasting, vermogensbelasting, autorijtuigbelasting en onroerend goed belasting gewoon ordinaire roof is.

 

Beste Paul, even serieus: maakt het etiketje op het soort belasting uiteindelijk echt uit?

 

Tuurlijk kunnen we stoppen met vermogen, mobiliteit en OG (ook vermogen) te belasten, en ook stoppen met inkomen te belasten. Internationaal wellicht wat gevoelig, maar mijn zegen als liberaal heb je!

Maar dat betekent dat alle benodigde belastinginkomsten vervolgens uit consumptie moeten komen, de BTW moet dan dus naar 60% om het geheel (de 121 miljard na 30% besparing en 12 miljard aardgadbaten) kostendekkend te houden

 

En DAAR raken we wat mij betreft de kern: jij wil alleen verbruik (consumptie) belasten. Ik ben het daar zowaar mee eens, maar jij wilt alleen particuliere consumptie belasten en ik vind dat juist ook publieke consumptie belast moet worden . Daarom wil ik ook graag dat die meneer die op papier op de seychellen verblijft maar hier in Nederland wel gewoon gebruik maakt van het asfalt, de zorg en het onderwijs voor zijn kinderen, voor die "consumptie" meebetaald. Op welke manier en hoe het beestje heet zal me werkelijk worst zijn, zolang iemand maar bijdraagt. Iedereen die dat namelijk niet doet, en via een lepe truc wel consumeert maar niet betaald, is uiteindelijk niets meer en niet minder dan een dief van jou en mijn portemonnee

 

reus omdat je mij een kees geeft. misschien dat je er iets van leren kan.

Ik vind 'm in 1 woord: geniaal, en dat meen ik. Veel sterker dan elk van mijn 42 kneuzen

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Eh Paul. Ik ben het helemaal met je eens dat je als ondernemers zelf keuzes maakt en de vrijheid hebt om precies dezelfde constructies kunt en mag verzinnen als al die grote en onpersoonlijke bedrijven dat ook doen. Een groot bedrijf is echter niet meer in handen van een maatschappelijk denkende ondernemer. Zo'n bedrijf is in handen van een groepje fanatieke investeerders, dat als doel heeft het grootst mogelijke rendement eruit te halen. Helaas geldt dat hier ook voor de grotere bedrijven die als NL bedrijf gewoon in NL gebleven zijn. Bij veel bedrijven is de klant geen persoon meer maar een rondwandelende geldzak. Hoe meer er in die geldzak zit, hoe meer er naar dat bedrijf kan vloeien. Daarbij kan nog eens opgeteld worden dat onze overheden dat gedrag (een paar decennia geleden) zijn gaan overnemen. Gevolg is, dat er totale vervreemding ontstaat in de samenleving en dat mensen bang zijn om binding met hu n omgeving aan te gaan. De berg wordt nu nog steeds steiler en steiler gemaakt, maar het duurt echt niet lang meer of er zal worden ingezien dat de enige vorm van duurzaam ondernemen dus maatschappelijk ondernemen is. Hoe groter de groep die echt betrokken is, hoe groter de tevredenheid en de mogelijkheid op geluk en welzijn.

 

Wacht jij maar af. Je komt in China echt nog wel aan de beurt.....

Link naar reactie
  • 0

Gedeeltelijk wel. Maar dat komt omdat aan dit onderwerp ook een morele kant zit, zoals Norbert al meteen liet merken. Overigens is een forum ook niks waard als niet alle zinnige kanten van een onderwerp belicht kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

 

Paar alternatieven voor exotische eilanden:

 

Dubai

Luxemburg

Kanaaleilanden

 

Er zijn talloze websites over offshore-constructies, maar een nuchtere betrouwbare moet ik nog vinden. Mijn indruk was dat het pas zin heeft om na te denken over dit soort opzetjes wanneer je een virtuele business runt die zoveel internationale inkomsten genereert dat de kosten voor een goeie constructie lager zijn dan het eventuele voordeel. En dan kan je je eigen ethische afweging maken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Paar alternatieven voor exotische eilanden:

 

Dubai

Luxemburg

Kanaaleilanden

 

Er zijn talloze websites over offshore-constructies, maar een nuchtere betrouwbare moet ik nog vinden. Mijn indruk was dat het pas zin heeft om na te denken over dit soort opzetjes wanneer je een virtuele business runt die zoveel internationale inkomsten genereert dat de kosten voor een goeie constructie lager zijn dan het eventuele voordeel. En dan kan je je eigen ethische afweging maken.

 

 

Je volgorde klopt niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.