Spannende dagen uitsluitsel financieringsaanvraag

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel voor de vele reacties

 

@2lollypop2: Ik ben ook nog niet uitgeblust hoor. Voor breekt nu een rustige periode aan, dus veel omzet zal er niet binnen komen. Krijg nog wel veel geld van diverse partijen. Daar proberen we nu ook extra hard aan te trekken, maar dat blijft altijd afwachten of ze ook werkelijk op tijd betalen. Iets dat de meeste Nederlanders niet doen.

 

@highio, we zijn inderdaad al kritisch aan het kijken of we dingen kunnen verkopen, helaas door de vele bedrijven die failliet zijn gegaan wordt de tweedehands markt behoorlijk overspoeld. Desondanks toch morgen foto's maken en marktplaats vol gooien.

Duitse markt is geen optie, de leveranciers houden hun grenzen dicht.

 

@tukker85 bij crowdfunding geven particulieren toch geld aan bedrijven. Kan me niet helemaal voorstellen dat mensen geld gaan geven zodat ik speakers kan kopen. Of zie ik het concept verkeerd, ik heb er namelijk nog nooit iets mee gedaan of een website erover bezocht.

 

@Think Twice, er is maar 1 leverancier en die wil niet op rekening leveren, vanwege de vele faillissementen.

Link naar reactie

Jasper,

Ik snap jouw probleem met qredits niet! Je hebt 7.500 nodig wil niet meer hebben, maar qredits verstrekt minimaal 10.000 dus geen optie voor jou.

 

Voor jouw groei is het van belang om die investering te realiseren!

Vraag bij qredits een krediet van 10.000, zodra akkoord en verstrekt in een lening, koop je die dingen die je nodig hebt en stort het teveel aan krediet verstrekte bedrag van 2.500 terug.

Probleem opgelost.

Link naar reactie
Krijg nog wel veel geld van diverse partijen. Daar proberen we nu ook extra hard aan te trekken, maar dat blijft altijd afwachten of ze ook werkelijk op tijd betalen. Iets dat de meeste Nederlanders niet doen.

 

als je nog veel geld tegoed hebt misschien een actie opzetten om dat extra snel binnen te krijgen zodat je daarmee kan financieren.

In plaats van 10% rente (of wat is het tegenwoordig?) te betalen op een lening kan je nu ook een brief sturen naar alle klanten waarvan je nog geld krijgt dat als ze binnen 7 dagen betalen ze eenmalig 5% betalingskorting krijgen.

Dus moeten ze nog 1000 euro betalen hoeven ze maar 950 euro over te maken als het bedrag voor 12 juli op jouw rekening is bijgeschreven.

 

zomaar even een idee, mogelijk is ook nog anders aan te pakken.

 

B.v. voor mensen die nu al weten dat ze over b.v. 3 maanden een podium nodig hebben dat als ze die nu al reserveren en 25% of 50% aanbetalen ze 5% of zelfs 10% korting krijgen op de huurprijs.

 

Of partijen waarvan je weet dat ze die speakers die je wil kopen regelmatig zullen huren nu een eenmalige investering vragen en in ruil daarvoor gedurende 1 tot 3 jaar 25% korting op de huurprijs te geven.

 

of...

 

zo zijn er vast nog wel wat creatieve manieren te verzinnen.

 

Of dus inderdaad crowdfunding via b.v. www.geldvoorelkaar.nl moet met lopend bedrijf en relatief klein bedrag ook goed lukken om op korte termijn daar het geld op te halen.

Link naar reactie

@ Marco,

JE betaald alleen wel weer extra afsluitngskosten, maar ben wel begonnen met een ondernemersplan te schrijven. Mijn boekhouder wees mij ook op microkrediet. Daar ga ik me vanavond nog even in verdiepen. Het schijnt een project vanuit het koningshuis te zijn.

 

@ Daniel, het idee is heel leuk en heb dit ook al een tijdje lopen, maar mijn meeste opdrachtgevers hebben het geld gewoonweg niet, omdat zij wachten op de betaling van hun opdrachtgever. Vooral als dat overheden zijn duurt dat vaak heel lang.

De vroegboek/betaalkorting hebben wij al, maar wordt helaas weinig gebruikt, de reden die wij hierop horen is dat mensen bang zijn wat er met hun geld gebeurt als wij failliet zouden gaan.

 

Die kortingsactie naar mijn klanten toe icm een tijdelijk investering van hun vind ik wel een goede, ik ga die eens uitdenken Bedankt!

 

Ik ga ook even kijken op de website geld voor elkaar. Die ken ik nog niet.

Link naar reactie

@ Marco,

JE betaald alleen wel weer extra afsluitngskosten, maar ben wel begonnen met een ondernemersplan te schrijven. Mijn boekhouder wees mij ook op microkrediet. Daar ga ik me vanavond nog even in verdiepen. Het schijnt een project vanuit het koningshuis te zijn.

 

Ja dat klopt, dat microkrediet heet Q C R E D I T S, microkredieten tot € 50.000,-

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

OW hij zei dat het wat anders was, maar dat is dan ook de reden dat ik het niet kan vinden ::)

 

Komt vaker voor. Qcredits is een microfinancieringmaatschappij die is opgezet door de gezamenlijke banken met steun van de Overheid. Koningin Maxima heeft dit convenant vorig jaar getekend. Qcredits verzorgd voor MKB-bedrijven 'kleine'' financieringen tot € 50.000,- omdat het in de praktijk erg moeilijk blijkt om dit soort financieringen bij reguliere banken voor elkaar te krijgen. (*)

 

(*) = Banken houden namelijk niet meer van spreiding van hun risico over een hele hoop kleine MKB bedrijven: veel te kostbaar en tijdsintensief. Nee, ze gooien het liever in 1 keer in een bodemloze put van een woningcorporatie , een frauderende vastgoedmagnaat, zwaar verlieslijdende vastgoedportefeuilles of mooie bankgaranties voor een wanpresterende Italiaanse fabrikant van Hogesnelheidslijnen.

 

Je snapt natuurlijk wel dat als een bank moet kiezen tussen in eén keer vele miljarden verlies lijden en noodgedwongen genationaliseerd worden of € 7.500,- aan meneer Coolen geven voor een paar speakers, het veel sneller en efficiënter is om het eerste te doen, anders blijft zo'n bank jaren bezig met failliet gaan, of gaan ze - the bloody limit - nog winst maken ook. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn heh!

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Kleine bedrijven hebben ook een hoger risicoprofiel en daar is microkrediet voor. Sommige banken gebruiken Qredits inderdaad al snel als "het loket" voor financieringen tot € 50.000,00. Terwijl sommige financieringen ook door de "gewone" bank verstrekt moeten worden, die met een lager risicoprofiel.

 

Twee voorbeelden:

 

1: Klant wil € 10.000,00 financiering voor nieuwe bedrijfsinventaris. Dit heeft hij zelf niet liquide omdat hij zijn eigen vermogen (€ 20/K) voor € 10/K in debiteuren heeft zitten en voor € 8/K in inventaris. De resterende € 2/K wil hij gebruiken om zelf de B.T.W. van te voldoen. Hij heeft drie jaarrapporten waaruit blijkt dat hij van zijn winst kan leven. Deze financiering kan door een bank worden verstrekt in de vorm van een krediet. Dit moet dan wel 100% goed worden aangeleverd zodat de bank het in een keer kan afwerken (jaarcijfers compleet, investeringsplan etc.).

 

2. Klant wil € 10.000 financieringen voor nieuwe bedrijfsinventaris. Dit heeft hij zelf niet liquide omdat hij vrijwel geen eigen vermogen heeft. Ongeacht het vervolg van het verhaal is dit een financiering voor Qredits of een andere vorm van risicokapitaal.

 

Tot € 50/K is de opbrengst voor een bank laag (ik weet, qua percentage niet maar in absolute zin zeker wel). Een groot deel van de rente is voor funding en het aanhouden van solvabiliteit voor de verstrekte lening. Er moet daarnaast winst gemaakt worden uit de operationele opslag om het vermogen te laten groeien (immers basel 3). Uit het resterende bedrag operationele opslag moet de rest worden voldaan. Wie regelmatig een kostprijsberekening maakt voor zijn/haar onderneming weet dat er dan niet heel veel overblijft. Het risico op bijzonder beheerkosten, een tweede aanvraag binnen een jaar etc. moet dus uiterst gering zijn. En daarom is Qredits in het leven geroepen. De grens zal -as het goed is- worden opgetrokken naar € 150/K.

Link naar reactie
En daarom is Qredits in het leven geroepen. De grens zal -as het goed is- worden opgetrokken naar € 150/K.

Het is goed dat Qredits er is, maar het kan er bij mij nog niet in dat banken een nutsfunctie die ze tientallen jaren hebben vervuld voor het MKB, nu niet meer kunnen of willen vervullen vanwege de kosten. Let's face it: die MKB kredieten waren niet de voornaamste reden waardoor de banken onderuit zijn gegaan.

 

Dat de consequenties van strengere solvabiliteitseisen en risicomanagement nu zijn dat er bijna helemaal geen krediet meer wordt verstrekt door banken aan het MKN lijkt mij - persoonlijk - het bewijs dat dit soort banken hun bestaansrecht aan het verliezen zijn of al lang verloren hebben.

 

De onwenselijke consequentie van dit alles is dat de spoeling erg dun wordt en veel MKB bedrijven voor hun financiering alleen nog terecht lijken te kunnen bij een monopolist. Eentje die ongetwijfeld met de beste intenties in het leven is geroepen, maar nevertheless een monopolist.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Ik ga ook even kijken op de website geld voor elkaar. Die ken ik nog niet.

dat is wat ik zo inschat momenteel de belangrijkste speler op de markt van crowdfunding in nederland. Hebben veel projecten lopen die meestal snel gefinancierd zijn (tussen de 2 en 30 dagen).

Link naar reactie

Deze monopolist is wel opgericht door banken, die in deze constructie hogere rentes en afsluitpremies kan vragen.

 

Klopt, alhoewel het met die afsluitpremies wel meevalt, qredits heeft geen winstoogmerk En DNB houdt toezicht op de solvabiliteit: zou die te hoog worden dan kan het tarief vast omlaag.

 

Waar ik wel moeite mee heb is dat het - op basis van diverse recente ervaringen - een eenheidsworst-fabriek lijkt te zijn waarbinnen ook gunstigere MKB-risico's een veel hogere prijs (rente) voor hun krediet moeten betalen dan nodig is omdat er geen marktwerking meer is.

Tegelijkertijd bereiken mij signalen dat banken wel lopen te azen op financiering van de zeer gunstige risico's waar ze (door onderpand of andere redenen) nauwelijks neerwaarts risico lopen. Banken misbruiken qredits zo voor cherry-picking, en schuiven alle risico's waar ze geen trek in hebben, zelfs niet willen beoordelen(!), klakkeloos door naar qredits onder het mom van "daar is het voor". Dat is wat mij betreft geen signaal dat banken hun nutsfunctie serieus nemen.

 

Laten we de zaak eens omdraaien: laat qredits dan ook maar zakelijke spaar en betalingsrekeningen voor het MKB gaan aanbieden, en laat het MKB hier en masse naar overstappen. Wellicht dat er dan wél banken zijn die snappen dat ze het MKB moeten nemen met niet alleen de lusten, maar ook de lasten.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ben het geheel met je eens dat banken Qredits niet zouden moeten "misbruiken" door alle financieringen onder de € 50/K door te schuiven naar Qredits. En inderdaad, de MKB kredieten waren niet de voornaamste reden waarom de banken onderuit zijn gegaan. Maar een groot deel van de hedendaagse voorzieningen komt wel degelijk voort uit MKB kredieten.

 

Overigens zou het in mijn ogen dan ook een goede zaak zijn dat er kredietunies komen.

 

Conclusie blijft overigens wel dat Qredits, kredietunies e.d. de meer risicovolle kredieten zullen verstrekken in de toekomst. Het speelveld voor banken veranderd. Maar dat is m.i. niet erg, hooguit iets waar we aan moeten wennen.

 

Want wat is er op tegen als:

 

1. Qredits of een kredietunie een starter een financiering verstrekt met een wat hoger risicoprofiel;

2. De bank de lening na een paar jaar overneemt als het risico sterk afgenomen is;

3. Waardoor Qredits of een kredietunie het geld weer kan gebruiken voor een nieuwe lening;

4. De bank jouw spaargeld inzet voor de financiering en er dus voor zorgt dat dit geld "veilig" is verstrekt;'

5. De tarieven van een bank afnemen omdat er minder geld aangehouden te worden voor risico's en operationele kosten (immers neemt het aantal gevallen bijzonder beheer af, en de risico-inventarisatie kan eenvoudiger).

Link naar reactie

Want wat is er op tegen als:

[...]

5. De tarieven van een bank afnemen omdat er minder geld aangehouden te worden voor risico's en operationele kosten (immers neemt het aantal gevallen bijzonder beheer af, en de risico-inventarisatie kan eenvoudiger).

Je zou denken dat de eerste bank die dit daadwerkelijk in de praktijk brengt, een bloemetje krijgt. Maar om de een of andere reden moet ik het nog zien gebeuren.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie

Want wat is er op tegen als:

 

1. Qredits of een kredietunie een starter een financiering verstrekt met een wat hoger risicoprofiel;

2. De bank de lening na een paar jaar overneemt als het risico sterk afgenomen is;

3. Waardoor Qredits of een kredietunie het geld weer kan gebruiken voor een nieuwe lening;

4. De bank jouw spaargeld inzet voor de financiering en er dus voor zorgt dat dit geld "veilig" is verstrekt;'

5. De tarieven van een bank afnemen omdat er minder geld aangehouden te worden voor risico's en operationele kosten (immers neemt het aantal gevallen bijzonder beheer af, en de risico-inventarisatie kan eenvoudiger).

 

Wat ik er op tegen heb is dat zakelijk betalen en sparen voor MKB bedrijven de kurk is waar veel banken op draaien, en dat daar te weinig dienstverlening en gunning naar het MKB voor terug komt. Die gelden worden vooral gebruik voor grootzakelijke financieringen lijkt. Wat mij betreft moeten banken duidelijke keuzes gaan maken in hun "strategische endgame"" (de lezers van "de prooi" zullen begrijpen wat ik daarmee bedoel) : ofwel grootzakelijke bank ofwel gericht op het MKB en/of particulieren. Ik ben dan vervolgens erg benieuwd naar de resultaten van die doelgroepbanken.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Vandaag is helaas het Credits verhaal afgewezen. Een email bericht wees mij erop dat het ondernemersplan niet goed was en dat ik voor 89 euro wel een pakket bij hun kan kopen, uiteraard met korting.

 

Nog even gebeld om te kijken wat er niet zou kloppen, maar daar doen ze helaas geen uitspraken over.

 

Moet ze wel meegeven dat ze heel snel werken daar. Bij de ING doen ze er maanden over of reageren helemaal niet.

Link naar reactie

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet alle laatste reacties heb doorgelezen dus ik hoop dat het niet als eens is vermeldt.

 

Je zou eens contact op kunnen nemen met grenke voor het leasen van de apparatuur. Zelf erg goede ervaringen mee.

Link naar reactie

Vandaag is helaas het Credits verhaal afgewezen. Een email bericht wees mij erop dat het ondernemersplan niet goed was en dat ik voor 89 euro wel een pakket bij hun kan kopen, uiteraard met korting.

 

Nog even gebeld om te kijken wat er niet zou kloppen, maar daar doen ze helaas geen uitspraken over.

 

Moet ze wel meegeven dat ze heel snel werken daar. Bij de ING doen ze er maanden over of reageren helemaal niet.

 

Je kan het plan van qredits gaan gebruiken,is kosteloos. Is een redelijk handig invulplan met alle begrotingen die nodig zijn. Ik zou dat proberen en dan nogmaals indienen.

 

Tevens is Grenke inderdaad een goede partij zoals hierboven gemeld.

 

 

Danny

Link naar reactie

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet alle laatste reacties heb doorgelezen dus ik hoop dat het niet als eens is vermeldt.

 

Je zou eens contact op kunnen nemen met grenke voor het leasen van de apparatuur. Zelf erg goede ervaringen mee.

 

Je zou het ook bij de Lage Landen kunnen proberen. Die ver-leasen zo'n beetje alles wat los en vast zit. Als je wilt kan ik wel even navraag doen bij wat oude contacten.

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.