• 0

Nieuwe domeinaam extensie

Vaak vraag ik me af waarom zijn er beperkte aantal internationale domeinamen extenties, zoals .com, .net, tv, .info.

 

Is er een organisaties die deze extenties bedenkt en registreert? Mag iedereen een eigen extentie bedenken?

 

Ik heb een extentie die ik graag wil gebruiken, maar die bestaat niet. Kan ik hem ergens registreren? Kan ik daar geld aanverdienen?

 

Mod-edit: titel verbeterd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

extensies heet dat, met een goed anglicisme. Extensions dus eigenlijk.

Dat is feitelijk niet helemaal juist. Bestanden hebben extensies bijvoorbeeld .pdf of .txt., domeinnamen hebben top-level domains (TLD's). Omdat die dingen nogal op elkaar lijken willen mensen ze wel eens internet extensies noemen.

 

Om de vraag te beantwoorden. ICANN beheert ze, maar dat was al beantwoord. Sinds 2011 mag ieder zijn eigen TLD aanvragen bij de ICANN. Dat gaat je wel ongeveer 200.000 USD eenmalig en nog eens 25.000 USD jaarlijks kosten. En dan hebben we het nog niet eens over de infrastructuur die je moet opzetten en onderhouden gehad.

 

Als je een populaire TLD hebt kun je er zeker geld aan verdienen. Dat hebben een aantal Nederlands met .tk bijvoorbeeld gedaan.

Link naar reactie
  • 0

extensies heet dat, met een goed anglicisme. Extensions dus eigenlijk.

Dat is feitelijk niet helemaal juist. Bestanden hebben extensies bijvoorbeeld .pdf of .txt., domeinnamen hebben top-level domains (TLD's). Omdat die dingen nogal op elkaar lijken willen mensen ze wel eens internet extensies noemen.

 

Ik begrijp niet wat je bedoelt? Ik maak een opmerking over de spelling van een woord?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet wat je bedoelt? Ik maak een opmerking over de spelling van een woord?

Iets te subtiel wellicht ;) Tim zag niet dat je refereerde aan een spelfout "extentie ipv extensie"

Overigens heeft Tim alleen in theorie gelijk; in de praktijk noemt ook ICANN de TLD's te pas en te onpas Domain Extensions

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp niet wat je bedoelt? Ik maak een opmerking over de spelling van een woord?

Iets te subtiel wellicht ;) Tim zag niet dat je refereerde aan een spelfout "extentie ipv extensie"

Overigens heeft Tim alleen in theorie gelijk; in de praktijk noemt ook ICANN de TLD's te pas en te onpas Domain Extensions

Yup, klopt. Sorry ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.