• 0

Google rating overstap andere provider webshop

Hopelijk post ik niets dat al eerder gevraagd is, kon het in ieder geval niet terug vinden.

 

Ik overweeg met mijn webwinkel een overstap te maken naar een andere provider, maar vraag me hierbij af wat er gebeurt met de opgebouwde Google-'kredieten'. Wanneer er op dit moment gegoogled wordt op de meest belangrijke term/keyword voor mijn webwinkel, sta ik in de top 5.

 

Weet iemand of het overstappen naar een andere provider uitmaakt voor de rating? Het domein verhuist gewoon mee, maakt het dan niet uit? Zou het zo zonde vinden om de positie te zien zakken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De site is identiek, alleen met een andere internetprovider. Mits het geen provider is die bij Google slecht bekend staat ("bad neighborhood") zal er aan jouw ranking niets veranderen zolang de URLs hetzelfde blijven. Als je de URLs wijzigt dan wordt PageRank via een 301-redirect doorgegeven aan de nieuwe URL. De sociale ranking (+1) zijn verbonden aan de oude URL.

Link naar reactie
  • 0

Een belangrijk ding wat de vorige reageerders niet gemeld hebben is de snelheid van je nieuwe hoster. De snelheid van je website is tegenwoordig ook een ranking factor voor Google. Dus ga je van een snelle hoster naar een trage hoster (en die zijn er nog steeds) dan kan je inderdaad merken dat je rankings zakken.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Okay dan, dat is een goed om te weten, alleen heb ik geen idee of de hosting sneller/trager is, maar dat valt natuurlijk na te vragen. Zou het zo zonde vinden de ranking kwijt te raken.

 

Voor wie ook zijn ranking op een keyword wil checken, onderstaand een webadres dat redelijk betrouwbaar de positie in Google aangeeft (mijn ervaring is dat het nog wel eens een heel klein beetje afwijkt als je zelf daadwerkelijk het woord googled, maar alles is natuurlijk een momentopname):

 

http://www.davozi.nl/seo-tools/keyword-position-checker.asp

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.