off topic : HL voor jonge ondernemers en studenten

Aanbevolen berichten

Mod edit: dit topic is op verzoek afgesplitst van het oorspronkelijke topic "€ 900.000,- om ondernemers gratis les te laten geven"

 

 

Je moet dat ook niet te moeilijk maken. In mij optiek moet zo'n almanak enkel en alleen feitelijke onderdelen en verklaringen bevatten. Te weten:

 

- Ondernemen "wel of niet"?

- Verschillende vormen van ondernemen.

- Ondernemersplan.

- Kennis opbouwen is ook investeren.

- Winst of verlies?

- Financieren op verschillende nivo's.

- Ondernemen en de Overheid.

- Klanten zoeken en vinden.

- Groeien "wel of niet"?

- Administratie en BTW.

 

Zoiets en dan uiteraard geschreven op de doelgroep. De almanak moet dan natuurlijk ook een eyeopener voor de leerkrachten zijn.

 

 

Het kan nog veel eenvoudiger! Een kaartje met de url naar higherlevel.nl. Dan hebben ze een bron van informatie die:

1. Actuereler is.

2. Dynamisch is.

3. Uitgebreider is.

4. Netwerkmogelijkheden opent

5. Een bak ervaren ondernemers waarbij ik persoonlijk ervaren heb dat ze open te staan voor een gezond potje sparren.

6. Etc etc

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Het kan nog veel eenvoudiger! Een kaartje met de url naar higherlevel.nl. Dan hebben ze een bron van informatie die:

1. Actuereler is.

2. Dynamisch is.

3. Uitgebreider is.

4. Netwerkmogelijkheden opent

5. Een bak ervaren ondernemers waarbij ik persoonlijk ervaren heb dat ze open te staan voor een gezond potje sparren.

6. Etc etc

 

Hear Hear. En met die € 900.000,- kan dan eindelijk het moderatorenteam op passende wijze worden "ondersteund" ;D.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik maak dan toch ook even onderscheid tussen "vaste informatie" en "actuele informatie". Mijn lijstje is helemaal niet kompleet en is voor elke aanpassing/toevoeging beschikbaar. Ik denk dat HL voor de meeste mavo-klanten nog een beetje te hoog gegrepen is. ;)

Link naar reactie

 

Het kan nog veel eenvoudiger! Een kaartje met de url naar higherlevel.nl.

 

 

Om daar te ontdekken dat studentenvragen en enquetes afgehouden worden. Die deur zit bijna helemaal op slot. :P

 

Inhoudelijke studentenvragen wel ja. Maar ondernemers in spé moet wel kunnen toch? ;)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Maar ondernemers in spé moet wel kunnen toch? ;)

 

Hoe herken je die? En wie gaat dan bepalen welke studentenvraag wel en welke niet 'ondernemend in spé' is.

 

Een oudere suggestie is een apart studie-board toe te voegen, dat 'afgezet' kan worden door deelnemers die geen studevragen willen beantwoorden of (beter nog) 'aangezet' door deelnemers die dat wel willen.

 

Is het trouwens niet een beetje aanmatigend om nou meteen andermans subsidie te gaan ophengelen en verdelen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Een oudere suggestie is een apart studie-board toe te voegen, dat 'afgezet' kan worden door deelnemers die geen studevragen willen beantwoorden of (beter nog) 'aangezet' door deelnemers die dat wel willen.

Yep

 

s het trouwens niet een beetje aanmatigend om nou meteen andermans subsidie te gaan ophengelen en verdelen?
Dat moet je ook niet al te serieus nemen. Maar wellicht dat HL in het JO-initiatief zelf wel een ondersteunende rol kan spelen.

 

In ieder geval - los van het hele subsidie-geneuzel - interessant om weer eens op de agenda te zetten....

 

Hoe herken je die? En wie gaat dan bepalen welke studentenvraag wel en welke niet 'ondernemend in spé' is
.

Vooralsnog doen de mods dat, met hulp van reacties en modsmeldingen van actieve leden. Zo zijn er recent een paar studentvragen blijven staan, vooral omdat ze een sterk innovatief karakter hadden. Innovatie en ondernemerschap, de 2 pijlers van HL.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

En met die € 900.000,- kan dan eindelijk het moderatorenteam op passende wijze worden "ondersteund" ;D.

 

misschien wil JO nog wat leaseautos kwijt aan HL mods...

 

 

 

 

Ik denk dat HL voor de meeste mavo-klanten nog een beetje te hoog gegrepen is. ;)

 

Niet zo denigrerend over Mavo klanten...Dat is dus de reden dat ik niet geschikt ben voor fora,door mijn hoogst genoten opleiding,de MAVO....

 

Danny

 

Voordat ik weer anonieme kneuzen ga krijgen,tis dus met een knipoog naar PJ,geen knipoog naar mijn MAVO opleiding,das serieus!

Link naar reactie

Nix denigrerends over mavo of welke opleiding dan ook. Ondernemer wordt je niet op school gemaakt, maar dat ben je. Dat ontdek je vanzelf wel. De manier van benaderen speelt echter vaak een grote rol. Als booschapper moet je je daar dan wel op de goede manier op richten.

Link naar reactie

Maar ondernemers in spé moet wel kunnen toch? ;)

Hoe herken je die? En wie gaat dan bepalen welke studentenvraag wel en welke niet 'ondernemend in spé' is.

Een oudere suggestie is een apart studie-board toe te voegen, dat 'afgezet' kan worden door deelnemers die geen studevragen willen beantwoorden of (beter nog) 'aangezet' door deelnemers die dat wel willen.

 

Ik denk dat het een heel goed idee is om scholieren/studenten met ondernemersvragen WEL toe te laten op HL.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

900.000 met terugwerkende kracht uitkeren aan al die mensen die jaren van hun leven hebben gegeven aan Higherlevel ;)

 

De kracht van HL is niet dat er voor x investering van EZ zo veel mensen in actie komen om anderen te helpen, de kracht was en is de community: mensen die gratis en uit liefde voor een onderwerp andere mensen belangeloos helpen.

Dat werkt voor HL, zoals dat ook voor Linux werkt, als voor Wikipedia. (enz.)

Dat is de intrinsieke motivatie van mensen en dat is de motor hier achter.

Natuurlijk kan je leuke dingen doen met 900k maar daar ga je oprechte bevlogenheid en bereidheid anderen te helpen niet mee laten groeien. Natuurlijk kan budget ergens een hefboom op zetten, maar je moet niet vergeten waar zoiets als HL werkelijk op loopt: de energie van passie, altruïsme, frustratie en plezier.

 

Jonge ondernemers zijn incidenteel, jonge mensen worden nog altijd geconditioneerd om mee te gaan in het systeem en zich veilig te voelen in werknemerschap.

Aan de andere kant zijn jongere generaties alweer tientallen punten slimmer dan wij (tien punten per nieuwe generatie), qua IQ, en die gaan gewoon lekker hun eigen gang en vinden groundbreaking dingen uit en bedenken hoe ze de wereld dan wél willen zien. (Wel ook nogal zuur is dat 'ze' een wereld voor hun kiezen krijgen die ze zelf niet gemaakt hebben en nogal verziekt is met rommel qua milieu en mentaliteit)

 

Als er jonge ondernemers (dat zijn er niet zo gek veel schat ik in?) zijn die hulp kunnen gebruiken dan kunnen we nu al die hulp mobiliseren. Met of zonder 900k ;)

 

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik denk dat het een heel goed idee is om scholieren/studenten met ondernemersvragen WEL toe te laten op HL.

Het probleem is dat ze hun studievragen 'vermommen' als ondernemersvragen. Waar niet een apart onderdeel 'studentenvragen', waar ze hun huiswerkvragen kunnen plaatsen en waar andere studenten of reguliere HL-ers antwoord kunnen geven?

Link naar reactie
Volgens mij een oeroude discussie waarbij veel studenten denken dat ze ons hun huiswerk kunnen laten doen, en de uitkomst dus was dat je studenten maar beter kunt weren.

Waarbij je dan met het badwater ook wel die enkele innovatieve baby weggooit.... iets wat met een beetje intelligent human filter toch voorkomen kan worden?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Door studievragen te weren, stimuleert HL het 'vermommen' tot ondernemersvragen. Maar ik herinner me nog wel dat toen we wel vragen van studenten beantwoorden een relatief groot aandeel het forum als naslagwerk gebruikte. En een waterval aan slecht opgezette enquetes (geen steekproef whatsoever, leidende vragen, overlappende antwoordmogelijkheden).

 

Misschien dat we een aparte afdeling voor studievragen kunnen laten 'sponsoren' door een hogeschool die bv de huiswerkvragen afvangt, zodat welwillende ondernemers de ondernemingsvragen kunnen beantwoorden.

 

Of meteen alle Small Business-opleidingen aansluiten. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Volgens mij een oeroude discussie waarbij veel studenten denken dat ze ons hun huiswerk kunnen laten doen, en de uitkomst dus was dat je studenten maar beter kunt weren.

Waarbij je dan met het badwater ook wel die enkele innovatieve baby weggooit.... iets wat met een beetje intelligent human filter toch voorkomen kan worden?

Jij zegt het - was hier sprake van toen studenten dit inderdaad deden of werd een aantal weldenkende, pro-actieve mensen van HL knettergek van al die *zie bijdrage TwaBla*? :)

Link naar reactie

Er is onlangs een apart forumdeel ingesteld voor ontwikkelinsland gerelateerde vragen. Is het een probleem om dan ook een apart forumdeel in te stellen voor studentenvragen? Je kunt dan alsnog schoolonderzoeken e. d. uitsluiten.

Link naar reactie
Is het een probleem om dan ook een apart forumdeel in te stellen voor studentenvragen?

Technisch geen enkel probleem. Het is een kwestie van wat is je doelstelling/scope als forum en verstoort een bepaalde verbreding je hoofddoelstelling(en) niet te veel. Vergis je niet: zodra je het hek opendoet voor studenten wordt dat board snel, heel snel, gevonden en overspoeld.

 

Idem voor de (nagenoeg identieke) discussies over stamrechtvragen en vragen m.b.t. niet-ondernemende Stichtingen en verenigingen. Technisch allemaal 2 drukken op de juiste knop, maar vraag blijft of je het ook moet willen. Met innovatie en ondernemerschap heeft DAT in ieder geval weinig te maken; het staat er in ieder geval veel verder van af dan ondernemende studenten en studentondernemingen.

 

Je kunt dan alsnog schoolonderzoeken e. d. uitsluiten.

Hoe, door wie en op basis van welke criteria? Dat zijn allemaal vragen om te bekijken. Wellicht dat je al iets voor kunt zeven door - net als bij WVJVM - een bepaald format verplicht te stellen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Een groot voordeel van zo'n stap is dat de encyclopedische functie van HL zeer zal toenemen. Veel mensen, en volgens mij ook studenten, maken volgens mij nu al intensief gebruik van deze functie. Meer casussen leidt tot meer kennis op dit forum en vergroot dus ook de waarde. Datzelfde geldt natuurlijk ook als ook vakmensen hun specifieke vraag hier mogen plaatsen. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als je hier op HL al een heel eind op weg geholpen kan worden.

 

Als ik voor mijzelf spreek heb ik weinig zin om (simpele) huiswerkvragen van studenten op te lossen - daar zijn vast andere fora voor. Maar sparren over bepaalde onderwerpen vind ik daarentegen weer erg leuk, slijpt de geest en heeft een meerwaarde voor HL. Ik denk dus het zeker een meerwaarde kan hebben om een dergelijke stap te nemen, maar het moet wel goed opgezet worden. Het is in mijn ogen zeker niet de bedoeling om hier het afvoerputje van het onderwijs te worden, maar wederzijde kruisbestuiving kan absoluut een meerwaarde hebben. Hoe je selecteert, als we al zo'n stap als forum zouden willen maken, is waar het probleem zou komen te liggen.

 

M.b.t. moderatie is de huidige richtlijn (gewoon niet) veel eenvoudiger te handhaven dan welke andere mogelijkheid dan ook :P

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.