[Artikel] End of interest deductibility is “inevitable”

Aanbevolen berichten

End of interest deductibility is “inevitable”

 

Korte samenvatting:

Private equity firms should see the change as an opportunity, says outgoing EVCA chairman

 

27 June 2013 in News by James Harris. Permalink.

 

The tax deductibility of loan interest payments will soon come to an end, which should be seen as a positive outcome for private equity firms, according to Vincenzo Morelli, the outgoing chairman of EVCA.

Debates about changing interest deductibility, which creates a tax incentive for corporates to raise debt rather than equity, have been raging among policymakers since the 1970s.

 

 

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:

Real Deals is een online tijdschrift voor private equity investeerders. Als het inderdaad zover komt dat rente niet meer aftrekbaar is voor de vennootschapsbelasting dan zullen niet alleen investeerders maar ook ondernemers worden getroffen.

 

 

Link naar het artikel :
Link naar reactie

Tja, ook in Nederland wordt al jaren gesproken over de fiscale verschillen tussen eigen en vreemd vermogen. Er is een hele batterij aan anti-misbruikregels in de vennootschapsbelasting die bovendien steeds ingewikkelder worden. Daarnaast speelt ook de jurisprudentie over onzakelijke leningen een steeds grotere rol. Een variant als aftrek voor eigen vermogen a la de Belgische notionele interestaftrek is vooralsnog verworpen. Ik kan me dus wel iets voorstellen bij deze opmerkingen.

 

Alleen verwacht ik niet dat dit op hele korte termijn zal gebeuren en als de aftrek dan volledig og grotendeels wordt geschrapt, dan zal dat met een grondige overgangsregeling zijn. Wat dat betreft ben ik wel benieuwd naar hoe "soon" Morelli in gedachten heeft (waarbij hij overigens wellicht niet direct Nederland op het oog zal hebben, maar toch).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.