• 0

Gebruikersovereenkomst Software

Hallo leden,

 

wie heeft er enig idee waar ik een geschikte gebruikersovereenkomst voor software kan vinden. Zeg maar vergelijkbaar aan die van Microsoft.

Heb al ge-google-d, maar niets gevonden.

 

Het probleem is dat er wordt gewerkt met Open Source Software, waar wel een licentie op komt. Maar voor particulieren en studenten, etc. is het weer wel gewoon beschikbaar.

 

Iemand enig idee?

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo leden,

 

wie heeft er enig idee waar ik een geschikte gebruikersovereenkomst voor software kan vinden. Zeg maar vergelijkbaar aan die van Microsoft.

Heb al ge-google-d, maar niets gevonden.

 

Het probleem is dat er wordt gewerkt met Open Source Software, waar wel een licentie op komt. Maar voor particulieren en studenten, etc. is het weer wel gewoon beschikbaar.

 

Iemand enig idee?

 

Als ik het goed begrijp heb jij gebruik gemaakt van reeds bestaande open source software?

 

Volgens mij mag dit niet. De meeste open source software wordt gepubliceerd onder licentie. Waarschijnlijk ook jouw gebruikte stukje software. Eén van de voorwaarden bij het gebruik van open source software is dat het open source blijft. Eenmaal open source, altijd open source.

 

Ik kan er naast zitten. Het ligt ook nog eens aan de licentie die er bij zit. GPL? Ik raad je aan deze er even bij te pakken en goed door te lezen.

 

Link naar reactie
  • 0

Eén van de voorwaarden bij het gebruik van open source software is dat het open source blijft. Eenmaal open source, altijd open source.

 

Dat hangt helemaal van de licentie af. Bij de GPL is dat inderdaad het geval, en geldt het ook voor alle afgeleide werken... daarom is deze licentie nogal vervelend voor ontwikkelaars die stukken open source gebruiken als onderdeel van een groter geheel. Een uitgebreid overzicht van licenties vind je bij OSI.

Link naar reactie
  • 0

De GPL licenties zijn afgedekt en alle vernieuwende, danwel verbeterde zaken zijn teruggebracht naar de betreffende OS-projecten.

Hoe zou je dan toch je eigen inbreng weer kunnen afdekken in een gebruikersovereenkomst en kun je die parallel leggen aan die van bijvoorbeeld microsoft?

 

 

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.