• 0

Company broker uit Roemenie?

We kennen ze allemaal, de uitgevers van 'nutteloze' boekjes die je (zeker in den beginne) weten te vinden voor het plaatsen van een advertentie.

 

Vannochtend kreeg ik voor de verandering een telefoontje uit Roemenie, een dame met sterk accent las een heel verhaal op wat ik na twee zinnen al niet meer begreep.

 

Ze begin met te vertellen dat ze het kort houd en dat ze geen geld of investering wil (?)

 

Ze zou me in contact brengen met vooraanstaande technologische bedrijven uit de USA en andere belangrijke landen uit verschillende sectoren.

 

Daarna vroeg ze naar mijn bedrijf , waar ik me mee bezig hield.

 

Daarna, een beetje uit het niets, vroeg ze me om mijn bedrijfsnaam, faxnummer etc. Ik was erg terughoudend en stelde voor dat ik wel aan zou geven als ik geinteresseerd was. Ik wou een internet adres en ze kon me een mail sturen als ze dat wilde. Haar reactie "OK, bye" ...tuut...tuut...tuut...

 

Meer mensen telefoon uit Roemenie gehad die dit zeer vreemde verhaal wel goed hebben begrepen? Wat willen ze? Wat willen ze met je gegevens?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat een waarschuwing op zijn plaats is. Ik kreeg vorige week ook al een dergelijk merkwaardig bericht waarbij iemand met een steenkolen Engels probeerde middels een telefonische enquête (waaraan een prijsvraag zou zijn gekoppeld) allerlei gegevens te ontfutselen. De vragen die interviewer stelde raakten kant nog wal en bevatten geen samenhangend geheel en evenmin was zij bereid om te vertellen waarvoor het interview precies diende. De geïnterviewde kreeg daarop argwaan en heeft zelf het gesprek beëindigd. Toen ik dit hoorde moest ik even denken aan de “Nigerianenbrieven” in

Ook SPAM op je HL-mailadres?

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Roemenie is een land waar je voor weinig geld een call center kunt vullen.

Deze mensen zijn gewoon bezig (waarschijnlijk in opdracht) een database van bedrijven te maken voor een mailing o.i.d.

Het feit dat jij geen duidelijk antwoord krijgt kan ook liggen aan gebrekkig engels van de telefoniste die jij aan de lijn had.

 

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om terughoudend te zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ervanuit dat men inderdaad via een vreemde aanpak een database aan het vullen was. Ze hadden mijn telefoonnummer blijkbaar reeds, hoe komen ze daar aan? Als ze die hebben hebben ze toch ook wel de rest? Ze wilden mijn faxnummer.

 

Nog een detail...het was aan de andere kant heel erg lawaaierig. Maar het was geen callcenter geluid...ik kreeg het idee dat ze in een kantine zat :-).

 

Maar aan haar zeer botte reactie en het abrubte einde te oordelen is het niet pluis. Of ze had gewoon haar dag niet. Nou ja, ik ben benieuwd mochten er nog mensen een telefoontje krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Aan de pluskant staat dan weer dat er blijkbaar Nederlandse call-centers in Roemenië opgericht zijn. ;)

 

Alle ruimtes waar een telefoon staat kun je als "call center" aanmerken.

Ga je daar de rimboe in dan kom je nog dorpen met één telefoon tegen (lekker rustig :) ).

Tja, hoe nederlands is een call center in Roemenie.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nog het ergst vind is dat bijna geen enkele beller beleefd genoeg is om te vragen of het stoort. Nee, je neemt op, en hatsa - als broer konijn op speed ratelen ze hun verhaal af. En zijn dan verbaasd als je koretaf bent of ze afpoeiert.

 

Call Centre in Roemenie...ik was in 1998 of zo in Quetta, de hoofdstad van Baluchistan in Pakistan, een uur rijden van Afghanistan af. Echt de rimboe, mannen met geweren voor de bank, veel Mujahedeen, een paar jaar daarvoor nog de hele stad niet onder central Pakistaans bestuur. Anyway ik vond er zowaar een houten keet met een computerwinkel, en die gasten hadden een 1200 baud upload verbinding of zo, maar ik kon wel gewoon mijn hotmail checken. Hoezo de wereld is klein...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik nog het ergst vind is dat bijna geen enkele beller beleefd genoeg is om te vragen of het stoort. Nee, je neemt op, en hatsa - als broer konijn op speed ratelen ze hun verhaal af.

 

Dat kan ik nog wel begrijpen. Zo'n beller stoort nou eenmaal altijd, ze moeten je eerst weten te interesseren voordat ze vragen of ze storen. Uiteindelijk staat het ze wel netjes het even te vragen.

 

En zijn dan verbaasd als je koretaf bent of ze afpoeiert.

 

Ik was rustig en beleefd. Ik stelde voor dat ik wel contact op zou nemen zodra ik daar behoefte aan had. Ze mocht me ook mailen.

 

Mede daarom vond ik het allemaal erg vreemd overkomen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.