• 0

bedrijfsnaam probleem

Hallo,

 

Een tijdje geleden kwam ik op een idee om een website te beginnen waarop ondernemers uit Harlingen en omstreken een link naar hun eigen site of een reclame banner kunnen plaatsen tegen een gering bedrag per jaar.

De site zal www.ondernemendharlingen.nl heten.

Gelijk op internet gekeken of de domeinnaam bezet was, het was niet zo dus die heb ik geregistreerd. Ben nu al lekker tweeweken bezig met het uitwerken van het idee. Laatst kwam ik toevallig op internet een ander bedrijf die ondernemendnederland heet. Ze hebben ook ondernemend-friesland.nl al gereserveerd. Omdat een van de diensten die zij aanbieden bijna hetzelfde als die van mij is vroeg ik me dus af of ik er geen "gedonder"mee krijg als ik dus met mijn www.ondernemendharlingen.nl ga beginnen.

 

Kan iemand mij hierover wat advies geven?

 

Alvast bedankt.

 

 

www.ondernemendharlingen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik je zou mogen vragen puur uit nieuwsgierigheid;

Jij gaat dus een eigen site opzetten met op die site links en banners van en naar ondernemers in harlingen? Maar waarom zou jou site bezoekers trekken? is er nog meer informstie op die site te lezen/zien of zijn het echt alleen puur links en banners van bedrijven/ondernemers?

Link naar reactie
  • 0

Ohh ok dat is leuk.

En wat betreft het bedrijfsnaam probleem.

Ik heb er niet al te veel verstand van maar ondernemend-friesland is een al werkende site dus naar mijn inziens zou je daar wel problemen mee kunnen krijgen ja vooral als je een soortgelijke dienst aanbied zou dat problemen op kunnen leveren maar misschien dat je bij de kvk navraag kan doen want woorden zoals onderneming en friesland kan je geen bescherming op krijgen maar misschien wel de combinatie ondernemend-harlingen.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb er niet al te veel verstand van maar ondernemend-friesland is een al werkende site dus naar mijn inziens zou je daar wel problemen mee kunnen krijgen ja vooral als je een soortgelijke dienst aanbied zou dat problemen op kunnen leveren maar misschien dat je bij de kvk navraag kan doen want woorden zoals onderneming en friesland kan je geen bescherming op krijgen maar misschien wel de combinatie ondernemend-harlingen.

 

Het is zo dat ondernemend-friesland nog geen werkende site is, je wordt alleen automatisch doorgestuurd naar de site van ondernemend-nederland.

Nog even nagecheckt en ondernemend nederland is een geregistreerd bedrijfsnaam maar ondernemend-friesland niet.

www.ondernemendharlingen.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik zo je verhaal lees lijkt het me verstandig om een andere naam te kiezen. Dit lijkt wel erg veel op elkaar. Daarnaast wil je een eigen look creeëren, en bezoekers gaan dan misschien denken dat die andere site erbij hoort. Dus om problemen te voorkomen, en omdat je nu nog de ruimte hebt een anderen naam te kiezen, zou ik iets anders bedenken.

 

Succes!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Je kan hier geen problemen mee krijgen. Woordcombinaties als ondernemend anywhere zijn dermate gemeengoed dat niemand ze kan claimen. Net zo min als dat Bakkerij Jansen bezwaar kan hebben tegen Bakkerij Janzen. Zie ook dit bericht over het 'koophuis' kort geding in Adformatie: "De rechter liet tijdens de zitting zijn scepsis blijken. ‘Kan een bedrijf dat in appels doet en zich Appel noemt, rechten doen gelden op een concurrent die Appelmarkt heet’, vroeg hij zich hardop af."

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik wacht de beslissing van de rechter nog even af. Heb geen zin om gelijk vanaf het begin gedonder met rechtzaken etc. te hebben.

Ondertussen ga ik een andere naam proberen te bedenken, alleen alles wat ik bedenk is lang niet zo pakkend als ondernemend-harlingen.

Misschien heeft een van jullie een leuke suggestie dan hoor ik het graag :)

www.ondernemendharlingen.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb er niet al te veel verstand van maar ondernemend-friesland is een al werkende site dus naar mijn inziens zou je daar wel problemen mee kunnen krijgen ja vooral als je een soortgelijke dienst aanbied zou dat problemen op kunnen leveren maar misschien dat je bij de kvk navraag kan doen want woorden zoals onderneming en friesland kan je geen bescherming op krijgen maar misschien wel de combinatie ondernemend-harlingen.

 

Het is zo dat ondernemend-friesland nog geen werkende site is, je wordt alleen automatisch doorgestuurd naar de site van ondernemend-nederland.

Nog even nagecheckt en ondernemend nederland is een geregistreerd bedrijfsnaam maar ondernemend-friesland niet.

 

Ik zou in dit geval niet weten wat het probleem kan zijn.

 

Een ander voorbeeld van een vacaturesite die ook geen problemen zag:

 

http://www.mediafact.nl/comments.php?id=5764_0_1_0_C

 

Succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.