• 0

Omzet in Duitse GmbH uit activiteiten in Nederland - gevolgen ?

Besten,

 

momenteel ben ik bezig met het opzetten van een JV met een Nederlands bedrijf (ik heb in dat verband al eerder een paar vragen op dit mooie forum kunnen stellen). Voor die JV zal ik - dat was mijn eerste gedachte - vanuit mijn Nederlandse eenmanszaak een managementfee als directeur in rekening brengen. Daarmee genereer ik inkomsten in Nederland, met daarbijbehorende aftrekmogelijkheden (hypotheek).

 

Onlangs heb ik het volgende gelezen:

 

Het belastingverdrag met Duitsland bepaalt namelijk dat in Duitsland belasting verschuldigd is voorzover daadwerkelijk in Duitsland wordt gewerkt. De belastingheffing over het inkomen waarvoor feitelijk buiten Duitsland wordt gewerkt, is in principe toegewezen aan Nederland.

 

Ik beschik al lange tijd over een GmbH in Duitsland. Als ik vanuit mijn Duitse GmbH voor de Nederlandse JV zou gaan werken, en dat zal ca. 95% van de omzet in die GmbH uitmaken, klopt het dat ik dan in Nederland belastbaar ben voor 95% van dat Duitse inkomen ?

 

Als dat inderdaad zo zou zijn, is dat toch voordeliger om vai de Duitse GmbH de managementfee n rekening te brengen, in plaats van het inkomen via de Nederlandse eenmanszaak te genereren ? Enerzijds het voordeel behouden van de Nederlandse aftrek, anderzijds de voordelen incasseren van een Duits auto van de zaak, goedkopere arbeidsongeschiktheidsverzekering e.d. ?

 

Of zie ik nu iets over het hoofd ? Ik hoor het graag !

 

Bedankt alvast, René de Wit

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.