• 0

Website ten opzichte van andere aanbieders [Ferrari verhuur]

Omschrijving van je concept:

Allereerst een korte inleiding. Ik begin in september de laatste fase van mijn studie Rechtsgeleerdheid. Dat betekent dat ik binnenkort mijn huidige onderneming, gericht op juridisch advies, rustig aan moet gaan afbouwen. Veel advocatenkantoren zullen het immers niet waarderen als je thuis dezelfde werkzaamheden uitvoert als bij hen. Aangezien ik aan het einde van mijn studie toch wel graag bij een advocatenkantoor in dienst wil treden ben ik genoodzaakt te stoppen. Omdat ik het ondernemen eigenlijk veel te leuk vind, heb ik een idee dat ik ook nog naast mijn werk later kan behouden.

 

Ik wil daarom een Ferrari gaan verhuren. Nu zul je ongetwijfeld denken: dat doen al 100.000 andere. Ik ben erachter gekomen dat dit eigenlijk meevalt. Veel websites zijn te achterhalen op een en dezelfde aanbieder. Er zijn al met al in Nederland een viertal aanbieders waar rekening mee gehouden dient te worden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben tot nu toe zelf bezig geweest met de website in orde te krijgen. Dit is tot op zekere hoogte gelukt. Betalingsmogelijkheden zijn reeds in de webshop aanwezig (alleen nog niet geactiveerd).

 

Bij de KvK is alles in orde, handelsnamen toegevoegd en dergelijke.

 

Verzekeringen kijkt momenteel mijn tussenpersoon naar.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel aanbieders bieden een verouderde Ferrari 348 aan. Mijn uitdaging is om een Ferrari 360 aan te bieden tegen dezelfde tarieven als die van 348. Er kan in Nederland maar mondjesmaat een 360 gehuurd worden. Reden daarvan is denk ik omdat ze nu eenmaal duurder in aanschaf zijn (echter goedkoper in onderhoud).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is in zoverre niet anders dan bestaande concepten. Als je echter de website van de andere aanbieders bekijkt dan zul je zien dat deze vaak rommelig en onduidelijk zijn. Ook zijn websites vaak niet echt gebruiksvriendelijk voor klanten

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over wat jullie van mijn website vinden ten opzichte van andere aanbieders (je zal zelf even moeten googelen omdat ik natuurlijk geen gratis reclame en backlinks voor concurrenten wil maken).

 

Een link naar mijn website staat hieronder in mijn handtekening.

 

Oja, en vergeet onze pagina niet te liken als je er dan toch bent :).

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn eerste idee bij de website is toch Goedkoop en Ferrari gaan niet samen, als ik zo'n auto wil huren is de prijs niet meer zo belangrijk.

Voor mijn bruiloft huurde ik bij een bedrijf in Den Haag weliswaar geen Ferrari, maar wel keuze uit heel veel luxe (sport)auto's.

Ik zou dit soort partijen ook serieus bekijken als je gaat kijken wij je concurrenten zijn.

 

Over je website kan ik alleen zeggen dat ik foto's mis.

En een foto als op deze pagina trekt mij nou niet echt om veel geld uit te geven voor een uurtje auto rijden:

http://www.ferraridiscounter.nl/tarieven_ferrari_huren

 

Voor de FAQ, zou ik wel kiezen voor een betere opzet, zo is hij niet heel overzichtelijk

 

contactpagina:

Waarom zijn mijn naam en onderwerp verplicht? Dit werkt behoorlijk drempelverhogend.

 

Verder zou ik nog even heel goed naar je teksten kijken:

- Je en u door elkaar heen

- Even uitzoeken wat het verschil is tussen jouw en jou

- En even kijken naar typfoutjes

 

Tot slot zou ik het menu item webshop aanpassen naar iets pakkenders, zoals "Iemand een Ferrari als kado geven?

Of gewoon kadobonnen. Nu verwacht ik een pagina waarop alle auto's staan.

 

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie Jasper,

 

Ja, gebrek aan foto's ben ik me van bewust. ik moet inderdaad nog fatsoenlijke en uitnodigende foto's laten maken. dit staat dus zeker op het programma.

 

FAQ, ga ik ook naar kijken bedankt. Eerste wat in mijn opkomt is een simpele alfabetische FAQ.

 

Contactpagina, ook daar zal ik even naar kijken of ik dat moet veranderen.

 

Dat je en u heb ik al redelijk eruit proberen te filteren. Ik ben snel geneigd met u te schrijven. Maar nog steeds niet helemaal eruit dus werk aan de winkel.

 

Webshop, goed idee ja. Alleen heb geen directe oplossing. Het moet zowel kort als pakkend zijn.

 

Bedankt voor je input.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

De tekst in je banner is niet overal even goed leesbaar tegen de gekozen achtergrond.

 

"Ferrari D... probeert uw voorkeurstijd altijd zo dicht mogelijk te benaderen" lijkt mij niet handig als ik die auto voor mijn bruiloft of gala wil reserveren.

 

Als ik "xxx km vrij" zie, wil ik graag weten wat extra kilometers mij gaan kosten.

 

En "winkelmandje" klinkt een beetje knullig als daar een Ferrari in moet ... ;)

Link naar reactie
  • 0
De tekst in je banner is niet overal even goed leesbaar tegen de gekozen achtergrond.

 

Hier zal ik naar kijken.

 

"Ferrari D... probeert uw voorkeurstijd altijd zo dicht mogelijk te benaderen" lijkt mij niet handig als ik die auto voor mijn bruiloft of gala wil reserveren.

 

Hier haal je een punt aan waar ik zelf ook nog niet goed uitkom. De voorkeurstijden gelden voor ritten die iemand boekt voor 20, 40 of 60 minuten. Daar gelden de benaderingstijden. Uiteraard geldt dit niet voor een bruiloft of gala. aangezien dit verwarring wekt moet ik daar dus nog een fatsoenlijk oplossing voor zoeken.

 

Als ik "xxx km vrij" zie, wil ik graag weten wat extra kilometers mij gaan kosten.

 

Komt erbij te staan. Op het winkelmandje zal ik ook iets bedenken.

 

Bedankt voor je input!

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar hoezo benadertijden, je kunt toch gewoon optijd zijn? Wij spreken voor onze podia ook tijden af. En natuurlijk gebeurt het wel eens dat we in de file staan, maar als iets optijd af moet zijn, vanwege een beperkte opbouwtijd dan zijn we gewoon een half uur eerder. En mochten we dan echt een half uur eerder er zijn dan eten we gewoon even een broodje.

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik een echte Ferrari huur bij Ferraridiscounter wil ik ook dat die naam met grote letters op de zijkant van de auto te lezen is. ;D

 

Hahahaha! Nee sorry, dan moet ik je echt teleurstellen en naar de concurrent sturen.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar hoezo benadertijden, je kunt toch gewoon optijd zijn? Wij spreken voor onze podia ook tijden af. En natuurlijk gebeurt het wel eens dat we in de file staan, maar als iets optijd af moet zijn, vanwege een beperkte opbouwtijd dan zijn we gewoon een half uur eerder. En mochten we dan echt een half uur eerder er zijn dan eten we gewoon even een broodje.

 

Optijd zijn is het probleem niet. Maar ik heb nog geen Drupal module gevonden die reeds gekozen tijden uit het reserveringsformulier filtert. Het is dus niet zozeer dat ik niet optijd kan komen. Maar als twee klanten ieder 20 minuten willen rijden op dezelfde tijd moet ik 1 daarvan verschuiven naar een momentje later.

 

Aanvulling: wat ik eventueel wel kan doen is in plaats van de voorkeurstijden alleen de keuze geven tussen 's ochtends of 's middags.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Verwacht je echt dat een klant 20 minuten in een Ferrari wil sturen? Man, dan heb je net 2x gestart en naar het eind van de straat gereden.

 

Ik vind de website enorm 13 in een dozijn. Ik wil een exclusieve volbloed sportwagen huren maar kom bij een discounter terecht. Dat strookt niet met elkaar. Welk imago wil je uitdragen? Van iemand die helemaal gek is van Ferrari's en dat helemaal uitstraalt, of iemand die toevallig een Ferrari heeft , maar het had net zo goed een Porsche 944 of een oude Kadett kunnen zijn?

Ik mis de passie. Ferrari is passie, je klanten willen daarvan proeven maar zo benader je ze niet. Je biedt een fijnproevers product aan via een Aldi aanpak.

 

En ik denk dat je daardoor ook het verkeerde publiek gaat trekken.

 

Maar netzogoed kan dit alles weloverwogen zijn en precies datgene zijn wat jij voor ogen hebt!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
Verwacht je echt dat een klant 20 minuten in een Ferrari wil sturen? Man, dan heb je net 2x gestart en naar het eind van de straat gereden.

 

Het antwoord daarop is heel eenvoudig 'ja' en dit gebeurt dagelijks. Sterker nog mensen huren meestal voor 15 minuten een Ferrari. Met mijn startpakket van 20 minuten ben ik dus nog ruim ook.

 

Ik vind de website enorm 13 in een dozijn. Ik wil een exclusieve volbloed sportwagen huren maar kom bij een discounter terecht. Dat strookt niet met elkaar. Welk imago wil je uitdragen? Van iemand die helemaal gek is van Ferrari's en dat helemaal uitstraalt, of iemand die toevallig een Ferrari heeft , maar het had net zo goed een Porsche 944 of een oude Kadett kunnen zijn?

Ik mis de passie. Ferrari is passie, je klanten willen daarvan proeven maar zo benader je ze niet. Je biedt een fijnproevers product aan via een Aldi aanpak.

 

Mensen die iets exclusief willen doen moeten ook een exclusieve prijs betalen. De naam Discounter slaat daar natuurlijk niet op. De bedoeling is om de Ferrari naar de doorsnee burger te brengen die daar normaal niet de gelegenheid toe krijgt.

 

En ik denk dat je daardoor ook het verkeerde publiek gaat trekken.

 

Ik weet niet wat jij definieert als 'verkeerd publiek'.

 

Websites vergelijken van Ferrari zelf met een verhuurbedrijf is appels met peren vergelijken. Dat geldt voor iedere website van een automerk vergeleken met ieder verhuurbedrijf. De website van bijvoorbeeld een gemiddeld verhuurbedrijf waar je een Mercedes kunt huren staat ook in schril contrast met de website van Mercedes zelf.

 

Jij verwacht exclusiviteit van iets wat juist uit de exclusiviteit wordt gehaald door verhuurders. Dat strookt juist niet met elkaar. Een Ferrari kopen is heel wat anders dan een Ferrari huren en stukken minder exclusief. Maar ik kan me je reactie wel enigszins voorstellen als liefhebber van oude auto's en webdesigner.

 

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij begrijp je wel waarom de combinatie van Ferrari met discounter hartzeer veroorzaakt bij degenen die olie door hun aderen hebben stromen. De exclusiviteit van het fenomeen Ferrari strookt niet met het begrip discounter.

 

Tegelijk kan ik me wel voorstellen dat er vraag is naar de ervaring en dat de lage prijs mensen over de drempel trekt. Als je maar genoeg 20 minuten verkoopt, zal het nog wel rendabel zijn ook. Ik zou alleen bang zijn dat mijn tiende klant dat ding in 15 minuten tegen een vangrail parkeert.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Maso,

 

de indeling/opmaak met drie kolommen en gecentreerde tekst komt onrustig over. Evenzo de kopjes met woorden met hoofdletters.

 

Ik deel de bezwaren t.a.v. de gekozen handelsnaam, al zie ik dat al heel veel registreerd is. Misschien toch eens zien of je jouw propositie van een passender naam kunt voorzien.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Maso,

 

Ik heb je site bekeken en ook een aantal concurrenten van je.

Ik vind de jouwe niet slecht in vergelijking met de meeste aanbieders (enkele uitzonderingen)

maar waarom dat rood als achtergrond kleur met dat heldere wit, ik ga er scheel van kijken en krijg hoofdpijn.

Ik snap het idee van Ferrari rood, maar persoonlijk word ik er erg onrustig van.

misschien dat je het wit anders eens iets meer crème kleurig kan maken zodat het minder heftig afsteekt en daardoor iets rustiger oogt?

 

ik was in eerste instantie naar beneden gescrold en zag het knopje verzending staan, klikkerdeklik....ik had in eerste instantie de cadeaubonnen nog niet eens gezien en dacht goh.....versturen ze die Ferrari nu met de post?

misschien kun je voor mij en alle andere blonde mensen die niet altijd even goed kijken meteen duidelijk maken dat het natuurlijk om de cadeaubonnen gaat, en niet pas in de tweede alinea

 

ik kan maar tot 28-7 huren, maar mijn lievelingsoom is 2 weken later pas jarig....

kun je niet een soort agenda maken waarbij je meteen kunt zien of een datum al gereserveerd is of niet en dat je ook wat verder weg kunt plannen?

 

op je homepage staat dat je op diverse locaties rijdt, dit zijn er maar twee. kan natuurlijk aan mij liggen maar bij zo een zin denk ik aan meer dan 2 opties.

 

succes met de verhuur!

Monica

Link naar reactie
  • 0

Naast de eerder besproken foto's kan een mooie impressie film heel veel emoties opwekken.

Misschien is verstandig om een mooie korte maar spectaculaire film te maken.

 

Een Ferrari moet iets losmaken, het geluid, de snelheid en het design zijn prachtig weer te geven in een korte film.

Jemm's Group.com // ScalaEurope.nl - PinUpparis.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

@ Highio

Die opmaak van 3 kolommen kan ik helaas niet veranderen. Dat zit in de template die ik gebruik van Drupal. De hoofdletters die je overal ziet verschijnen in kopjes wordt ook verzorgd door de template. Ik heb al een keer gekeken of ik het weg kon krijgen maar daar ben ik nog niet uit gekomen.

 

@ Sjongejonge

Ik zal eens een keer met de achtergrondkleur gaan spelen, kijken of ik een betere contrastverhouding kan vinden.

Wat betreft je opmerking over verzending en cadeaubonnen, dat ga ik verduidelijken. Over die agenda zit ik zelf ook over in. Wat ik nu heb is niet ideaal. Maar een geschikte Drupal module die een agenda weergeeft en die aangeeft of een datum al gereserveerd is heb ik nog niet gevonden. De diverse lokaties ben ik nog naar opzoek, ik ben aan het "onderzoeken" bij welke plaatsen er de meeste vraag is naar verhuur.

 

@ Maikel T

Je hebt helemaal gelijk. Een filmpje staat eigenlijk ook nog op het programma maar daar ben ik tot nu toe nog niet achteraan geweest.

www.ferraridiscounter.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.