• 0

Telefonisch nieuwe prospects krijgen.

Beste forumleden,

 

Sinds enige tijd heb ik het idee om een kleinschalig contactcenter op te zetten.

Nu ben ik erg benieuwd of dit voor bedrijven interessant kan zijn,

 

Ik wil kleine opdrachten aannemen van ondernemers, die mij een dag(deel) in kunnen huren.

Mijn doel is om samen met de klant de branche/ belbestand te bepalen waarin hij klanten wil genereren.

 

bijvoorbeeld een webdesigner wil extra klanten. De webdesigner huurt mij in om een lijst van bijvoorbeeld 100 adressen van startende ondernemers te bellen. Ik probeer de prospect te interesseren voor de diensten van de webdesigner en probeer een afspraak voor de webdesigner in te plannen en/of een email adres te achterhalen waar een email vanuit de webdesigner naartoe kan (uiteraard alleen naar geïnteresseerde bedrijven)

 

Aan het einde van de beldag krijgt de webdesigner van mij het bestand waaruit ik heb gebeld inclusief de status (geïnteresseerde of niet geïnteresseerde prospects)

Vervolgens kan de webdesigner naar aanleidingen van dat bestand kiezen of hij later nog een beldag wil afnemen.

 

Kort samengevat: het bedrijf krijgt een lijst met prospects die gebeld zijn (deze kan hij evt later zelf benaderen, of dit weer door mij laten nabellen)

 

Momenteel werk ik voor een bedrijf waar ik elke week een dag werk verricht, deze is zeer te spreken over mijn dienst. Maar toch wil ik graag weten hoe jullie hierover denken.

Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd wat ik voor deze dienst over zouden kunnen vragen als dag/uurtarief.

 

Ik denk dat het voor bedrijven die b2b new business willen genereren dit interessanter is dan een advertentie plaatsen die vaak veel kost maar weinig resultaat oplevert.

 

Graag jullie reacties!

 

Bedank alvast

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Norbert

Wat ik veel meegemaakt heb is dat ik afspraken heb ingepland voor salesmanagers.

De ene salesmanager is veel beter dan de ander. Waar de een wel handel uit haalt hoeft de ander dat niet te doen.

Ik vind het onterecht, wanneer er een kwalitatieve lead is, deze wordt opgevolgd door een (onervaren, luie, startende, etc) salesmanager of bedrijf.

Die vervolgens de lead verknalt, en dat daardoor het uiteindelijke resultaat niet het gewenste resultaat is.

En dit vervolgens tav het callcenter wordt verweten.

 

Dat is de reden dat ik niet op basis van no cure no pay werk.

 

Link naar reactie
  • 0

@Norbert

Wat ik veel meegemaakt heb is dat ik afspraken heb ingepland voor salesmanagers.

De ene salesmanager is veel beter dan de ander. Waar de een wel handel uit haalt hoeft de ander dat niet te doen.

Ik vind het onterecht, wanneer er een kwalitatieve lead is, deze wordt opgevolgd door een (onervaren, luie, startende, etc) salesmanager of bedrijf.

Die vervolgens de lead verknalt, en dat daardoor het uiteindelijke resultaat niet het gewenste resultaat is.

En dit vervolgens tav het callcenter wordt verweten.

 

Dat is de reden dat ik niet op basis van no cure no pay werk.

 

 

Wat is in jouw ogen een kwalitatieve lead?

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

@jamie,

Een kwalitatieve lead is een lead die voldoet aan de gestelde eisen van de opdrachtgever.

Daarnaast zoek ik bedrijven waar een vraagstuk ligt.

 

Case;

Ik werk voor een incassobureau. Deze zoekt nieuwe klanten.

Dan inventariseer ik of de prospect hier vaak mee te maken heeft en hier opdrachten voor heeft liggen, of deze verwacht. Wellicht werken ze al met een incassobureau maar willen hier mee stoppen, omdat het bijvoorbeeld een te agressief beleid voert.

De prospect is dan opzoek naar een incassoburau.En ik bel op het goede moment, omdat zij opzoek zijn naar een (ander) incassobureau.

 

Ik kan in dat geval niet controleren of mijn klant bijvoorbeeld een absurd hoog tarief neerlegt, onprofessioneel is, een k*t dag heeft etc.

Maar ik weet dan wel dat het voor een incassobureau interessant is om de naam van de prospect door te krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

@jamie,

Een kwalitatieve lead is een lead die voldoet aan de gestelde eisen van de opdrachtgever.

 

Now we're getting somewhere.

 

Mijn eisen:

[*]prospect weet bij afspraak wie ik ben, wat ik kan doen en wat dat globaal kost. Geen verkeerde verwachtingen vooraf dus die ik eerst moet gaan corrigeren

[*]prospect heeft een concrete en actuele behoefte, geen oriëntatie over iets wat misschien in 2014 of 2015 zou kunnen gaan gebeuren

[*]Ik ben niet nr. 30 of zelfs niet nr 3 aan tafel. prospect oriënteert zich serieus op een realistisch - dus beperkt - aantal aanbieders, en ik ben nr 1 of nr 2 waar een gesprek mee wordt aangegaan.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 2

@Norbert,

 

Je eisen zijn prima.

Sterker nog; ik zou er nog een bij zetten:

 

-Inwinnen van informatie.

Ik vind dat de opdrachtgever recht heeft op een overzicht van alle gesproken prospects. Met daarbij de volgende informatie:

- Waarom is dienst van opdrachtgever niet interessant voor de prospect.

- Wat is het tarief dat betaald wordt bij de concurrent?

- Wanneer loopt het contract af?

- Zijn ze tevreden zoals het loopt?

- Wat zou er beter kunnen?

- Wat speelt er (groei, krimp, nieuwe diensten)

- etc

 

Ik vind dat een callcenter bruikbare informatie moet inwinnen. Zodat de klant -na het stoppen van de opdracht- er evt zelf mee verder kan, of het later nogmaals wil laten nabellen.

 

Deze bovenstaande informatie is interessant, het geeft inzicht in de markt.

En deze zou je niet ontvangen wanneer er op ncnp basis wordt gewerkt.

Link naar reactie
  • 0

Moet niet gekker worden, zojuist werd ik gebeld die via mijn netwerk een aanbeveling had gekregen om eens met mij in gesprek te geraken.

En dat terwijl ik nog niet eens officieel gestart ben!

Dan doe ik toch iets goed lijkt mij. 8)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.