• 0

WVJVM webshop in elektrische sigaretten?

Omschrijving van je concept:

Een webshop in elektrische rookwaren. ( www.smokesmarter.nl )

 

We zijn pas sinds kort live en willen natuurlijk alles optimaal aanpakken. Vandaar dat we op zoek zijn naar feedback van mensen met ervaring!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Marktonderzoek, concurrenten analyseren, opzetten van een webshop, alle contracten aangemaakt

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is het rendabel maken van deze online winkel en op korte termijn uit te breiden met een dieper en breder assortiment.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Qua systeem en service hopen we hiermee zowel betere kwaliteit in producten als in service te gaan leveren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Eigenlijk staan we open voor alle feedback, zowel functionaliteit van de webshop als het visuele aspect en alles daar tussenin. Dit is niet onze eerste webshop, maar wel een totaal nieuwe branche.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Je product-slider werkt niet netjes (IE9/Vista). Na één keer op pijltje-rechts klikken is het meest linkse product aan de linkerkant niet meer helemaal zichtbaar. Nog een keer klikken en het geheel schuift nog ca. 1 cm naar links, waardoor in plaats van "eVic batterij 3400" alleen nog "atterij 3400" leesbaar is.

 

"Remember me" is onjuist vertaald in "Herinner mij". "Onthoud mij" is beter. Als ik ernaast op de tekst "Wat is dit?" klik, krijg ik een Engelse helptekst.

 

In je Algemene Voorwaarden zie ik niets over de Wet Koop op Afstand.

 

Op het scherm met je contactformulier moet ik zoeken naar de "Verstuur" button. Die vind ik uiteindelijk achter de chat buttons.

 

Je lettertype gaat niet helemaal goed ("Bestellingen boven de ⬠65,- worden gratis verzonden")

 

Verkoop je nu elektronische of elektrische sigaretten?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback John.

 

We hebben wat dingen aangepast:

 

De sliders zijn we mee bezig, dit komt waarschijnlijk door de aantallen.

 

Remember me is vertaald.

 

De koop op afstand e.d. hebben we veelal in de FAQ verwerkt, de algemene voorwaarden zijn door een jurist op maat uitgewerkt, dus daar hebben we wel vertrouwen in.

 

De button bij contact staat wat ver naar links inderdaad, dat hij precies achter de chat button uitkomt is afhankelijk van de resolutie. We moeten nog even overleggen of dit qua positie kan veranderen, ligt aan de template.

 

De lettertype fouten zijn we ook mee bezig, deze zijn in de soep gelopen door een plugin.

 

En tot slot de vraag of het elektronische of elektrische is: dat is een gevalletje keywords spreiden voor Google.

 

Nogmaals bedankt en hopelijk zijn er nog meer mensen die zin/tijd hebben voor feedback!

 

 

Link naar reactie
  • 0

... de algemene voorwaarden zijn door een jurist op maat uitgewerkt, dus daar hebben we wel vertrouwen in.

Is dat diezelfde jurist die in artikel 2.3 heeft geschreven dat je prijzen exclusief btw zijn?

 

Ik zou toch even informeren wat de consequenties zijn als je het retourneringsrecht niet beschreven hebt in je voorwaarden.

 

Daarnaast voelt artikel 3.5 ("levering af bedrijf") voor mij meer als een b2b clausule. Ik ben geen jurist, maar voor mij leest die clausule alsof de consument het risico draagt voor de verzending.

 

En standaard 2 maanden garantie? Is de wettelijke garantie voor consumenten niet minimaal 6 maanden?

 

Tot slot: waar in de AV steeds over "wederpartij" wordt gesproken, zie ik in artikel 9.2 opeens "Opdrachtgever".

 

Heb je nog garantie op de voorwaarden? ;)

Link naar reactie
  • 0
En standaard 2 maanden garantie? Is de wettelijke garantie voor consumenten niet minimaal 6 maanden?

In Nederland geld bewust geen vaste termijn, een product moet deugdelijk zijn en voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten.

In de Europese Richtlijn "Koop en Garantie" is een minimale termijn van 2 jaar opgenomen, maar die is niet overgenomen in het Nederlandse recht. Gedachte daarachter is dat het opnemen van een dergelijke minimale termijn anders al snel de maximale termijn voor wettelijke garantie wordt vanuit fabrikanten en importeurs, en het voor consumenten lastig(er) zou worden om na die termijn een beroep te doen op wettelijke garantie.

Daarnaast zijn er ook producten waarvan een consument redelijkerwijs niet kan verwachten dat deze 6 maanden of 2 jaar blijven werken, zoals een op de kermis gewonnen horloge van 50 cent.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

We hebben even naar de punten gekeken in de algemene voorwaarden, het stuk over prijzen exclusief klopt inderdaad niet. Slordigheidje aangezien dit meer de b2b zou zijn en hier leveren we (nog) niet aan.

 

Qua het garantie verhaal laten we die 2 maanden gewoon staan. We doen niet moeilijk geweldig moeilijk over defecte producten. Gelukkig hebben weer kwalitatief gezien de betere merken, waardoor de levensduur ook lang zat zal zijn ;)

 

Wellicht iemand nog iets over de functionaliteit of het design?

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site p zich duidelijk en makkelijk in gebruik, wat ik wel mis is de algemene informatie over wat het nu precies is.

ik heb er geen verstand van en zie allerlei termen staan, maar ik ben eerst benieuwd wat zo een e-sigaret doet, wat de voordelen zijn en hoe het werkt.

misschien kun je hier een tekst voor aanmaken die je meteen ziet als je op elektrische sigaretten drukt.

 

ik zie ergens een review dat de batterij het zo lang doet, maar hoe lang gaat dat eigenlijk mee? ik zag het zo snel nergens terug, maar dit is denk ik wel interessante informatie.

 

nou de chatservice werkt perfect haha.

maar het forum krijg ik niet te zien als ik er op klik.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de site p zich duidelijk en makkelijk in gebruik, wat ik wel mis is de algemene informatie over wat het nu precies is.

ik heb er geen verstand van en zie allerlei termen staan, maar ik ben eerst benieuwd wat zo een e-sigaret doet, wat de voordelen zijn en hoe het werkt.

misschien kun je hier een tekst voor aanmaken die je meteen ziet als je op elektrische sigaretten drukt.

 

ik zie ergens een review dat de batterij het zo lang doet, maar hoe lang gaat dat eigenlijk mee? ik zag het zo snel nergens terug, maar dit is denk ik wel interessante informatie.

 

nou de chatservice werkt perfect haha.

maar het forum krijg ik niet te zien als ik er op klik.

 

Succes!

 

Bedankt voor je feedback!

 

We hebben bij de menu knop ''Elektronische sigaretten'' aan de rechterkant een keuzehulp gemaakt, maar deze is dus niet opgevallen.

 

We zijn nog aan het bekijken hoe we dit op de homepage willen gaan visualiseren, zodat ook leken direct antwoorden op hun vraag krijgen.

 

Het Forum zou het overigens gewoon moeten doen, het is nog behoorlijk leeg, maar we moeten ergens beginnen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Pageloads duren tussen de 2 en de 6 seconden. Deze vertraging wordt veroorzaakt door Magento/PHP. Hier moet je wat aan doen.

 

Je gebruikt geen beveiligde verbinding voor het verzenden van klantgegevens.

 

Het bedrijfsadres ontbreekt op de webpagina.

 

De website was inderdaad erg traag, veelal door het zware systeem met een berg plugins. We hebben inmiddels een nieuwe server en het verschil is al duidelijk merkbaar. De komende dagen zal het nog geoptimaliseerd worden waardoor de pageloads nog sneller zullen worden.

 

Het bedrijfsadres staat er nu ook bij, dit stond eerst alleen bij ''openingstijden''.

 

De beveiliging zijn we ook mee aan de slag gegaan, dit moet binnenkort ook geregeld zijn.

 

Bedankt voor de feedback.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.