• 0

WVJVM online platform voor zelfstandig ondernemers

Omschrijving van je concept:

My Offer is een online platform waarop zelfstandig ondernemers de mogelijkheid hebben zichzelf te presenteren. Dit gebeurt middels het maken van een webpagina binnen het online platform. Deze webpagina bestaat uit alle contactgegevens van de ondernemer en een uitgebreide bedrijfsomschrijving. Tevens biedt My Offer ondernemers de mogelijkheid artikelen te plaatsen op het blog.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Behalve het technische werk (het bouwen van de website), heb ik alles zelf gedaan.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met My Offer wil ik het voor zelfstandig ondernemers mogelijk maken om beter gevonden te worden op het internet. Het uiteindelijke doel is het platform als zoekmachine te laten fungeren voor mensen die op zoek zijn naar zelfstandig ondernemers. Een platform als My Offer werkt veel efficiënter dan andere zoekmachines, omdat alle informatie over de ondernemer meteen voorhanden is. De inhoud van de website van de ondernemer wordt namelijk (vaak iets verkort) weergegeven op My Offer. Daarnaast is het zoeken veel doelgerichter.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het online platform is anders, omdat zelfstandig ondernemers de mogelijkheid hebben zich uitgebreider te presenteren. Op andere platforms is het zo dat er slechts een beperkte hoeveelheid aan gegevens kan worden ingevoerd. Bovendien hebben de ondernemers de mogelijkheid om deel te namen aan het blog van My Offer.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Allereerst is alle feedback welkom! Specifiek zou ik graag willen weten of er nog iets aan de SEO verbeterd kan worden, wat jullie van de teksten vinden, misschien dat jullie nog ideeën hebben om meer zelfstandigen aan te trekken ? En in het algemeen zou ik graag willen weten wat jullie mening is over het concept zelf.

 

Alvast bedankt!

 

 

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is mij in eerste instantie onduidelijk waarom ik My Offer zou gebruiken in plaats van Google of LinkedIn om bedrijven te zoeken?

 

Wat is je meerwaarde voor zoekers? Dat zou ik graag willen weten, ook als 'adverteerder', dus dat zou je nog goed duidelijk moeten maken mijn inziens.

 

"Laat zien wie u bent" vervolgens zie ik heel veel tekst, wellicht dat persoonlijke fototjes of logo's van de bedrijven het geheel iets aantrekkelijker maakt.

 

Maar het belangrijkste is om eerst bezoekers naar je website te krijgen en ze via jouw website te laten zoeken, hier ligt de grote uitdaging. Wanneer je bezoekers hebt heb je ook een verhaal naar zelfstandigen. Nu lijkt het op een van de vele startpagina's (voor linkbuilding) maar correct me if i'm wrong.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Om heel eerlijk te zijn, ik geloof niet in dit concept. Allereerst vraag ik me af of er voldoende ondernemers zijn die 40 euro per jaar gaan betalen voor een vermelding. En dan blijft het dus een klein groepje, waardoor de site niet interessant is voor de zoekers. En als wel veel bedrijven zich aanmelden zijn de mogelijkheden om te zoeken erg beperkt.

 

Daarnaast denk ik dat je concept technisch nog onvoldoende is. Zoek ik bijvoorbeeld die yoga studio, dan vind ik jou op pagina 4 in Google met de kop "My Offer - Laat zien wie u bent - Home". Mensen die via Google zoeken scannen de kopjes en zo'n kopje nodigt mij in elk geval niet uit tot klikken, ook al omdat "My offer" mij in eerste instantie doet denken aan een van die vele offerte-sites. Bovendien heb ik op de vorige pagina's al genoeg yoga studio's gevonden (waaronder een paar keer degene die ook op jouw site staat).

 

Verder mag je nog wat slordigheden wegwerken. Op de ene plek is registratie tot 1 april (2014?) gratis, waarbij je in het midden laat of dat voor altijd is. Verderop is het een halfjaar gratis bij aanmelding vóór 1 juli 2013, maar die datum is al geweest. En in je contactformulier kan ik kiezen voor de categorie "Uitgelicht" waar ik verder nergens iets over heb kunnen vinden ...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Jullie hebben helemaal gelijk dat het erop aankomt om heel veel bezoekers naar de website te krijgen. Dan zullen de ondernemers wellicht ook eerder de neiging hebben zich te presenteren.

 

Mijn gedachte was dat het vinden van zelfstandige ondernemers moeilijker is, omdat (vaak) zelfstandige ondernemers lager in de zoekresultaten van Google komen. Vandaar dat ik met dit concept ben gekomen: een manier voor ondernemers om beter gevonden te worden. Dit kan natuurlijk alleen indien er grote bekendheid is van het platform.

 

Ik ben er echter achter gekomen dat zelfstandig ondernemers vaak al genoeg klandizie uit hun eigen netwerk: ze zijn dus niet zo snel bereid om geld uit geven aan een dergelijk platform (had ik ook al moeten concluderen uit mijn marktonderzoek).

 

Dit topic is dan ook meer bedoeld als eventuele bron van inspiratie: wat zijn de eventuele mogelijkheden om het platform toch nog tot een succes te krijgen.

 

 

 

Laat zien wie u bent op http://www.my-offer.nl/!

My Offer is hét online platform waarop zelfstandig ondernemers zichzelf en hun bedrijf presenteren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.