• 0

Soort van tussenrekening voor klanten om gelden te innen voor anderen?

Ik ben een test aan het draaien met website met webshopfunctie.

Hierbij verkoop ik een digitaal product tbv anderen (mijn klanten feitelijk, de aanbieders)

Achteraf ontvangen zij van mij een rekening voor geleverde diensten.

Kopers van het product betalen niet aan mij maar rechtstreeks BIJ de klant.

Ik faciliteer alleen maar grotendeels de verwerking van de bestellingen, de techniek en de webruimte.

Koper van het digitale product ontvangt een bestelbon via de site (webshop)

Koper gaat vervolgens naar mijn klant en betalen die bon (contant).

Ik krijg door welke bestelnummers zijn betaald en dan geef ik die bestellingen vrij (de digitale producten) .

 

Dit doe ik zo omdat ik anders een flinke omzet krijg die ook helemaal niet van mij is... en ook ivm de BTW die ik , wanneer ik het via een "eigen"rekening zou doen, moet gaan rekenen over de verkoopprijs, en natuurlijk afdragen ….

Helaas betekent dit nog steeds administratief werk voor de klant en dat probeer ik ze nu juist uit handen te nemen.

 

Toch zou het mooier zijn wanneer een koper toch direct via bankoverschrijving of wellicht zelfs Ideal zou kunnen betalen. Dan kan ik die administratie zelf verwerken en maar alleen aan de klant over maken wat er is omgezet op hun product. Zou ik hiervoor niet een aparte rekening kunnen openen.. en soort van tussenrekening. Een die dus niet mee wordt gerekend bij mijn inkomsten/omzet …

Ter informatie: de potentiële klanten zijn scholen, verenigingen enz enz..

 

Alvast dank voor het meedenken .

 

Vriendelijke groet,

 

Willem

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo P.J.

bedankt voor je reactie maar de "leverancier" is in dit geval een school dus of een vereniging.

En ja, daar betaald de klant die via mijn webshop een product koopt/besteld (dus eigenlijk van die school) contant. (nu nog)

 

En er is natuurlijk niets mis met het afdragen van BTW normaal gesproken maar in dit geval , wanneer er dus ook nog btw moet worden gerekend over dit soort producten blijft er niet veel van over. Bovendien is een school bijvoorbeeld vrijgesteld van BTW . (mijn rekening voor geleverde diensten, het faciliteren van de zaak moet natuurlijk wel met btw worden berekend...)

Het gaat om kleine bedragen (tot €10) en ook geen enorme aantallen.

 

Het gaat mij er om dat ik de scholen werk uit handen neem en er een kleine vergoeding aan over houdt ... (wordt er niet rijk van) Tenzij het om hele grote aantallen zal gaan op den duur !

ps, en wat is eigenlijk een dropschipper ?? een schipper die van drop houdt ? :)

 

Vr.gr.

Willem

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry, jij bent dus geen dropschipper maar een dienstverlener. Lijkt er wel veel op trouwens.

 

Ik zie nu dus eigenlijk dat jij probeert het probleem van die school op te lossen, terwijl dat niet jouw probleem is. Een school zal toch wel meer zaken inkopen waar gewoon BTW over wordt berekend?

 

In feite moeten jouw kosten + BTW bij de kosten voor de producten worden opgeteld en moet de school het totaal door de afnemers laten betalen. Alleen op die manier doet die BTW niemand pijn en krijgt de Staat ook waar het recht op heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu dus eigenlijk dat jij probeert het probleem van die school op te lossen, terwijl dat niet jouw probleem is.

 

Is dat niet typisch de uitdaging voor elke ondernemer, een probleem van een ander tegen betaling oplossen? 8)

 

In feite moeten jouw kosten + BTW bij de kosten voor de producten worden opgeteld en moet de school het totaal door de afnemers laten betalen. Alleen op die manier doet die BTW niemand pijn ...

 

Behalve die afnemers dan, die in plaats van 10 euro nu - afhankelijk van het btw-percentage - 10,60 of 12,10 moeten betalen.

 

Aan wat voor "producten" moet ik trouwens denken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.