• 0

Keuze domeinnaam

Wij willen een nieuwe website gaan bouwen waarop mensen cadeaukaarten, beltegoed en andere prepaid producten kunnen kopen. We hebben een aantal domeinnamen geregistreerd waaronder PrepaidPlanet.nl en Opladen.nl. Wat vinden jullie de best passende domeinnaam? Heeft er iemand nog suggesties want op dit gebied zijn er reeds heel wat andere geregistreerd.

 

m.v.g.

John

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij willen een nieuwe website gaan bouwen waarop mensen cadeaukaarten, beltegoed en andere prepaid producten kunnen kopen. We hebben een aantal domeinnamen geregistreerd waaronder PrepaidPlanet.nl en Opladen.nl. Wat vinden jullie de best passende domeinnaam? Heeft er iemand nog suggesties want op dit gebied zijn er reeds heel wat andere geregistreerd.

 

m.v.g.

John

 

 

 

Een domeinnaam moet gemakkelijk te onthouden zijn (hoe korter, hoe liever), Het moet te maken hebben met het product of dienst of tenminste met het belangrijkste zoekwoord, en vermijd een minteken in de domeinnaam (staat niet professioneel, wordt in de meeste gevallen geregistreerd als die zonder minteken reeds bezet is).

 

Als je nog domeinnamen zoekt en je hebt nood aan een grote lijst met suggesties, geef dan een seintje.

 

Link naar reactie
  • 0

Voor beltegoed lijkt me dat een behoorlijk goede domeinnaam inderdaad.

 

Voor cadeaubonnen zou ik toch overwegen een aparte site onder een ander domein te gaan hanteren, de domeinnaam is behoorlijk belangrijk voor je google scores, en het is niet bepaald een markt zonder concurrenten. Zelfs iets weinig creatiefs als CadeaubonPlanet zou dan aantrekkelijker zijn, al is dat wel een draak om in te moeten typen natuurlijk.

 

Link naar reactie
  • 0

...de domeinnaam is behoorlijk belangrijk voor je google scores...

 

Hoe bedoel je?

 

Voor Google draait het niet meer om de domeinnaam, maar wel om de inhoud (ook het zoekwoord in de paginanaam) en hoe anderen naar je verwijzen (linkbuilding).

Zo kan je extern bepalen aan welke zoekwoord Google jouw domeinnaam/pagina moet linken, met als resultaat dat de googlebot je paginatitel in haar zoekresultaten herschrijft op basis van je linkbuilding.

 

 

Link naar reactie
  • 0

...de domeinnaam is behoorlijk belangrijk voor je google scores...

 

Hoe bedoel je?

 

Voor Google draait het niet meer om de domeinnaam, maar wel om de inhoud (ook het zoekwoord in de paginanaam) en hoe anderen naar je verwijzen (linkbuilding).

Zo kan je extern bepalen aan welke zoekwoord Google jouw domeinnaam/pagina moet linken, met als resultaat dat de googlebot je paginatitel in haar zoekresultaten herschrijft op basis van je linkbuilding.

 

De domeinnaam is toch echt wel een factor voor de positie in zoekresultaten. Als je gevonden wilt worden op 'beltegoed' werkt het beter als je je site host onder 'beltegoed.nl' ipv 'zsadf21.com', ook al is de inhoud verder identiek.

Link naar reactie
  • 0

Mohamed heeft gelijk. Voor Google is een zogenaamd Keyword domain niet meer echt belangrijk. Het geeft je nog wel een kleine boost in het begin, maar het is lang niet meer zo bepalend als vroeger. Veel belangrijker is de inhoud op je startpagina en natuurlijk de anchortekst bij je linkbuilding.

Persoonlijk ben ik van mening, dat een keyword domain vaak te goedkoop lijkt. Er zijn al talrijke zulke sites online en deze zijn vaak of oud of gewoon niet goed.

Veel leuker is een brandname. Je wil dat mensen je site onthouden en deze groot maken: denk dan globaal. Een brand onthouden mensen.

Greetz,

 

Adriaan

 

www.lacuenta.nl

Link naar reactie
  • 0

Als Mohamed had geschreven "Voor Google draait het niet meer zo veel om de domeinnaam", dan had ik hem gelijk gegeven. Natuurlijk zijn alle andere factoren die hij noemt van belang, maar de keywords in je domeinnaam hebben is nog steeds belangrijk, maar minder belangrijk dan vroeger.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar dan naar de toekomst gekeken: aangezien beschrijvende domeinnamen significant vaker gebruikt worden door bad merchants en thin affaliates is de kans groot dat de content en links extra kritisch bekeken worden in een volgend algoritme.

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik het niet echt eens met Mo en Jochem.

Domeinnamen spelen namelijk nog steeds een belangrijke rol bij SEO, echter dienen de keyworden waarop je hoog wilt staan in Google wel in deze domeinnaam te zitten.

 

Het is eerder zo wat Benm aangeeft; Wanneer je beltegoed.nl en xyz.nl allebei probeert te optimaliseren (op dezelfde manier) op het woordje: "beltegoed" dan zal geen 100%, maar 1000% zeker beltegoed.nl op nummer 1 komen.

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

cadeaukaarten en beltegoed moet je denk ik apart van elkaar zien, of anders overkoepelend 'branden'.

 

Prepaidplanet én opladen.nl kun je ook beide gebruiken voor prepaid beltegoed verkoop met beide een iets andere positionering (jonge versus oudere doelgroep?).

 

Misschien kun je de associaties bij deze beide namen eens onderzoeken en doelgroepen bij beide zien te specificeren. Of een top vijf per product zien te achterhalen en daar een goede, onderscheidende postionering op baseren. Onderzoek ook goed het zoekgedrag op engelstalige keywords (bijvoorbeeld in aanvulling gift card, game card etc.) als je de Nederlandse markt bedient. Worden dit soort producten mobiel gekocht? Kies dan voor een korte naam 'prpd.nl'.

 

Voor overige producten zou ik iets anders bedenken. Hoe ver sta je overigens aan inkoopzijde van en technische infrastructuur voor dit soort producten?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Maar dan naar de toekomst gekeken: aangezien beschrijvende domeinnamen significant vaker gebruikt worden door bad merchants en thin affaliates is de kans groot dat de content en links extra kritisch bekeken worden in een volgend algoritme.

 

;D

 

 

Zolang de content op de website met beschrijvende domeinnaam en het linkprofiel in orde zijn is er dus niks aan de hand. Dodgy websites worden hoe dan ook gestraft, wat m.i. prima is.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik het niet echt eens met Mo en Jochem.

Domeinnamen spelen namelijk nog steeds een belangrijke rol bij SEO, echter dienen de keyworden waarop je hoog wilt staan in Google wel in deze domeinnaam te zitten.

 

Het is eerder zo wat Benm aangeeft; Wanneer je beltegoed.nl en xyz.nl allebei probeert te optimaliseren (op dezelfde manier) op het woordje: "beltegoed" dan zal geen 100%, maar 1000% zeker beltegoed.nl op nummer 1 komen.

 

Dan ben je het dus eigenlijk wel met me eens (of ik heb mezelf niet goed uitgedrukt de vorige keer). Al mijn webshops hebben ook beschrijvende domeinnamen en die ranken veel beter dan die van de concurrenten, terwijl die van de concurrent vaak al 5 jaar bestaan, terwijl mijn webshops pas 1-2 jaar bestaan.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk ben ik het niet echt eens met Mo en Jochem.

Domeinnamen spelen namelijk nog steeds een belangrijke rol bij SEO, echter dienen de keyworden waarop je hoog wilt staan in Google wel in deze domeinnaam te zitten.

 

Het is eerder zo wat Benm aangeeft; Wanneer je beltegoed.nl en xyz.nl allebei probeert te optimaliseren (op dezelfde manier) op het woordje: "beltegoed" dan zal geen 100%, maar 1000% zeker beltegoed.nl op nummer 1 komen.

 

Dan ben je het dus eigenlijk wel met me eens (of ik heb mezelf niet goed uitgedrukt de vorige keer). Al mijn webshops hebben ook beschrijvende domeinnamen en die ranken veel beter dan die van de concurrenten, terwijl die van de concurrent vaak al 5 jaar bestaan, terwijl mijn webshops pas 1-2 jaar bestaan.

 

Ow sorry Jochem, dan had ik je idd verkeerd begrepen... In generic names we trust!;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Vandaar mijn idee om het op twee verschillende domeinen te gaan exploiteren.

 

Cadeaubonnen en beltegoed zijn toch wel heel verschillende producten. Beltegoed is iets met een specifieke toepassing dat je meestal voor jezelf koopt, cadeaubonnen zijn iets met een generieke toepassing die je meestal voor een ander koopt.

 

Van een webshop in beltegoed zou ik verwachten dat ik exact kan aangeven wie mijn provider is, en daarna kan inkopen voor het scherpste tarief per minuut. Factoren als hoe lang het beltegoed 'houdbaar' is en dergelijke zijn dan van invloed. Overigens denk ik dat je dan ook mikt op een heel jonge doelgroep die geen normaal 'postpaid' abo kunnen aangaan, gezien dat in vrijwel alle gevallen fors goedkoper is dan prepaid bellen, sms'en of internetten.

 

Bij cadeaubonnen zou ik eerder verwachten te kunnen kiezen uit waar je die aan kunt besteden, en die vervolgens aan iemand cadeau te doen - als het voor jezelf is werkt een briefje van 20 meestal net zo goed als een voucher van 20 euro, alleen dan zonder houdbaarheidsdatum of specifieke toepassing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 315 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.