• 0

Activiteiten website/online shop

Ben een 22 jarige student informatica,welke zojuist een idee heeft gecreëerd over een bepaalde activiteiten website, dit idee heb ik met meerdere kennissen besproken welke enthousiast zijn over de opzet. Aangezien ik al meerdere weken dit idee in mijn hoofd heb, wil ik graag tot een opzet realisatie overgaan.

 

Als eerste de voordelen:

- Kennis tot onderhoud/bouwen websites.

- Weinig gelijkwaardige hits in google.

- Vrienden/kennissen steunen het idee.

- Eventuele kennis/ondersteuning vanuit kennissenkring me SEO

 

Onduidelijkheden:

Het idee is afgeleid van een buitenlandse website waarbij de activiteiten direct via hun besteld kunnen worden, zoals ook bij online veilingen,groupon,hotelkamerveilingen enz. het geval is.

 

Nu is mijn vraag : "Bij een activiteitenwebsite, is het beter een overzicht te tonen waarbij je doorlinkt, of is het winstgevender/stabieler om contacten te leggen waarbij mensen direct via jouw kopen?"

 

Bij het tonen van een overzicht, ben ik vooral bang dat het op hobby niveau blijft. Wanneer het mogelijk is tegen een goede prijs direct via activiteit.nl te kopen dat er meer een business idee gecreëerd wordt. Tevens als ik bijv. www.burgerking.nl in mijn overzicht toon, kan dit problemen opleveren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

op je laatste vraag valt denk ik niets zinnigs te zeggen zonder dat we weten wat je gaat doen.

 

Doel je met je eerste vraag op dit: www.thuisbezorgd.nl?

 

Nee het is geen website in de richting van www.thuisbezorgd.nl. Maar kan het problemen opleveren als ik links naar grote bedrijven aanprijs/promoot in de vorm van een overzicht bijv. www.thuisbezorgd.nl,www.burgerking.nl,www.klm.nl?

Link naar reactie
  • 0

Je zult toch geld moeten verdienen lijkt me. Als je dus doorlinkt, waar ga je dan geld aan verdienen? Ga je de "adverteerders" op je site laten betalen per doorclick? Ik denk niet dat KLM het erg vindt als je naar hun site linkt, maar ik zie niet in waarom je dit zou doen?

 

Als je zelf dingen gaat verkopen heb je natuurlijk wel met aansprakelijkheden enzo te maken.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht kun je eerst beginnen met doorlinken en als het concept eenmaal aanslaat en er bezoekers op af komen kun je om de tafel gaan zitten met de bedrijven waar je naar linkt en kun je andere bedrijven gaan toevoegen waarbij je direct kan gaan samenwerken op bijv. affiliatie basis.Wellicht hebben bepaalde bedrijven die je op je site wilt zetten al een affiliatie programma.

 

http://www.artikelpromo.nl - Artikelen plaatsen

Link naar reactie
  • 0

niet in de richting van TB, maar qua idee:

 

TB biedt de mogelijkheid om direct bij hen te bestellen ipv bij de restaurants die op hun website staan.

 

Of je problemen kunt krijgen met het zomaar opnemen van links naar andere websites hangt er vanaf wat je doel is met die links.

 

 

 

Excuus, snap het idee.

 

Het is inderdaad een idee als thuisbezorgd.nl ipv eten zijn het activiteiten/doen dingen. Het probleem zit hem vooral in contacten leggen dat er via mijn site betaald wordt. Daarom denk ik in eerste instantie een overzicht te maken, wanneer de website loopt eventueel te bestellen via mijn site of bepaalde dagdeals.

 

Hoe eventueel het idee als thuisbezorgd.nl op te zetten/ is dit mogelijk bij een site welke een klein aantal bezoeken per dag heeft (in eerste instantie)?

 

Edit: Denk dat het verstandig is met een overzicht te beginnen waarbij links en affiliatie staan, eenmaal het idee op gang contacten leggen etc.

Link naar reactie
  • 0

Doe nou eerst een beetje onderzoek voordat je een idee gaat uitwerken.

 

Stel ik wil een website opzetten voor zwembaden. Die kan ik opvullen met links naar zwembaden, maar dan heb ik daar geen inkomsten uit. Dan kan ik banners toevoegen en verdienen aan reclame. Maar ik kan ook op zoek gaan naar zwembaden en gerelateerde aanbieders die affiliate-inkomsten bieden.

 

Zoek uit: wat zijn affiliates!

 

Als ik vervolgens heel veel verkeer trek als zwembadbestemmingssites, dan pas kan ik naar de zwembaden toestappen en aanbieden om directe boeking mogelijk te maken. Daar zitten ze waarschijnlijk niet op te wachten (hoe ga je dat in hemelsnaam organiseren met administratie en betaling), maar wellicht hebben ze een API naar hun eigen boekings/ticketing-systeem.

 

Zoek uit: wat is een API?

 

;)

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

okay, dus dan bijv. zoals www.pluimen.nl maar dan zonder de cadeaubonnen

 

Juist, bijna exact hetzelfde. Affiliatie ben ik even aan het uitzoeken, maar kom weinig tegen op het gebied van activiteiten. Is het verstandig bij meerdere affilatiebedrijven in te schrijven of is er een bepaald afflilatiebedrijf voor deze doelgroep.

Link naar reactie
  • 0

Affiliatie ben ik even aan het uitzoeken, maar kom weinig tegen op het gebied van activiteiten. Is het verstandig bij meerdere affilatiebedrijven in te schrijven of is er een bepaald afflilatiebedrijf voor deze doelgroep.

 

Wil je dat iemand anders het voor je uitzoekt of denk je dat je dat zelf wel kan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Affiliatie ben ik even aan het uitzoeken, maar kom weinig tegen op het gebied van activiteiten. Is het verstandig bij meerdere affilatiebedrijven in te schrijven of is er een bepaald afflilatiebedrijf voor deze doelgroep.

 

Wil je dat iemand anders het voor je uitzoekt of denk je dat je dat zelf wel kan?

 

Dit is zelf mogelijk, aangezien ik de content in eigen beheer heb. Mocht iemand een suggestie weten kan dit een aanzet zijn tot gerichte affiliaties.

Link naar reactie
  • 0

Misschien zoekt JF_Maertens wel versterking op technisch vlak? Zelf ben je voorlopig niet concreet genoeg. En ga eens na hoe groot concurrenten zijn...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.