• 0

Eigen bedrijf opzetten [webhosting/domeinnamen] [12 jarige]

Hallo,

 

Ik ben 12 jaar en ben van plan om zelf een website/webshop te gaan maken. Ik heb al een server online staan keurig en netjes en perfect beveiligd. Nu ben ik van plan om mijn producten (webhosting & domeinnamen) te verkopen, via internet, iDeal.

 

Daarom vraag ik mij af hoe jullie dat hebben gedaan. Ik heb al een naam, domeinnaam en een site. Ik heb al informatie opgezocht dat ik mij bij de KvK kan inschrijven met mijn ouders, ik via een bank gewoon iDeal kan integreren. Nu moet alles alleen nog officieel worden aangegeven. Dus daarom mijn vraag, hoe hebben jullie dit aangepakt, ik heb hier ook al een topic doorgelezen over Tuxion.nl, daar heb ik al weer wat van geleerd. Misschien reactie's van personen die ook een bedrijf zijn gestart toen ze nog minderjarig waren.

 

Met vriendelijke groeten,

Robin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vergeet je verkoop contracten niet juridisch dicht te timmeren.

 

Anders gaan klanten hun verliezen tijdens downtime op jou verhalen.

 

Daarnaast is jouw business model niet meer van deze tijd.

 

Een server opstellen bij je thuis met een particuliere verbinding en dan vervolgens hosting verkopen?

 

Doe dit niet.

Link naar reactie
  • 0
Ik onderscheid mij door mijn service en kwaliteit en snelle levering.

 

Daarmee onderscheid je je niet, want dat doet iedereen al. De vele hostingproviders op de markt hebben vooral alles geautomatiseerd. Er komt geen menselijke handeling meer bij. Dat merk je ook aan hun prijzen. Heb je daar ook al aan gedacht?

 

Heb je 2 echte fysieke servers of heb je virtuele servers?

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Robin,

 

Allereerst, gefeliciteerd met de start van je bedrijf! Goed dat je op deze leeftijd al bezig bent met ondernemen. Het advies dat ik jou wil geven is dat je lekker aan de slag moet gaan. Op deze leeftijd mag je nog fouten maken. De gunfactor die jij op deze leeftijd nog hebt moet je zakelijk gebruiken!

 

Veel succes met alles, en maak het jezelf niet te moeilijk!

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

Link naar reactie
  • 0

Robin,

 

Allereerst, gefeliciteerd met de start van je bedrijf! Goed dat je op deze leeftijd al bezig bent met ondernemen. Het advies dat ik jou wil geven is dat je lekker aan de slag moet gaan. Op deze leeftijd mag je nog fouten maken. De gunfactor die jij op deze leeftijd nog hebt moet je zakelijk gebruiken!

 

Veel succes met alles, en maak het jezelf niet te moeilijk!

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

 

Bedankt Niels!

 

De orders worden inderdaad ook altijd doorgevoerd ;D

Link naar reactie
  • 0

Robin,

 

Allereerst, gefeliciteerd met de start van je bedrijf! Goed dat je op deze leeftijd al bezig bent met ondernemen. Het advies dat ik jou wil geven is dat je lekker aan de slag moet gaan. Op deze leeftijd mag je nog fouten maken. De gunfactor die jij op deze leeftijd nog hebt moet je zakelijk gebruiken!

 

Veel succes met alles, en maak het jezelf niet te moeilijk!

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

 

Bedankt Niels!

 

De orders worden inderdaad ook altijd doorgevoerd ;D

Onlangs hadden we hier een pre-puber bijna huilend omdat er een incassobureau achter hem aan zat, de gunfactor is er niet automatisch.

Link naar reactie
  • 0

Robin,

Allereerst, gefeliciteerd met de start van je bedrijf! Goed dat je op deze leeftijd al bezig bent met ondernemen. Het advies dat ik jou wil geven is dat je lekker aan de slag moet gaan. Op deze leeftijd mag je nog fouten maken. De gunfactor die jij op deze leeftijd nog hebt moet je zakelijk gebruiken!

Niels Pas

 

Ja hoor, helemaal geen probleem dat er fouten worden gemaakt, het zijn tenslotte maar websites die gehost moeten worden.

 

Ik neem aan dat je je auto, voor bijvoorbeeld een distributiewissel, ook vol enthousiasme bij een 12 jarige aanbiedt?

 

Link naar reactie
  • 0
Een tweede server die bij een storing binnen 60 seconden inschakeldt, en alles gewoon vrolijk verder loopt.

Hoe zorg je dat de ip-adressen in de cache van bezoekers naar de andere server wijzen?

Wat gebruik je om sessies persistent maken, bv. tbv. shopping-carts?

Wat doe je als de servers door bv een ddos-aanval op je providers netwerk onbereikbaar zijn?

(en jij b.v. midden in de nacht of tijdens een proefwerk gebeld wordt door een wanhopige klant)

 

(Zomaar enkele punten waar je ook over moet hebben nagedacht)

Link naar reactie
  • 0

Robin,

 

Allereerst, gefeliciteerd met de start van je bedrijf! Goed dat je op deze leeftijd al bezig bent met ondernemen. Het advies dat ik jou wil geven is dat je lekker aan de slag moet gaan. Op deze leeftijd mag je nog fouten maken. De gunfactor die jij op deze leeftijd nog hebt moet je zakelijk gebruiken!

 

Veel succes met alles, en maak het jezelf niet te moeilijk!

 

Met vriendelijke groet,

 

Niels Pas

 

De beste reactie uit het hele topic! Trek je inderdaad niet al te veel aan van dat "gezeur". Als ik een internationale webwinkel met 99,99999% uptimegarantie nodig heb dan regel ik mijn hosting wel elders, voor het overige gun ik het een 12-jarige enthousiaste ondernemer!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je werkelijk geen idee waar je het over hebt. :(

Klopt, ik heb geen enkele ervaring met ict, heb ook geen informatica gestudeerd, ben ook nimmer lid geweest van het platform informatiebeveiliging en het genootschap voor risicomanagement, en ik ben zeker niet 20 jaar actief in operationeel risicomanagement. Ik heb gewoon total keine Ahnung wat de risico's van een domeinregistratie- en hostingbedrijf zijn.

Jammer dat ik nu door zo'n scherp lid genadeloos door de mand val ;)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Norbert, sorry dat ik je dit aan moest doen, maar ik had werkelijk geen andere keuze :)

Verder nu weinig tijd om er uitgebreider op in te gaan, ben driftig op zoek naar een paar scholieren waar ik een bedrijfsverzekering bij kan afsluiten.

Link naar reactie
  • 0

@Norbert: heb je misschien dan wel een website waarvan je afhankelijk bent voor de inkomsten?

Uit ervaring kan ik je vertellen dat in dergelijk geval niets zo verontrustend is als een onbereikbare website met een provider die door drukte net zo onbereikbaar is en geen uitzicht geeft op een oplossing. Google ter illustratie eens op Redunix en lees oa. de topics op WHT.

 

Ooit had ik daar voordelig mijn server hangen en was ik redelijk tevreden zolang de kleine storingen beperkt en incidenteel bleven. Tot op een dag niets meer werkte en niemand reageerde. Door zelf snel te reageren kon ik de schade beperkt houden, maar uiteindelijk stond ik wel midden in de nacht in een industriewijk van Rotterdam te midden van lotgenoten m'n server uit een rack te halen. Nog weken daarna trof ik online andere klanten die minder gelukkig en nog steeds niet up en running waren.

 

Uiteraard wens ik Robin niets dan goeds, maar ook wijsheid toe. Alle lof voor mensen die zo vroeg al gaan ondernemen. Mijn waarschuwing is alleen om er niet te lichtzinnig over hosting te denken. Tip: besteed de zorg om hardware/onderhoud uit en begin met een reseller-pakket bij een betrouwbare provider met een goede infrastructuur.

Link naar reactie
  • 0

@mmint, goed dat je me even op mijn nummer zet ;D. Af en toe nodig. Tuurlijk ging ik veel te kort door de bocht en onderschrijf ik jouw reactie, zolang we allemaal maar positief kritisch blijven naar jonge enthousiaste (would be) ondernemers, dat kan zo maar de nieuwe Ben Woldring of Steve Jobs zijn...

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Uiteraard wens ik Robin niets dan goeds, maar ook wijsheid toe. Alle lof voor mensen die zo vroeg al gaan ondernemen. Mijn waarschuwing is alleen om er niet te lichtzinnig over hosting te denken. Tip: besteed de zorg om hardware/onderhoud uit en begin met een reseller-pakket bij een betrouwbare provider met een goede infrastructuur.

 

Ik heb nu inmiddels al een licentie voor een controle paneel aangeschaft en straks ook die voor facturatie bestellen.

 

Ik moet zometeen de facturen van mijn servers even betalen, moest voor de 9de ;)

Link naar reactie
  • 0

Je haalt nu reeds een hoop kosten op je hals voordat je de zekerheid hebt dat je wel kan starten.

 

2 servers met bijhorende licenties zijn niet gratis. Hoe makkelijk kan je het contract annuleren.?

 

Ondernemen is niet kosten maken maar wel inkomsten verwerven,

Link naar reactie
  • 0

Hoi Robin,

 

Een mooi initiatief voor het opzetten van je webshop.

Zo te lezen heb je ook al over de nodige zaken nagedacht (uptime garanderen etc.)

Een webshop maken en volledig werkend hebben is echter stap 1.

Heb je al nagedacht over stap 2 (SEO: het vindbaar maken van je website in zoekmachine's als Google)

Ook spelen de keuze v.d. producten die je wilt verkopen via je webshop een belangrijke rol, afzetmarkt e.d.

Heb je ook al een concurrentie onderzoek gedaan b.v.?

 

Een webshop maken met daarin producten verkopen waarmee je zelf affiniteit hebt is het belangrijkste.

Een ander niet onbelangrijk punt is b.v. de vraag naar deze producten, wat doen je concurrenten e.d.?

Zaken die redelijk essensieel zijn bij het starten van een online winkelplatform.

 

Succes!

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Het verbaast mij dat er zo negatief gereageerd wordt op een ambitieuze jongere, en dan om de oren wordt geslagen met technische details waar volgens mij de meeste 12-jarigen niet zoveel mee kunnen.

 

Ik vraag me eerder af: om welke producten gaat het uberhaupt? Als alles technisch goed loopt (wat volgens mij niet super moeilijk is, zeker niet voor een kleine webshop), dan moet je ze nog wel kunnen verkopen, aan marketing doen en een goede niche hebben gevonden in de markt.

Ik geef advies aan startende ondernemers en kleine organisaties:

http://www.erinaceus.nl/

http://www.bananaadvies.nl/

 

Lees mijn columns over ondernemen op:

http://www.erinaceus.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.