• 0

WVJVM just-kid-ink voor stoere kids

Omschrijving van je concept:

Just-kid-ink verkoopt kinderkleding en accessoires met een stoer tintje.

Zoals de naam al doet vermoeden zijn er in onze webwinkel veel dingen te vinden met een tattooprint. Naast kleding verkopen wij ook andere spullen zoals flessen, slabben, speentjes, schoenen etc. etc.

Niet iedereen houdt van de standaard baby en kinderkleding, ik kan me voorstellen dat als je zelf helemaal onder de tattoos zit en je komt in de winkel pastelkleurtjes en Nijntjes tegen dat je niet echt enthousiast wordt.

Daarom verkopen wij dus spullen die wat meer bij deze lifestyle passen.

Maar ook mensen die niet helemaal onder zitten, maar wel houden van iets aparts kunnen natuurlijk bij ons terecht.

 

Naast onze webwinkel openen we binnenkort ook de deuren van een echt winkelpandje.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een paar maanden terug begon het te kriebelen om een webwinkel te beginnen, daar ik helemaal gek ben van tattoos en aparte spulletjes en ook gek op kinderen ben ik hierbij uit gekomen.

Daarna bij Shoptrader begonnen met het inrichten van een winkeltje.

Aangezien ik hier niet echt bedreven in ben en ik niet echt efficiënt te werk ben gegaan heeft het best wel lang geduurd voor ik alles een plekje had gegeven. Gelukkig was de hulp vanuit Shoptrader erg prettig.

Ik heb via sisow een betalingssysteem toegevoegd, ik heb een SSL-Certificaat, een aanvraag voor Billink om achteraf betalen mogelijk te maken. Zakelijke rekening (die bijna een maand op zich heeft laten wachten door drukte bij de Rabobank) is eindelijk in behandeling en krijg ik morgen of volgende week maandag, en dan kan ik ook mijn rekeningnummer toevoegen voor het vooraf overboeken en PayPal.

Maar nu is het dan zover...ik heb alles online gezet.

Ik wilde eerst alles klaar hebben en nog wat tips krijgen en misschien wel enkele verbeterpuntjes voordat ik woest aan het adverteren sla, hier heb ik wel al wat ideetjes voor. Ad words, marktplaats, flyers neerleggen bij tattooshops, flyers bij de kinkykapper, harleydagen en american car meetings bezoeken enz enz. Social media.....ik weet het niet ik heb er gewoon geen verstand van, maar wil me er in de toekomst wel eens in gaan verdiepen. Pinterest vond ik dan weer wel interessant...., misschien producten of een cadeaubon als prijs weggeven voor een wedstrijd bij verschillende forums die druk bezocht worden.

Maar alle tips zijn welkom.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Om iets anders aan te bieden dan andere winkels. Er zijn genoeg winkels die stoere spullen voor volwassenen verkopen, en daar dan ook soms een klein beetje kinderspul verkopen. Of kinderwinkels die een paar van dit soort shirtjes/spullen verkopen en daarnaast een "normaal" assortiment. Ik wil me uitsluitend op kinderen richten en geen "gewone" producten ernaast verkopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

eigenlijk is hier hetzelfde van toepassing als wat ik hierboven al heb geschreven

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nou het was een zware bevalling, het begon met een leuk idee, toen met een paar maanden heel hard werken en afzien, en nu is mijn "kindje" dan eindelijk geboren en ben ik benieuwd naar de reacties van andere mensen.

Vinden ze mijn "kindje wel leuk" , of vinden ze het maar een lelijk ding....dus ik vind het wel even spannend zomaar een linkje hier te zetten.

 

Natuurlijk wil ik jullie ongezouten mening, daar kan ik van groeien.

Zowel over de uitstraling en wat in jullie ogen echt anders/beter kan.

En ik heb ongetwijfeld dingen over het hoofd gezien, of knullig neergezet.

 

Mijn vrienden en bekenden waren allemaal ontzettend enthousiast en bevooroordeeld natuurlijk, mijn moeder daarentegen heeft zo`n beetje alles afgebrand om te eindigen met: "goh....dat heb je toch knap gedaan, ziet er wel profi uit" :-\

 

Ik wil heel graag zoals ik op de site al aangeef nog een leuke foto of foto`s op mijn homepage van kinderen met mijn kleding aan. Dan ziet het er naar mijn idee wat gelikter uit. Maar helaas liggen de baby`s en kleine kinderen hier ook niet voor het oprapen. Die van mij zijn te oud en verder heb ik weinig vrienden/kennisen/familie met kleine kinderen.

Alleen mn zus, maar die vind het ten eerste afschuwelijk spul, en ten tweede wil ze haar kinderen niet op een website.

Dus mocht je nog een leuk exemplaar hebben en een gratis professionele fotoshoot willen hebben.....mail me maar.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind de artikelen keuze wel origineel. Kinderkledingwebshops starten er meer dan genoeg, en evenveel stoppen er terug mee vanwege niet renderend. Jij boort een nichemarkt aan in de kinderkleding dat best wel origineel kan worden genoemd. Ikzelf zou mijn kindje geen slabbetje aandoen zoals jij verkoopt, maar ik kan me best inbeelden dat daar wel een markt voor is.

Wat publiciteit betreft ga jij idd. jou doelpubliek moeten vinden, dus in het tattoe en rock gebeuren is al een goede start.

Wat je webshop betreft: ik vind hem er best ok uit zien, behalve je home page. Die zou ik veranderen. Je hoeft de mensen geen "welkom" te heten op je homepage, in plaats daarvan kan je ze beter curieus maken naar wat je te bieden hebt. Bedenk dat als iemand op de landingspagina "home" aankomt dat je maar enkele seconden hebt om hun aandacht te trekken. Als ze binnen die paar seconden niet geprikkeld worden klikken ze weg, en ben je ze kwijt. Dus ipv welkom te heten, inspireer ze door daar je stoerste spullen te zetten, zodat ze nieuwsgierig worden naar de rest van je collectie.

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Grappig om te zien dat er nog niches bestaan. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste baby zie met iets van jouw collectie aan.

 

Wat opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Ik vind je naam in het logo moeilijk te "lezen". Op zich geen probleem, maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om die naam dan ook nog ergens boven de "fold" leesbaar neer te zetten. En een leuke tag-line boven de fold zou ook niet misstaan.

 

De achtergrond vind ik erg overheersen, zeker op het moment dat je bijvoorbeeld naar rompertjes aan het kijken bent, naar beneden scrollt en dan 2/3 van mijn scherm met die achtergrond gevuld is.

 

"Baby's" ziet er een beetje vreemd uit met dat accentje. Ik zou daar gewoon een apostrof gebruiken (of als het dat al is zou ik voor een ander lettertype kiezen).

 

De teksten onder de producten op je homepage zijn niet helemaal scherp.

 

Volgens mij is er nogal een verschil in de afmetingen van pasgeborenen, een maat als "newborn" vind ik dan wel erg vaag, zeker als je dit product aanbiedt voor babies van 0 - 24 maanden.

 

Op je contactpagina zit enorm veel witruimte vóór je contactformulier. En je adres staat dubbel vermeld, dus kan één keer weg.

 

In je algemene voorwaarden staat informatie over je (beperkte) telefonische bereikbaarheid. Zet die informatie ook op de contactpagina, dat voorkomt frustratie.

 

Op je contactpagina krijg ik de melding "Er wordt alleen veilige inhoud weergegeven". Zal wel iets met je SSL certificaat te maken hebben.

 

Loop nog even door je teksten. In "Voor16.00 uur bestelt" mag een spatie na "Voor" en mag "besteld" met een "d". "U betaalt" mag dan weer met een "t".

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de artikelen keuze wel origineel. Kinderkledingwebshops starten er meer dan genoeg, en evenveel stoppen er terug mee vanwege niet renderend. Jij boort een nichemarkt aan in de kinderkleding dat best wel origineel kan worden genoemd. Ikzelf zou mijn kindje geen slabbetje aandoen zoals jij verkoopt, maar ik kan me best inbeelden dat daar wel een markt voor is.

Wat publiciteit betreft ga jij idd. jou doelpubliek moeten vinden, dus in het tattoe en rock gebeuren is al een goede start.

Wat je webshop betreft: ik vind hem er best ok uit zien, behalve je home page. Die zou ik veranderen. Je hoeft de mensen geen "welkom" te heten op je homepage, in plaats daarvan kan je ze beter curieus maken naar wat je te bieden hebt. Bedenk dat als iemand op de landingspagina "home" aankomt dat je maar enkele seconden hebt om hun aandacht te trekken. Als ze binnen die paar seconden niet geprikkeld worden klikken ze weg, en ben je ze kwijt. Dus ipv welkom te heten, inspireer ze door daar je stoerste spullen te zetten, zodat ze nieuwsgierig worden naar de rest van je collectie.

Succes.

 

Bedankt voor je feedback.

Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb mijn homepage al zo vaak veranderd.

Effen achtergrond in verschillende kleuren geprobeerd, maar dat vond ik echt te saai worden.

Dan weer wel producten, en dan weer geen.

Ik vond het zelf zo knullig staan om zomaar wat artikelen neer te gooien.

Liefst had ik de artikelgroepen met een linkje neergegooid, maar dit bleek niet mogelijk.

Na heel veel puzzelen heb ik het toch op een creatieve manier voor elkaar gekregen en het ziet er nu naar mijn inzien wel wat beter uit.

Ik denk dat als ik nu ipv dat tekstvlak nog een leuke foto of foto's van kinderen die de kleding dragen neerze, het al een stuk aantrekkelijker is.

 

Het welkom gedeelte heb ik ook aangepast.

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig om te zien dat er nog niches bestaan. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste baby zie met iets van jouw collectie aan.

 

Wat opmerkingen in willekeurige volgorde.

 

Ik vind je naam in het logo moeilijk te "lezen". Op zich geen probleem, maar persoonlijk zou ik ervoor kiezen om die naam dan ook nog ergens boven de "fold" leesbaar neer te zetten. En een leuke tag-line boven de fold zou ook niet misstaan.

 

Oh...ik had de letters al aan laten passen en dacht dat het nu wel duidelijk was, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik weet wat er staat. Zijn er meer mensen die moeite hebben met het lezen van de naam?

Ik had al geprobeerd om naast het logo nog een keer de naam te zetten en een tag-line, maar ik heb dit nog niet op een mooie manier op kunnen lossen. Ik zal hier nog eens mee stoeien, ideeën zijn welkom

 

De achtergrond vind ik erg overheersen, zeker op het moment dat je bijvoorbeeld naar rompertjes aan het kijken bent, naar beneden scrollt en dan 2/3 van mijn scherm met die achtergrond gevuld is.

 

Ik heb al allerlei achtergronden geprobeerd, helemaal in 1 kleur vond ik echt te saai worden, en ik denk dat elk ander motief net zo storend is, alhoewel ik het zelf wel mee vind vallen. Ik denk wel dat niet iedereen gecharmeerd is van skulls, maar waarschijnlijk is dat ook niet mijn doelgroep, dus deze wil ik toch zo laten.

 

"Baby's" ziet er een beetje vreemd uit met dat accentje. Ik zou daar gewoon een apostrof gebruiken (of als het dat al is zou ik voor een ander lettertype kiezen).

 

Je hebt helemaal gelijk, ik heb gewoon systematisch het verkeerde teken gebruikt, ga ik meteen aanpassen.

 

De teksten onder de producten op je homepage zijn niet helemaal scherp.

 

Ik kan hier niet zoveel aan veranderen aangezien ik alles in paint (ja ouderwets en onprofessioneel he?) als plaatje heb opgeslagen aangezien het wel mogelijk was om bijvoorbeeld een linkje van een product neer te zetten, maar een gelinkte productcategorie ging niet. Ik weet niet precies of je gekeken hebt toen ik de grootte van de letters alweer enigszins had aangepast of daarvoor, maar ik heb ze dus al iets gewijzigd. (groter lukt echt niet) Als ik het bijvoorbeeld probeerde om alleen het plaatje te linken en daar los boven of onder de naam dan kreeg ik de teksten niet goed uitgelijnd.

Ik heb ook nog even gestoeid met kolommen, maar dat werkte ook niet prettig.

 

Volgens mij is er nogal een verschil in de afmetingen van pasgeborenen, een maat als "newborn" vind ik dan wel erg vaag, zeker als je dit product aanbiedt voor babies van 0 - 24 maanden.

 

ik begrijp wat je bedoelt, ik heb ook heel lang getwijfeld over hoe ik het het beste kon omschrijven (zo staat het in het neklabel) misschien dat ik nog een rubriekje met een matenlijst neerzet.

 

Op je contactpagina zit enorm veel witruimte vóór je contactformulier. En je adres staat dubbel vermeld, dus kan één keer weg.

 

Hey wat gek...daar stond dus eerst een kaart van google maps, daar ga ik even achteraan, die wil ik terug.

Die dubbele vermelding zal ik ook even navragen of dat anders kan, ik kan aan die onderste dikgedrukte tekst niets veranderen, en aangezien ik mijn kvk en btw nummer toe wilde voegen heb ik het nogmaals gedaan.

eerst had ik wel nog de toekomstige openingstijden van mijn fysieke winkel ertussen staan, dan is het minder storend

 

In je algemene voorwaarden staat informatie over je (beperkte) telefonische bereikbaarheid. Zet die informatie ook op de contactpagina, dat voorkomt frustratie.

 

Oh die was ik nog even vergeten weg te halen, dat gaat pas na de vakantie in, dan volg ik 1 dag in de week een opleiding.

haal het gelijk weg.

 

Op je contactpagina krijg ik de melding "Er wordt alleen veilige inhoud weergegeven". Zal wel iets met je SSL certificaat te maken hebben.

 

Yep SSL-Certificaat

 

Loop nog even door je teksten. In "Voor16.00 uur bestelt" mag een spatie na "Voor" en mag "besteld" met een "d". "U betaalt" mag dan weer met een "t".

 

ga ik doen!

Bedankt voor je feedback!

Groetjes Monica

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.