Invasion of the body snatchers

Aanbevolen berichten

Even voortbordurend op een andere thread over Roemeense callcentres. Hebben jullie ook zo last van call centres, enquetes, mensen die je bellen voor advertenties in een obscuur blad of...de nieuwste, mensen die bij instant massaging programma's zoals Skype (http://www.skype.com je uit het niets vragen of je ze op je contact list wil zetten.

 

Waar ik mij altijd over verbaas is dat deze mensen aannemen dat wannee zij je uit het niets contacteren - vaak zonder te vragen of ze storen, zonder uitleg wat het doel is van het gesprek of waar ze je hebben gevonden - dat je met ze wil praten. Ook zo over Skype, totale vreemden - de laatste tijd veel Chinezen - die in steenkolen Engels je lastig vallen.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Ik kreeg destijds een telefoontje uit Roemenie. Verder heb ik gewoon gezonde last van telefoontjes, niet echt veel bijzonders. Misschien dat dat nog komt, ik ben gewaarschuwd. :)

 

Aan de andere kant...

 

Momenteel ben ik bezig met een mailing naar een selecte groep. Ik heb reeds alle adressen verzameld (ongeveer 25) maar heb nog geen namen van mensen. Ik zal dus even moeten bellen aan wie ik mijn brief moet richten, lijkt me wel zo netjes. Nadat de mailing is verstuurd is het ook de bedoeling dat ik ze nog even nabel.

 

Ik denk niet dat het verstandig is als ik begin met de vraag of ik stoor... Dan kan ik een gesprek wel op mijn buik schrijven. Ik moet juist even doorzetten en de andere kant van de lijn triggeren/ boeien.

 

Ik ben ook van mening dat je nou eenmaal altijd stoort als je iemand zomaar belt.

 

Tips of ideeen?

 

Skype, een afrader? Of valt dat wel mee? Het lijkt me niets als ik alleen maar lastig wordt gevallen door Chinezen.

 

Groeten, Nathan.

Begin zelf toch meestal met een keuzevraag in de sfeer van:

Bel ik gelegen of heeft u liever dat ik u later nogeens bel.

Door de keuzemogelijkheid zegt de gebelde maar zelden: ik heb liever dat u niet meer belt . En in zo'n 90% van de gevallen staat hij/zij mij toch meteen verder te woord.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Begin zelf toch meestal met een keuzevraag in de sfeer van:

Bel ik gelegen of heeft u liever dat ik u later nogeens bel.

Door de keuzemogelijkheid zegt de gebelde maar zelden: ik heb liever dat u niet meer belt . En in zo'n 90% van de gevallen staat hij/zij mij toch meteen verder te woord.

 

Leuk te horen. Mijn blablaatje hierboven is op een 'ik-ga-ervanuit' -basis terwijl jij met ervaring komt. Misschien moet ik alles wat ik om me heen hoor even vergeten en het gewoon proberen.

 

Als men mij belt wordt het wel eens gevraagd, maar meestal na het verhaaltje dat ze hebben opgehangen.

Mijn ervaring:

 

Gewoon met de deur in huis vallen. Je wilt niets verkopen of lang tijd in beslag nemen. Je wilt alleen maar weten aan wie je een brief moet richten. Zeker bij de grote en middelgrote bedrijven krijg je een secretaresse of telefoniste aan de telefoon. Zij is de aangewezen persoon om jou deze info te geven.

 

Wat ik letterlijk zeg:

"Ik wil graag een brief sturen

- naar uw hoofd inkoop / directeur / marketing manager

- over webbased solutions.

 

Aan wie kan ik de brief dan het beste richten?"

 

Dan krijg je meestal de naam wel hoor!

 

Mira

 

Mijn ervaring:

 

Gewoon met de deur in huis vallen. Je wilt niets verkopen of lang tijd in beslag nemen. Je wilt alleen maar weten aan wie je een brief moet richten. Zeker bij de grote en middelgrote bedrijven krijg je een secretaresse of telefoniste aan de telefoon. Zij is de aangewezen persoon om jou deze info te geven.

 

Wat ik letterlijk zeg:

"Ik wil graag een brief sturen

- naar uw hoofd inkoop / directeur / marketing manager

- over webbased solutions.

 

Aan wie kan ik de brief dan het beste richten?"

 

Dan krijg je meestal de naam wel hoor!

 

Mira

 

 

Dank je. Lekker praktisch en concreet!

Ik doe altijd alsof ik gek ben & zeg dat dan ook. Vervolgens heb ik een x-aantal vragen en mensen zijn dan in 99% van de gevallen zo aardig om daar op te antwoorden. Niets mis mee, niks engs aan. Iedereen blij.

Let wel op dat je iemands tijd respecteert : binnenvallen en dan maar doordraven is voor niemand leuk. Ik check dan ook vrijwel altijd of ik iemand even kan storen/of het op dit moment geschikt komt.

 

Tip practica : als je eerder contact via mail of zo gehad hebt met de baas & je krijgt een onbekende secretaresse aan de phone, zeg dan : hij/zij heeft mij gevraagd of ik terug wilde bellen en dat doe ik dus nu. Krijg je bijna nooit een probleem & verbinden ze je zonder problemen door.

 

Good luck. Bereid je voor op teleurstellingen, maar weet : de aandeelhouder wint/

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.