• 0

Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek laptop + monitor

Ik vroeg mij af of jullie denken dat ik in onderstaande situatie nog steeds recht heb op de KIA:

 

Dit jaar koop ik:

- laptop a 2000 excl. btw

- 2 monitoren a 400/st excl. btw

- randapparatuur a 50

- verzekering a 150

 

Kan ik de laptop + 2 monitoren (de laptop in kwestie wordt overigens aangesloten op deze monitoren) opvoeren voor de KIA ook al vallen de monitoren los niet onder de KIA? Maakt het daarbij nog uit of ze op dezelfde factuur staan?

 

Ik zat er nu aan te denken om monitoren te kopen die 450+ kosten excl. btw puur om boven de KIA drempel te komen, maar goed dat is eigenlijk wat zonde natuurlijk als het ook goedkoper (en net zo goed) kan.

 

En wbt de randapparatuur/verzekering, dit maakt niet zoveel uit, maar dat is puur uit nieuwsgierigheid.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Joost,

 

Bedankt voor jouw snelle reactie!

 

Het probleem in mijn situatie is dat een laptop van zichzelf al een scherm heeft, daarnaast gaat het om 2 extra schermen. Dus strikt noodzakelijk is het niet. Zou dit dan nog steeds als 1 investering gezien worden?

Link naar reactie
  • 0

Nou ja ik verdien eigenlijk mijn geld met mijn computer. Mijn hele onderneming is online en dit is dan ook de enige activa die ik heb :). Ik zou prima met 1 scherm kunnen werken, maar dat vind ik simpelweg gewoon niet zo prettig.

 

100% zakelijk gebruiken doe ik het natuurlijk niet, ik denk dat dat voor iedereen zo is. Maar zullen ze daar heel streng mee zijn?

Link naar reactie
  • 0

Koop dan beter een pimp-scherm dat niet met kinderhanden is gemaakt.

Ik zou er eigenlijk niet inhoudelijk op in moeten gaan, maar goed. Bij welk scherm weet je volgens jou dan zeker dat het niet door kinderhanden is gemaakt?

 

Als je als mega cap bedrijf het een en ander outsourced naar China loop je natuurlijk altijd de kans dat er hier en daar een kinderhand aan te pas komt. En ach ik heb liever dat die kinderen mijn scherm maken, dan dat ze de prostitutie in gaan of zo. Daarnaast zijn die kleine handjes uitermate geschikt voor precisiewerk zoals het maken van Apple producten ;).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.