• 0

Online kringloop Winkel van Loes

Omschrijving van je concept:

De Winkel van Loes is een online kringloopwinkel met een divers aanbod aan leuke, aparte en oude artikelen voor mooie prijsjes. Het doel achter de Winkel van Loes is tweedehands spullen een nieuwe kans te geven. Ook voor mensen met een kleine portemonnee.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben in januari van dit jaar begonnen met het maken van de website via mijnwebwinkel.nl. Eind januari is mijn website online gegaan en vanaf dat moment ben ik reclame gaan maken via Marktplaats. Ik heb een facebookpagina en een twitteraccount die ik dagelijks aanvul/gebruik. Ik heb aan linkbuilding gedaan en folders verspreid. Ik gebruik Google Analytics om de bezoekers bij te houden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We leven in een wegwerpcultuur en ik vind dat heel veel spullen die men wegdoet een tweede kans verdiend. Via deze weg wil ik bewerkstelligen dat in ieder geval een klein deel van de spullen die men weg wilt gooien een ander thuis krijgt. Tweedehands spullen hebben vaak meer charme dan nieuwe spullen. Verder wil ik het ook mogelijk maken voor mensen met een kleine portemonnee om toch iets nieuws voor zichzelf te kunnen kopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn momenteel genoeg webshops die tweedehands artikelen voor in het huis verkopen. Zoals Brocante webshops. Ik loop er echter vaak tegen aan dat de prijzen in deze webshops erg hoog liggen. Ik probeer mijn prijzen zo laag mogelijk te houden. Zelfs in fysieke kringloopwinkels vind ik de prijzen vaak erg hoog. Daarnaast zijn er verschillende webshops die kosten rekening voor Ideal en dergelijke en dat is bij niet aan de orde.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Na 6 maanden online zijn de bezoekers en bestellingen nog niet wat ik hoopte. Ik zou graag willen weten wat ik kan verbeteren aan mijn webshop om meer bezoekers en ook kopers te krijgen. Alle feedback is welkom!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zie dat je in je profiel de link naar je eigen website al hebt aangepast nav. Highio zijn opmerking in het vorige topic. De link naar je facebook pagina in je profiel is nog wel kapot. Best check je altijd even goed of zulke links werken nadat je ze ingevuld hebt. Dat zorgt toch weer voor een goede link naar je pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Dag Marloes

 

Ik vind dat je een eenvoudige, frisse site hebt die op het eerste gezicht goed werkt en duidelijk is.

Je schrijft in je toelichting dat je prijzen her en der zo hoog vindt en dat jij het een stuk goedkoper kunt doen. Dat zie ik op je site nergens terug. Je spreekt wel van mooie prijsjes, maar dat doen verkopers van tweedehands auto´s met verborgen schade ook ;)

 

Er is niets mis met het benadrukken van je prijspeil als dat onder dat van je concurrenten ligt.

 

Let ook nog even op je BTW vermeldingen. Je schrijft her en der dat de prijzen incl. 21% BTW zijn. Als inkoper en verkoper van gebruikte goederen hanteer je de margeregeling en heeft jouw klant geen boodschap aan de BTW. Dit even vanuit mijn vakgebied. Het kan evenwel geen kwaad om het te laten staan.

 

Tot slot vind ik Opruiming! in een kringloopwinkel een beetje vreemd. Als je prijzen al zo laag zijn waarom dan verder stunten?

 

groet en succes

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- je noemt 5 "Sterke punten", maar daarmee onderscheid je je wat mij betreft niet; "aantrekkelijke prijzen" vind ik erg vaag, "24 uur per dag online bestellen" is nogal logisch voor een webwinkel, je "snelle levering" is niet echt snel (5 werkdagen) en bij "niet goed geld terug" hanteer je gewoon de wettelijke regeling

 

- onder "Bezorgen" noem je een retournerings-termijn van 2 weken, onder "Retourneren" en in je AV staat 7 werkdagen

 

- kijk nog eens naar je product-omschrijvingen; ik kom hierin erg vaak "is in goede staat" tegen; misschien kun je dit hier en daar wat creatiever formuleren

 

- onder "Betaaladres" staat vast "Nederland" (kan ik ook niet aanpassen), maar als ik kies voor een ander afleveradres kan ik het land onder "Betaaladres" opeens wel aanpassen

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Hier kan ik echt wat mee!

 

Ik moet inderdaad mijn prijspeil wat meer benadrukken. Ik heb de tekst op mijn homepage dan ook wat aangepast. Wat betreft de BTW: ondanks dat ik de margeregeling hanteer betaald een klant toch BTW en deze dien ik toch af te dragen. Dus wat bedoel je met dat de klant geen boodschap heeft aan de BTW?

 

Verder heb ik de "de opruiming" weggehaald. Het is inderdaad een beetje vreemd om op te ruimen als de prijzen al laag zijn. Ik dacht hierdoor echter meer klanten te trekken. Maar het is me nu duidelijk dat het niet met mekaar rijmt.

 

De sterke punten moet ik nog maar eens onder de loep nemen. Ik heb de leveringstijd aangepast. Ik lever veel sneller dan dat vermeld stond bij bezorging. Dus dat klopte niet, maar inmiddels is dat dus aangepast. De retourneringstermijn heb ik weggehaald bij bezorgen. Dit staat immers al vermeld bij retourneren.

 

Ik ga proberen wat creatievere omschrijvingen bij de producten te zetten. Maar dat vind ik toch erg lastig. Maar ik kan me voorstellen dat klanten dat prettiger vinden.

 

Tot slot: dat het land aan te passen is bij betaaldadres op het moment dat je voor een ander afleveradres kiest, komt omdat men wel vanuit het buitenland kan bestellen, maar alleen in Nederland geleverd kan worden.

 

Hartelijke groet,

 

Marloes

Link naar reactie
  • 0

Hoi Loes,

 

Leuke website en ook erg duidelijk en prettig navigeren.

wat ik wel jammer vind is dat je naam door de hout achtergrond niet zo duidelijk is (vind ik persoonlijk niet prettig lezen)

en je hebt een tabje nieuw, misschien kun je dit beter nieuw binnen of nieuw in het assortiment noemen, ik vind nieuw bij een tweedehands winkel een beetje raar overkomen.

als ik er op klik zie ik wel dat je het goed omschrijft, maar op de homepage ziet het er een beetje vreemd uit.

 

de sterke punten die je op je homepage noemt zijn niet echt dingen waarmee je je onderscheid van andere winkels behalve de prijzen (ik mag hopen dat de meeste winkels hetzelfde streven hebben) dus naar mijn idee is het overbodig. of misschien kun je het wel melden, maar niet als sterke punten zijnde. Ik denk dat je hiervoor iets moet beschrijven waarmee je je onderscheid van de rest.

 

succes verder

groetjes Monica

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de BTW: ondanks dat ik de margeregeling hanteer betaald een klant toch BTW en deze dien ik toch af te dragen. Dus wat bedoel je met dat de klant geen boodschap heeft aan de BTW?

 

Er zit helemaal geen BTW op je producten dus je klant betaalt die ook niet.

Dat jij als ondernemer wel BTW moet afdragen op je winstmarge is voor de klant niet relevant.

 

gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.