• 0

Activiteiten beschrijving eenmanszaak

Beste forumbezoekers,

 

Waarschijnlijk is het fiscaal aantrekkelijker om interim management activiteiten die ik nu vanuit een BV uitvoer onder te brengen in een IB onderneming. Kortweg het gevolg van teruglopende omzet en het afroomprincipe.

 

Deze eenmanszaak is al enige tijd gelden opgericht omdat we hier retail activiteiten hebben ondergebracht. Nu is het zo dat ik wellicht of per september de interim management activiteiten vanuit de eenmanszaak wil gaan verrichten of indien mogelijk, de activiteiten / handelsnamen bij de KVK voor de eenmanszaak wil uitbreiden en vanuit de eensmanzaak dan marketing, beheer en management activiteiten wil gaan factureren richting de 'werk' BV.

 

Hebben jullie nog tips of suggesties wat wel en niet kan en hoe ik dit het beste op kan tuigen?

Welke activiteiten zouden eventueel kunnen worden opgenomen in de IB als ik de BV zou willen factureren?

 

Verder nog tips en suggesties? :)

 

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

 

Bvd

Johan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een EMZ opzet voor fiscaal voordeel, en je gaat vanuit die EMZ vrolijk werkzaamheden voor die BV verrichten, dan zal de inspecteur daar bij controle echt wel doorheen prikken. Dan zal alsnog alle activiteit worden gezien als activiteit binnen de BV. En dan ben je al je fiscale voordeel weer kwijt.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Waarschijnlijk is het fiscaal aantrekkelijker om interim management activiteiten die ik nu vanuit een BV uitvoer onder te brengen in een IB onderneming. Kortweg het gevolg van teruglopende omzet en het afroomprincipe
.

 

Is de 'werk bv' die je noemt jouw eigen BV? Dan gaat die constructie inderdaad niet lukken. Uiteraard kun je wel jouw activiteiten in jouw bv staken en vervolgens die zelfde activiteiten uitvoeren vanuit een EMZ, maar dan wel recbtstreeks, dus niet met jouw BV tussen EMZ en opdrachtgever.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de info.

 

Het is mij wel duidelijk dat ik dus gewoon een keus voor EMZ zou moeten maken. Daar ging ik eigenlijk ook al vanuit eigenlijk, maar het was suggesties iemand in mijn omgeving om wellicht vanuit EMZ naar de BV te factureren. Niet handig dus.

 

Ik kan dan denk ik aangeven dat ik mijn werk voor de BV staak en ga dan vanuit de eenmanszaak met gewijzigde handelsnaam en activiteiten factureren? Dan hoef ik mij geen DGA salaris meer uit te betalen? Of hooguit voor een paar uur per week?

 

Ik vraag mij dan alleen af wat ik zou moeten doen met de auto die op naam van de BV staat? Moet die dan direct over of kan dit later?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.