• 0

Tabak importen uit dubai. Enige tips/hints over import mogelijkheden?

Beste allen,

 

Aangezien dit mijn eerste post is zal ik mijzelf even voorstellen.

 

Account en dus ook de introductie van TS op verzoek geanonimiseerd.

 

Wij willen minder afhankelijk worden van onze leverancier(lees:tussenpersoon). Dit willen we doen door de tabak zelf te importen vanuit Dubai. Tevens denken wij dat het zelf importeren van de tabak onze winstmarge zal vergroten. Alleen hier zitten een hoop haken en ogen aan vast.

 

Wij zijn opzoek naar een import route, dit wil zeggen dat wij op zoek zijn naar het EU-land met de laagste invoerrechten die je betaald over tabak en we willen onderzoeken of het wel de moeite waard is om zo'n importroute te gebruiken. Wij hebben her en der onderzoek gedaan alleen we zijn er weinig wijzer van geworden. Wat hebben we tot nu toe:

 

- De tabak die je importeert moet voorzien zijn van een NL accijns zegel.

De vraag hierbij is, moet dit ook als de tabak wordt gebruikt als inhoud van een waterpijp die je "verhuurt"?

 

- Indien je verpakte tabak wilt verkopen en zegels wilt plakken dien je een vergunning aan te vragen bij de douane.

 

- Luxemburg heeft zoals iedereen weet een van de laagste, dan wel niet de laagste accijnzen op tabak in de EU.

 

Er zijn bedrijven die dit allemaal voor je regelen, maar allereerst willen wij zelf meer kennis opdoen voordat wij met zo'n importbedrijf in zee gaan. Het liefst doen we het zonder een importbedrijf, gezien dit de winstmarges erg kunnen drukken.[/b]

 

Alle tips/tricks/hints/opmerkingen etc. zijn welkom!

 

Mod edit: op verzoek van TS deze draad en zijn account geanonimiseerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom begin je niet eerst met gewoon direkte import in Nederland.

Daar leer je van en vanaf dat moment beheer je zelf het hele process. Dan heb je voldoende tijd om eventuele andere wegen te onderzoeken.

 

Prijs is altijd 1 punt, maar niet #1 voor een bedrijf. Kwaliteit en zekerheid van levering zijn veel belangrijker dus prober eerst deze laatste 2 veilig te stellen en hierna kijken of via andere weg nog voordeel te behalen is.

 

Link naar reactie
  • 0

Regels omtrent accijns en het vervoer hiervan zijn behoorlijk gecompliceerd. Daarnaast zijn invoerrechten in de gehele EU gelijk! er is dus geen land met lagere invoerrechten.

Er zit wel verschil per land in de hoogte van accijns. Echter jouw `smokkel` route via Luxemburg die gaat niet op. Als je namelijk accijns goederen importeert vanuit Luxemburg en vervolgens in Nederland eea wil verkopen zal je altijd nog Nederlandse accijns moeten betalen(en moeten zorgen voor Nederlandse zegels). Verder moeten accijns goederen altijd van een zegel zijn voorzien zodra ze de AGP(accijns goederen plaats) verlaten en in het "vrije verkeer" worden gebracht. Dit is namelijk het moment dat de accijns aan de overheid betaald moet worden.

 

Verder staat op de site van de BS erg veel informatie mbt accijns. Oa de regels en procedure mbt een AGP en allerlei geleide documenten.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mohamed,

 

De tip van Paul om eerst in NL te importeren is denk ik een hele goede, want al die andere routes gaan je niets opleveren op z'n hoogst een hoop gezeik, kosten en straffen als ze je pakken met de door Maarten al uitgelegde risico's.

 

Alleen in sterke verhalen lukt het om de accijns te omzeilen en dan ben je meteen strafbaar. Dus niet doen!

 

Het importeren zo als het moet is natuurlijk wel een goede optie en wellicht kun je daar al veel mee besparen/verdienen ten opzichten van de huidige methode!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Allereerst hartstikke bedankt voor alle behulpzame reacties!

 

Na de reacties te hebben gelezen en na wat googlen ben ik al heel wat wijzer geworden. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er dus geen "smokkel" routes zijn.

 

Waar ik nu benieuwd naar ben zijn de concrete cijfers. Denken jullie dat ik terecht kan bij de douane met mijn vragen over de precieze hoogte van de accijnzen in euro's voor een kilo waterpijptabak? Ik lees namelijk vaak op fora dat ze heel vaag zijn en je een beetje afwimpelen.

 

Zijn er mensen met ervaring met het importeren van rookwaar? Zo ja, zou je mij willen PM-en?

 

Nogmaals, hartelijk dank allen!

 

EDIT: Prijzen heb ik gevonden, excuses!

Ik zie dat sinds 2013 de btw is vervallen op rooktabak? Zie hier: http://download.belastingdienst.nl/douane/docs/tarievenlijst_accijns_acc0552z65fol.pdf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.