• 0

Leverancierskrediet/voororder

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met tips/ervaringen voor het volgende:

 

Ik wil in Jan/febr mijn product op voororder verkopen aan de detailhandel. Het product wordt in September rechstreeks bij klant geleverd vanuit de fabriek uit China! (leveringsvoorwaarde: CIF)

 

Om mijn leverancier te kunnen betalen heb ik krediet nodig maar omdat ik geen eigen vermogen inbreng ben ik bang dat de bank mij niet kan/wil helpen.

 

1)Is het in deze situatie gebruikelijk om met de Leverancier een Leverancierskrediet te bespreken. Ik betaal dan de leverancier nadat ik betalingen van mijn klanten heb ontvangen. Er wordt dus betaald na het het afleveren van de goederen!

 

2)Is het in deze situatie gebruikelijk om mijn klanten die op voororder producten bestellen ook vooraf te laten betalen. Er wordt dus betaald voor het afleveren van de goederen!

 

 

Groet,

Eddie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Of is het een idee om alvast met de voor verkoop te beginnen en aan de hand van mijn bestellingen/debiteuren een krediet bij de bank los te peuteren om zo de import/levering te kunnen financieren!

 

Of ziet de bank dit niet als een garantie om mijn bedrijf te financieren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je bent een nieuw bedrijf en je vraagt je klanten, die je nog niet kennen, het gehele bedrag 3 maanden voor te schieten? Gaat niet lukken denk ik. Het is wel normaal dat ze een aanbetaling doen, maar dat is slecht een deel van het geld dat je nodig hebt.

 

Wat gebeurt er als je leverancier niet leverd? of de goederen niet in orde zijn? Of de klant niet tevreden is? Dan moet je het geld teruggeven, maar je hebt het niet meer.

 

Je aanpak lijkt erg na"if. Wat je nodig hebt is een behoorlijk bedrag aan eigen vermogen, anders kan je niet handelen en gaat je handel geheid de mist in. Probeer eerst of je uberhaubt orders van je klanten krijgt en probeer dan bij vriende, familie of investeerders wat geld bij elkaar te krijgen zodat je de orders voor een groot deel zelf kan voorfinancieren en tegenslagen kan opvangen. Ander moet je niet in de handel gaan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

 

Je aanpak lijkt erg na"if.

 

Bedankt voor je reactie, maar m'n aanpak is wel iets minder 'na"if' dan wat je hier schetst!

 

Ik ben geen nieuw bedrijf maar wel nieuw op het gebied van import!

Ik ben momenteel onafhankelijk agent en distributeur van 2 merken uit canada. Deze hebben beide een hoofdkantoor in europa! Via dat hoofdkantoor verzorg ik de distributie en verkoop in Nederland!

 

Nu heb ik dus contact met een nieuw merk die geen hoofdkantoor hebben in Europa, maar wel willen uitbreiden op de europeesche markt. En omdat dit perfect aansluit bij mijn verdere collectie en ook mijn klanten erg geintreseerd zijn, ben ik mij een beetje aan het orienteren op de mogelijkheden!

 

Ik heb contact gehad met de duitse distributeur en deze verkoopt alleen op voororder!

 

Maar omdat de fabrikant graag wil uitbreiden in de benelux, en mij heeft benaderd, leek het mij opzich niet zo'n gek idee om hem om een leverancierskrediet te vragen! Ik ben alleen niet helemaal op de hoogte van wat dit precies inhoud kwa rente en termijnen etc.

Maar het idee van mijn duitse collega klinkt ook niet zo gek! Maar dat risico lijkt me weer te groot voor mezelf als er iet mis gaat met de levering of productie!

Zelf voorschieten zit er in ieder geval dit jaar nog even niet in!

Ik heb dus wel klanten en die zijn zelfs erg geintresseerd in mijn product!

 

Groet,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.