• 0

Welke internetwinkel applicatie

Hallo,

 

Ik ben van plan om op korte termijn een eigen zaak te beginnen. Enerzijds een webwinkel en anderrzijds om internetwinkels te maken.

 

Nu zijn er diverse mogelijkheden:

Een abonnement zoals mijnwinkel.nl

Shopfactory pro 800euro

Easyshopmaker voor 125 euro

 

Nu liggen de mogelijkheden dicht bij elkaar(op het eerste oog) maar wat is beter. Met shopfactory kan ik zoveel mogelijk sites maken als ik wil en dus met name geschikt als ontwerper. Maar easyshopmaker kost per licentie 125 euro. De abonnementen lijken verreweg het duurst.

 

Wellicht dat webshop eigenaren mij een zetje de goede kant op kunnen geven.

Mvg

Roy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is onlangs een draadje geweest over webshops click

easyshopmaker komt er daar in ieder geval niet erg positief uit. Staat wel een mooie lijst van dingen waar je op moet letten (hulde aan de schrijver)

 

Verder heb je ook nog opensource varianten zoals osCommerce. Ook hierover vind je via de zoek engine al aardig wat informatie.

 

Je zult als je winkels wilt gaan bouwen voor derden aanpassingen willen doen aan de shop. Zowel grafisch als technisch. Kies een systeem waarin dat (eenvoudig) te doen is en dat je daar zelf de kennis voor in huis hebt. Een abonnement valt dus eigenlijk al af. Wellicht beperkt dit je keus ook verder vanwege de programmeertaal waarin de shop is geschreven.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie. Easyshopmaker had ik al wat meer negatieve geluiden gehoord. Abonnement valt ook af. Open source heeft voor mij 1 nadeel, ik ben niet zo goed met php. Zijn er nog bevindingen over shopfactory?

Zijn er nog open source winkels die gebruik maken van asp?

Mvg

Roy

Link naar reactie
  • 0

Zijn er nog bevindingen over ShopFactory?

 

Op zich een mooi programma, wij hebben er een koppeling voor orders naar SnelStart voor geschreven. Recentelijk niet echt goed meer op de hoogte van de ontwikkelingen omdat ze het ons onmogelijk willen maken orders uit te lezen en naar andere programma's te zetten zoals Alexion Relation Manager (ARM) of SnelStart.

 

Op dit moment zijn we bezig om een koppeling tussen MijnWinkel.nl en SnelStart te maken (via ARM). Zij bieden voor ons een stabielere samenwerking.

 

MijnWinkel.nl heeft toch ook goedkoperen abonnementen?

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

 

tot nu toe hebben wij zeer goede contacten met mijnwinkel.nl, ze leveren een leuke dienst voor een leuke prijs en staan open voor ideeën van hun klanten. ;)

 

Is ook zeer goed samenwerken mijnwinkel.nl. Met SnelStart ook trouwens.

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de late reactie maar ben erg druk met bouwen van de winkel. Ik wilde geen abonnement, is gewoonweg te duur en er is een grote mate van afhankelijkheid. Na lang zoeken heb een pakket gekocht in asp (en gelijk maar distributeur geworden). Daar ik goed thuis ben in asp was dit voor mij een groot voordeel. Kan het geheel naar eigen ontwerp maken.

 

De mogelijkheden zijn ongekend, voorraadbeheer, tracking van orders, paypal, speciale kortingen, alles is on-line te beheren, teveel om op te noemen en er zijn ruim 400 instellingen mogelijk. Dit pakket heeft alles inzich waar je bij vele andere applicaties extra voor moet betalen en is zeer scherp geprijst.

 

Mvg

Roy

Link naar reactie
  • 0
De mogelijkheden zijn ongekend, voorraadbeheer, tracking van orders, paypal, speciale kortingen, alles is on-line te beheren, teveel om op te noemen en er zijn ruim 400 instellingen mogelijk. Dit pakket heeft alles inzich waar je bij vele andere applicaties extra voor moet betalen en is zeer scherp geprijst.

 

Inderdaad: VERTEL OP welk pakket is het geworden?!

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Het is dat je niet zo goed bent met php, maar anders wil ik ook graag nog even zen-cart adviseren. www.zen-cart.com(en *.nl)

 

Je hebt inmiddels al een applicatie gevonden, maar voor de mensen die in de toekomst de zoekmachine gaan gebruiken is het misschien wel leuk om hier nog even naar te kijken.(Heeft veel meer features dan oscommerce en is opensource).

Link naar reactie
  • 0

Het is dat je niet zo goed bent met php, maar anders wil ik ook graag nog even zen-cart adviseren. www.zen-cart.com

 

Ziet er ook goed uit en er is ook Nederlandse ondersteuning!

 

Heb je ervaring met Zen Cart en tweetalig gebruik van de webwinkel?

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Ik haal dit oude topic even naar boven.

Ik ben momenteel bezig met de website voor mijn bedrijf

(bedenk fase van de site, huisstijl reeds aanwezig)

ben er nog niet helemaal uit wie ik de site ga laten maken.

 

Nu ben ik ook aan het kijken voor webwinkelsoftware.

Er komen maximaal 50 producten op te staan (dit zou erg veel zijn)

Als start zullen het slechts max. 10 producten worden en verwacht dat dit er over een half jaar max. 20 25 zijn.

 

Nu vind ik Zen-cart een interessant programma.

Ik heb via Zen-cart.nl wat sites bekeken die ermee gemaakt zijn en ik zie

er erg mooie resultaten tussen.

 

Heeft iemand hier ervaring met Zen-cart?

Zoeken op HL leverde verder niets op.

 

 

Gr Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Als het persé gratis moet zijn EN je hebt verstand van programmeren, kies dan zencart en niet oscommerce.

Houd er rekening mee dat je zeer veel tijd kwijt bent met het zoeken naar additionele modules en de installatie en test hiervan.

 

Mijn advies:

Koop voor $ 200,- X-cart en je bent meteen helemaal klaar.

 

CompuBase Drupal CMS

Link naar reactie
  • 0

En vergeet niet heel goed na te denken aan wie je wat je wilt gaan verkopen en hoe die dat dan willen gaan kopen.

 

Van de week las ik in een blad de meest succesvolle sites die relatie geschenken verkopen. De meest succesvole was diegene waar je:

 

- Niet direct hoeft te bestellen, maar wel een offerte kunt aanvragen.

- Een goede follow up van de aanvragen.

- Een pragmatische indeling van de produkten.

- Een duidelijke stappentraject om de klant tot de juiste aanvraag te brengen

 

En last but not least, gek genoeg:

Het telefoonnummer rechts boven groot in de hoek.Waren maar weinig die dat hadden

 

Zie een webshop als hulpmiddel om je sales te ontlasten maar niet als vervanger waarbij je achterover kunt gaan zitten.

 

De site die er in dit geval boven uit sprong is gewoon helemaal zelf vanaf de grond gaan bouwen puur om niet in een jasje van een pakket te komen dat net niet past!.

 

Maar goed dat is wat mij deze week was opgevallen.

 

Succes.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0
En last but not least, gek genoeg:

Het telefoonnummer rechts boven groot in de hoek.Waren maar weinig die dat hadden

 

Zo gek is dat niet. Het feit dat je een telefoonnummer op je site zet, wekt vertrouwen. Kennelijk ben je bereikbaar, ben je echt. Waarschijnlijk is het niet zo dat veel mensen direct het nummer bellen, maar op internet telt absoluut dat je vertrouwen moet wekken voordat de meeste mensen tot aankoop overgaan.

 

Overigens, als je in N'land geregistreerd bent bij de KvK ben je tegenwoordig verplicht om je complete adres en KvK nummer op je site te vermelden. Weet zo gauw het linkje niet meer naar deze info, maar het kan je een boete opleveren als je je niet aan deze nwe regel houdt!

 

Maar ook een adres wekt vertrouwen, dus zelfs als je niet verplicht was dit te vermelden: vooral doen!

 

(Wist je trouwens dat gewiekste marketers in Amerika je geld vragen om dit 'geheim' voor een betere omzet te 'ontdekken'?)

 

Patricia

"If you can believe it, you will achieve it!"

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf zencart voor mijn winkel (http://shop.xxxxxxx.nl/) en het bevalt erg goed!

 

Er zijn wel een paar minpuntjes maar dat komt denk ik omdat ik niet zo veel verstand van php heb:

 

- alle emailtjes verzonden door zencart naar bijv. nieuwe klanten of bij bestellingen hebben een vrij chaotische opmaak, zeker in plain text. Erg veel onnodige witregels.

- Als je iets aan wilt passen dan zul je gelijk al in de php bestanden moeten knutselen. Maar dat is denk ik bij alle php-gebaseerde shops zo.

- Zen cart heeft veel, erg veel opties. Je zult misschien maar 10% van al die opties gebruiken als je maar 10 tot 25 producten aanbied.

 

Edit link verwijderd.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik zelf zencart voor mijn winkel (http://shop.xxxxxxx.nl/) en het bevalt erg goed!

 

Er zijn wel een paar minpuntjes maar dat komt denk ik omdat ik niet zo veel verstand van php heb:

 

- alle emailtjes verzonden door zencart naar bijv. nieuwe klanten of bij bestellingen hebben een vrij chaotische opmaak, zeker in plain text. Erg veel onnodige witregels.

- Als je iets aan wilt passen dan zul je gelijk al in de php bestanden moeten knutselen. Maar dat is denk ik bij alle php-gebaseerde shops zo.

Je moet ook je mailtjes aanpassen ... gewoon de wit regels/spacies opruimen (de NL contrib houd hier niet echt rekening mee) maar als je toch een webshop begin dan schrijf je toch een eigen email texten...????

 

Zelf gebruiken wij ook zencart op postgresql en geen enkel probleem werkt erg goed en het is gratis en beter dan mijnwebwinkel/shopfactory dat vind ik niet echt fijne webshopsoftware. Het enige nadeel van zencart is dat je een hele tijd bezig bent om features uit te zetten :) maar als je klaar ben dat heb je wel een mooie webshop waarvan je de source code hebt. dus als een leverancier failiet gaat dan kan jij gewoon door draaien met het software.

Link naar reactie
  • 0

@ Elmer,

 

Waarom kijk je niet naar een opensource oplossing? Als startend ondernemer houd je de kosten tenminste laag. Virtuemart is een professionele webwinkel en is volledig opensource. Omdat het samenwerkt met Joomla CMS heb je ook geen verstand van programmeren of PHP e.d. nodig.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ Elmer,

 

Waarom kijk je niet naar een opensource oplossing? Als startend ondernemer houd je de kosten tenminste laag. Virtuemart is een professionele webwinkel en is volledig opensource. Omdat het samenwerkt met Joomla CMS heb je ook geen verstand van programmeren of PHP e.d. nodig.

 

Virtuemart is net als Joomla zelf een draak als je dingen wilt aanpassen, dus tenzij je het out-of-the-box wilt gebruiken (en die kans is gering), zul je wél verstand van html, php en vormgeving moeten hebben om het aan te passen aan je eigen wensen, zelfs al gaat het alleen maar om de vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

Op 28 februari 2008 is er een (gratis) workshop Webwinkel met Open Source in Utrecht. De schrijver van "webwinkels for dummies", Robert Vlug, geeft hierbij een presentatie hoe je het beste een geschikt pakket kunt kiezen hiervoor.

Inschrijven kan op de website van Media Plaza, het gaat hier om een subsidie project van het ministerie van EZ.

Inspiratie voor het MKB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.