• 0

Businessplan voorgekauwde stijl...

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met alle respect, het zegt denk ik wel wat over de mensen die dit gebruiken (als meer dan een leidraad natuurlijk).

 

Het is net als kant-en-klare websites ("in tien klikken een eigen website!"), clipart, en andere voorgebakken zaken: het is weinig origineel, het verveeld snel en is soms weinig flexibel, en de kans is vrij groot dat mensen al eerder een hiermee gemaakt iets hebben gezien. Dat is niet zeker bevorderlijk voor de indruk die je maakt. Ik geloof dat Nils al in een andere post zei dat hij moe werd van al die met dergelijke pakketten gemaakte eenheidsworst-ondernemingsplannen.

 

Ik ben voor originaliteit, waarbij je natuurlijk niet elk wieltje opnieuw uit hoeft te vinden, maar als je teveel op dit soort pakketten vertrouwt kan dat uiteindelijk tegen je werken.

Link naar reactie
  • 0

En dit is wat je krijgt...

 

Hurdle: The Book on Business Planning

On Target: The Book on Marketing Plans

InSite: The Book on Web Planning

200+ Sample Plans

$300-Worth of Services and Subscriptions

Free Website to Publish Plan

Wizard-Built Outline

Text Examples and Instructions

Table Examples and Instructions

Row-by-Row Table Help

Context-Sensitive Help

The Complete Business Plan Outline

Easy-To-Use Tables

Automatic Color 3-D Charts

 

Weet iemand waar de kotszakken voor Nils liggen?

 

Nee, ik denk dat je dit niet snel moet gebruiken. Beter is om zelf met iets te komen, daarin vindt je jezelf beter terug, en dus sta je er voor 1000% (geen typefout!) achter.

 

Ik ben ooit ook eens begonnen met een paar word-sjablonen, maar op een gegeven moment loop je toch tegen een muur: het is een leuk begin, maar dan...

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Ha reafro,

 

Inderdaad, nog geen halg uur terug van mij weekje vacantie en nu al mijn bureau onder gekosts :P.

 

Ik moet wel zeggen dat sjablonen je op weg kunnen helpen al je helemaal geen sjoege hebt waar je moet beginnen. Na 1 of 2 dagen moet je daar toch wel overheen gegroeid zijn. Hou je te lang aan de bestaande sjablomen vast, dan gaan die sjablonen de inhoud van je busienssplan dicteren. DAt kan nooit de bedoeling zijn.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al redelijk wat berichten gelezen over ondernemingsplannen en sjablonen. Mijn ervaring leert dat een ondernemingsplan persoonlijk is. derhalve is een sjabloon of software niet ideaal.

Wat wel goed is is om een soort van checklist te hebben. Nils heeft in eerdere berichten al aangegeven wat belangrijk is. Voor technostarters is van belang dat niet alleen de technologie maar ook het marketing aspect en het verdienmodel voldoen zijn toegelicht.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.