• 0

nieuw blad verspreiden

Hallo allemaal,

 

ik loop rond met een leuk idee maar durf er nooit mee uit te komen,

vandaag wil ik dat toch doen,

 

Ik wil een klein reclameblad opzetten met een druk van ongeveer 5000 stuks.

ik wil hier 12/16 pagina's in hebben met webwinkels die producten willen aanprijzen.

ik wil hiermee een klein extra'tje verdienen voor een fijne zomervakantie

 

mijn idee.

 

- mooie layout van iedere webwinkel (ik ben erg handig met PSD)

- oplage van circa 5000 Stuks

- Zelf verspreiden, in mijn omgeving 't Gooi en omstreken

- prijs circa 50 á 60 euro per hele pagina

 

 

ik hoor graag wat jullie ervan vinden :)

ideeen en suggesties zijn welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een hele goede vraag,

 

Mijn idee is er meer een soort magazine van te maken ( Hoogwaardig drukmateriaal en ontwerp )

dus de uitstraling ervan zal sterker opkomen en meer aandracht trekken,

 

De prijs.

De prijzen zijn een stuk lager dan de website die u op gaf, een flyer+verpsreiding via hen bij 3729 adressen komt neer op 762,30 euro, en dat is nog exclusief ontwerp en bijkomende kosten

 

Mijn prijs per pagina is 50/60 euro waarin alles inbegrepen zit Hoogwaardig Ontwerp + Bezorging / oplage van 5000 stuks

dat komt neer op € 0.01 per adres in vergelijking met € 0.17 per adres

 

Bedankt voor de reactie! het heeft me al een stuk verder geholpen

Link naar reactie
  • 0

5.000 boekjes met 16 pagina's kost rond de 600 euro exBTW.

16 pagina's keer 50 euro = 800 euro advertentie-inkomsten.

16 pagina's opmaak doe je in je vrije tijd.

5.000 boekjes rondbrengen doe je in je vrije tijd.

Houd je 200 euro over en geen vrije tijd.

 

Ander probleem: welke webshop wil adverteren in een hele kleine regio met slechts een oplage van 5.000 stuks waarvan misschien de helft bekeken wordt.

Link naar reactie
  • 0

16 pagina's keer 50 euro = 800 euro advertentie-inkomsten.

 

Ik denk dat TS een andere invulling voor ogen heeft:

 

- een advertentie is standaard 1/8 pagina voor 25 euro ("an offer you cannot refuse")

- 16 pagina's keer 8 keer 25 euro = 3200 euro advertentie-inkomsten

 

De ambitie ligt uiteindelijk ook niet zo hoog ...

 

ik wil hiermee een klein extra'tje verdienen voor een fijne zomervakantie

 

 

Link naar reactie
  • 0

dat klopt ik wil iets kleins voor elkaar krijgen,

 

het is niet zo zeer de advertentie inkomsten van 800 of 1800, het is meer iets extra's waarbij alles welkom is

en mooi meegenomen ( niet te hebberig dat gaat de verkeerde kant op),

 

DaMedia

Ik zoek de kleinere webwinkels de hobbymatige, met een kleine omzet. grotere spelers die zetten liever in op een

hele marketingcampagne

 

John Bouwmans

Bedoeld u dat een advertentie van 1/8 standaard 25 euro kost op meerdere plekken, of bedoelde u

dat het nu in mijn geval is, (ik had dat 1/8 niet in gedachte)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn idee is er meer een soort magazine van te maken ( Hoogwaardig drukmateriaal en ontwerp) dus de uitstraling ervan zal sterker opkomen en meer aandracht trekken,

 

 

Met 16 blz vol advertenties?

 

Maak er dan een minimagazine van vol kortingsaanbiedingen die via de eigen affiliatesite GooiShopping.nl geactiveerd kunnen worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn idee is er meer een soort magazine van te maken ( Hoogwaardig drukmateriaal en ontwerp) dus de uitstraling ervan zal sterker opkomen en meer aandracht trekken,

 

 

Met 16 blz vol advertenties?

 

Maak er dan een minimagazine van vol kortingsaanbiedingen die via de eigen affiliatesite GooiShopping.nl geactiveerd kunnen worden. Scheelt een boel acquisitie en die kortingscodes kunnen in een mooie layout verpakt worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn idee is er meer een soort magazine van te maken ( Hoogwaardig drukmateriaal en ontwerp) dus de uitstraling ervan zal sterker opkomen en meer aandracht trekken,

 

 

Met 16 blz vol advertenties?

 

Maak er dan een minimagazine van vol kortingsaanbiedingen die via de eigen affiliatesite GooiShopping.nl geactiveerd kunnen worden.

 

 

Dat is een heel goed idee, een minimagazine, daar kan ik wellicht wat mee doen.

Een affiliate website zou geweldig zijn, alleen licht het jammer genoeg een paar traptreeën te hoog.

Link naar reactie
  • 0

Bedoeld u dat een advertentie van 1/8 standaard 25 euro kost op meerdere plekken, of bedoelde u dat het nu in mijn geval is, (ik had dat 1/8 niet in gedachte)

 

Het hangt ervan af aan wat voor formaat magazine je denkt (A5, A4, tabloid). Bij tabloid is een advertentie van 1/8 pagina niet ongebruikelijk, bij A4 zie je vaak advertenties van 1/4 pagina, maar ook daar kun je 1/8 pagina (liggend) aanbieden. En de prijs was maar een voorbeeld.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk aan A5 Liggend, ik heb ook zitten nadenken over de minimale advertentie formaat ik vind 1/6 advertentie ( €17.50) netjes naast elkaar staan lekker groot, ik heb ook een prijs bedacht waarin ik alle kosten heb verwerkt en een extra'tje verdien,

niet iets waar je van op kijkt maar de ervaring die ik hiermee opdoe en mensen die ik leer kennen, en wat voor kan betekenen maakt het een geweldig bezigheid.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk aan A5 Liggend, ik heb ook zitten nadenken over de minimale advertentie formaat ik vind 1/6 advertentie ( €17.50) netjes naast elkaar staan lekker groot ...

 

Op een A5 liggend 6 advertenties "netjes naast elkaar" betekent advertenties van 15 cm hoog en zo'n 3,5 cm breed.

 

Ik denk dat je wat anders bedoelt ...

Link naar reactie
  • 0

Eerst even helder krijgen wat je precies wilt gaan doen: bonnenboekje of magazine.

Wat is de doelgroep, welke webwinkels hebben belang bij verspreiding in het Gooi en pas daar je product op aan.

 

5000 is inderdaad niet erg veel, bij grotere oplage zijn ze wellicht meer bereid om te betalen en gaan de kosten per druk vast omlaag. Waarmee wil je onderscheid gaan maken tegenover de plaatselijke krant bijvoorbeeld (enkel de goedkope advertentieplaats)?

 

Dit zijn enkele zaken die je helder moet hebben alvorens je de advertentieruimte kan gaan 'verkopen'.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

te laat, concept bestaat allang in franchisevorm: "[plaatsnaam] bruist"

full colour magazine, zelfde oplage, glossy, etc...

 

bedenk dat je met bezorgen en acquisitie (zeker in deze tijd, advertentiemarkt ligt op zijn gat) al zoveel tijd kwijt bent dat je al je studietijd zal moeten inleveren voor de invulling van het blad. :P

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.