[Artikel] Ondernemers in de wolken met nieuwe app

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ondernemers in de wolken met nieuwe app

 

Korte samenvatting:

Nieuwsbericht | 20-06-2013

 

MKB-ondernemers kunnen voortaan gebruik maken van een nieuwe gratis app over cloud computing; het overal kunnen werken met verschillende ICT-diensten via internet. Het ministerie van Economische Zaken, MKB-Nederland en het ICT-platform ECP hebben op 20 juni 2013 tijdens de Week van de Ondernemer in Breda de app en website Cloudbewust.nl gelanceerd.

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Ik kreeg dit nieuws te horen van een collega vandaag. Ik had geen idee dat deze app. in de maak was. En, zonder dat ik daar notie van had of er over geïnformeerd was, staat ons forum in de footer van dat bericht. En dat vind ik dan toch wel stoer staan. Initiatiefnemers van deze app.: alsnog bedankt voor vermelding!

Nu nog afwachten wat ondernemers van de app. zelf vinden.....

 

 

Link naar het artikel :

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Van de site.

 

Vertrouwelijkheid

 

Soms is het absoluut belangrijk dat gegevens niet in andere handen komen (uw concurrent bijvoorbeeld) of zo maar door wilvreemden kan worden ingezien.

 

Op uw fysieke kantoor zet u die gegevens veilig achter slot en grendel, bijvoorbeeld in een brandkast.

De cloud biedt veel meer mogelijkheden om uw gegevens goed op te bergen. Maar u moet dan wel goed opletten, wat voor u de beste optie is en vragen naar de mogelijkheden bij uw cloudleverancier.

 

Iedereen die met ook maar enigszins vertrouwelijke informatie werkt en de kleine lettertjes leest van de cluodboeren komt al snel tot de conclusie dat je dan beter niet van de cloud gebruik kunt maken.

Dat geldt zeker voor mensen met een medische beroep en daarvoor patientgegevens opslaan.

 

De recente berichten over PRISM bevestigen dat je als je met vertrouwelijke gevens werkt je je goed af moet vragen wat je over het internet stuurt.

Link naar reactie

Ik had de indruk dat het net wat rustig was geworden met de cloud-hype. Een paar jaar geleden werd er hier nog heftig over gediscuteerd. Ik persoonlijk zal nooit zakelijke/vertrouwelijke gegevens in een cloud pompen, laat staan een boekhouding of zoiets. Zie er helemaal niets in. Maar ik vind het wel leuk voor Mikky dat ze vermeld staat met HL!

Link naar reactie

Van de site.

 

Vertrouwelijkheid

 

Soms is het absoluut belangrijk dat gegevens niet in andere handen komen (uw concurrent bijvoorbeeld) of zo maar door wilvreemden kan worden ingezien.

 

Op uw fysieke kantoor zet u die gegevens veilig achter slot en grendel, bijvoorbeeld in een brandkast.

De cloud biedt veel meer mogelijkheden om uw gegevens goed op te bergen. Maar u moet dan wel goed opletten, wat voor u de beste optie is en vragen naar de mogelijkheden bij uw cloudleverancier.

 

Iedereen die met ook maar enigszins vertrouwelijke informatie werkt en de kleine lettertjes leest van de cluodboeren komt al snel tot de conclusie dat je dan beter niet van de cloud gebruik kunt maken.

Dart geldt zeker voor mensen met een medische beroep en daarvoor patientgegevens opslaan.

 

De recente berichten over PRISM bevestigen dat je als je met vertrouwelijke gevens werkt je je goed af moet vragen wat je over het internet stuurt.

 

Toen ik dit een paar maanden gelden zei, riep iedereen hier dat ik gek was. Dit ging dan wel alleen over je eigen administratie.

Link naar reactie

Van de site.

 

Vertrouwelijkheid

 

Soms is het absoluut belangrijk dat gegevens niet in andere handen komen (uw concurrent bijvoorbeeld) of zo maar door wilvreemden kan worden ingezien.

 

Op uw fysieke kantoor zet u die gegevens veilig achter slot en grendel, bijvoorbeeld in een brandkast.

De cloud biedt veel meer mogelijkheden om uw gegevens goed op te bergen. Maar u moet dan wel goed opletten, wat voor u de beste optie is en vragen naar de mogelijkheden bij uw cloudleverancier.

 

Iedereen die met ook maar enigszins vertrouwelijke informatie werkt en de kleine lettertjes leest van de cluodboeren komt al snel tot de conclusie dat je dan beter niet van de cloud gebruik kunt maken.

Dat geldt zeker voor mensen met een medische beroep en daarvoor patientgegevens opslaan.

 

De recente berichten over PRISM bevestigen dat je als je met vertrouwelijke gevens werkt je je goed af moet vragen wat je over het internet stuurt.

 

Ach maak je niet druk, binnekort kan de overheid toch legaal alles op je PC en smartphone bekijken en aanpassen, dus cloud of niet maakt niet zoveel uit.

Link naar reactie

Ik heb niks te verbergen maar ik ben bang dat mijn gegevens niet erg in veilige handen zijn bij welke overheidsdienst dan ook. Ik ben eerder bang dat er door fouten, miskleunen en misbruik, gegevens op de verkeerde plaats terecht kunnen komen.

Link naar reactie

Ik heb niks te verbergen maar ik ben bang dat mijn gegevens niet erg in veilige handen zijn bij welke overheidsdienst dan ook. Ik ben eerder bang dat er door fouten, miskleunen en misbruik, gegevens op de verkeerde plaats terecht kunnen komen.

 

Helaas is blind vertrouwen in de de gedachte dat de overheid het beste met je voorheeft achteraf altijd naief.

Hiernaast staat de deur wagenwijd open voor misbruik onder de paraplu van de de "goedbedoelende overheid" want tenzij er iemand de afgelopen 20 jaar heeft geslapen is voor elk kritisch mens al overduidelijk dat big industry in een totale belangenverstrengeling is met de overheid. Verzekeringsmaatschappijen, energie, banken en ga zo maar door.

 

Doet mij denken aan het verhaal uit de 2e wereld oorlog waarin de duitsers het zo eenvoudig gemaakt was alle joden te pakken omdat de overheid ze ism IBM allemaal keurig in kaart gebracht had.

 

Mensen die er geen kwaad in zien en schernen met " ik heb toch niets te verbergen" hebben meestal nog niet goed nagedacht over de negatieve gevolgen die dit voor hun en hun naasten kan betekenen.

 

Stel (ik hoop het niet) dat ik een soort kanker zou krijgen. En nu blijkt dat dit genetisch aangelegd is en dus mijn kinderen deze aandoening ook zullen krijgen. Dan heb ik liever niet dat verzekeringsinstanties zomaar vrij inzage hebben in mijn dossier zonder mijn toestemming. Natuurlijk gaat de premie dan omhoog voor de kroost. Levensverzekering ? dacht het niet. Baan bij de overheid? ook misschien moeilijker.

 

Het probleem is dat de overheid altijd eigenbehoud als prioriteit 1 heeft en het belang van de burgers is hieraan ondergeschikt. Vandaar denk ik dat elke aantasting van privacy en vrijheden aangevochten moeten worden. Zeker op het moment dat dit gebeurd op moment dat " veiligheid en terreurdreiging" als argumentatie gebruikt wordt.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.