• 0

Hulp bij onderneming [inkoop cosmetica vanuit China]

Aanbevolen berichten

  • 0

Daar heb ik al rond gekeken echter heb ik het over echte merken zoals Chanel, Dolce en Gabbana etc. wat ik daar niet terug kan vinden. Ik heb reeds op google al alles afgezocht, zelfs middels google translate in het chinees : )

 

Mijn ondernemingsplan is zo goed als af. Mis alleen nog enkele details in het financieel stuk. Dit kan ook pas als de inkoopprijzen bekend zijn.

Link naar reactie
  • 0

Begrijpend lezen is ook een kunst...

 

Heb het over cosmetica.

 

Enfin, ja denk zeker dat het op die manier gaat aangezien alles, wat jij voor een lage prijs op internet of op de zwarte markt koopt , uit het buitenland wordt ingekocht (voornamelijk China).

Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld wordt er heel veel namaak via Marktplaats, internet en zwarte markt verkocht. Allemaal louche handel wat weinig met ondernemen van doen heeft. En als je ermee betrapt wordt heb je toch een probleem.

 

Je zou ook eens hier

kunnen zoeken. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Begrijpend lezen is ook een kunst...

 

Heb het over cosmetica.

 

Excuus, maar mijn reactie had één op één over cosmetica kunnen gaan. Ik bedoel het niet lullig, maar legaal zul je niet op deze wijze aan cosmetica van deze merken kunnen komen. Het zal misschien bulk uit een outlet zijn zijn of grijze import, maar een Chinese groothandel die zelf zomaar partijen merkproducten zal leveren, ik zou er mee oppassen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat jullie zeggen en ik ben er van op de hoogte dat er veel neppe spullen worden geleverd. Echter zijn er vast wel een aantal leveranciers die A merken leveren. Ik gaf China als voorbeeld maar zoals ik al zei mag het ook elders vandaan komen.

 

Ik zal absoluut geen neppe troep verkopen en zorg dat hier ook een controle aan vooraf gaat.

 

Dus iemand enig idee?

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je een webwinkel met cosmetica beginnen? En hoe ver heb je je plannen inmiddels vorm gegeven?

 

Is het mogelijk om als starter (eenpitter) deze grote merken te verkopen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Dus iemand enig idee?

 

HL is een forum voor en door ondernemers. Maar natuurlijk niet om iedereen zijn huiswerk te maken als er leveranciers gezocht worden. ;) Een beetje zelfwerkzaamheid mag je toch wel verwachten van iemand die ondernemer wil worden.

 

En zoeken is makkelijker dan je denkt, Zelf zocht ik groothandels die goedkoper waren dan in Nederland. Met een avondje zoeken via google vond ik er diverse in Duitsland . sommige met op het oog onlogische zoektermen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf al een handel in elektronica via internet. Wil er nu ook cosmetica bijvoegen omdat in Nederland de prijzen belachelijk hoog zijn en met de juiste leverancier is hier geld aan te verdienen.

 

Zoals ik eerder heb aangegeven heb ik in elke mogelijke taal gezocht op google. Dus over zelfwerkzaamheid mag bij mij niet geklaagd worden.

 

Dat het een forum is begrijp ik maar als iemand een idee heeft kan het geen kwaad om dit te delen neem ik aan.

Link naar reactie
  • 0
Wil er nu ook cosmetica bijvoegen omdat in Nederland de prijzen belachelijk hoog zijn en met de juiste leverancier is hier geld aan te verdienen.

 

Heb geen idee wat duur is voor parfum, vind een fles schoonmaakmiddel vaak net zo lekker ruiken. ;D (beroepsdeformatie :P)

 

Even gegoogled op Dolce en Gabana The One 30 ml. en zie dan prijzen van 39 tot 60 euro, Inderdaad per ml best wel duur.

maar wel al met veel prijsverschil. Is het de bedoeling dat je daar nog verder onder gaat zitten?

Link naar reactie
  • 0

Jullie gaan er bij voorbaat al vanuit dat ik troep op het internet ga gooien voor een spotprijs.

 

Ik zal het specificeren.

 

Het is de bedoeling dat ik aan een leverancier kom die ook daadwerkelijk kwaliteit levert. Zoals fragrancencare.nl. Hier heb ik reeds een prijslijst opgevraagd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst maar eens iets aan je houding doen naar mensen die de moeite nemen om in dit topic te antwoorden. Zo ga je er wel komen denk ik...

 

Het grote probleem bij parfum van de grote merken is dat ze een hoge inkoop kunnen rekenen. Het worft toch gekocht. Groothandels die onder de projs gaan verkopen lopen risico geen producten meer te krijgen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld heb je goeie intenties maar je gaat er aan voorbij dat je niet zomaar even artikelen veel goedkoper gaat inkopen dan anderen.

 

Inkoop, prijzen en kortingen zijn afhankelijk van veel factoren. Zo kan ik een artikel goedkoper inkopen bij een groothandel in Duitsland. De fabriek zit ook in Duitsland en als ik daar rechtstreeks inkoop ben ik goedkoper uit maar moet ik wel meer afnemen. De fabrikant kan de artikelen ook rechtstreeks vanuit Taiwan laten versturen en dan ben ik een stuk goedkoper uit. Ik moet dan wel een volle container afnemen. :-\

 

Dus neem ik genoegen met minder marge maar loop ik ook een stuk minder risico

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst maar eens iets aan je houding doen naar mensen die de moeite nemen om in dit topic te antwoorden. Zo ga je er wel komen denk ik...

 

Het grote probleem bij parfum van de grote merken is dat ze een hoge inkoop linnen rekenen. Het worft toch gekocht. Groothandels die onder de projs gaan verkopen lopen risico geen producten meer te krijgen.

 

Danny

 

Als ik nu tegen jou zeg, ga in de zandbak spelen, dan is je reactie volkomen terecht. Echter is dit niet het geval :)

 

Ik zie geen enkele reactie van mij waarin ik een ander heb beledigd of iets dergelijks of waarin mijn houding niet juist zou zijn. Ik begrijp dat leden hier kritisch naar kijken en dat is ook niet erg. Misschien zien zij iets waar ik nog niet over heb nagedacht.

 

Aan je laatste alinea heb ik wat. Bedankt hiervoor.

 

Ik heb dus geen enkel idee wat de inkoop en verkoopprijzen van groothandelaren zijn. Vandaar dat ik dit ook heb opgevraagd.

Echter vraag ik me af of het klopt wat je zegt aangezien er verschillende webwinkels zijn met verschillende prijzen.

Link naar reactie
  • 0
Echter vraag ik me af of het klopt wat je zegt aangezien er verschillende webwinkels zijn met verschillende prijzen.

 

 

Iedereen mag zijn eigen prijs bepalen en de een neemt genoegen met een lagere marge dan de ander. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld heb je goeie intenties maar je gaat er aan voorbij dat je niet zomaar even artikelen veel goedkoper gaat inkopen dan anderen.

 

Inkoop, prijzen en kortingen zijn afhankelijk van veel factoren. Zo kan ik een artikel goedkoper inkopen bij een groothandel in Duitsland. De fabriek zit ook in Duitsland en als ik daar rechtstreeks inkoop ben ik goedkoper uit maar moet ik wel meer afnemen. De fabrikant kan de artikelen ook rechtstreeks vanuit Taiwan laten versturen en dan ben ik een stuk goedkoper uit. Ik moet dan wel een volle container afnemen. :-\

 

Dus neem ik genoegen met minder marge maar loop ik ook een stuk minder risico

 

Heb je helemaal gelijk in.

 

Ik hoef het ook niet veel goedkoper in te kopen dan een ander. Zoals ik al zei is het financieel plaatje nog niet compleet omdat ik nog niet over een prijslijst beschik. Ik heb dan wel het voordeel dat ik geen kosten heb zoals in een winkel aangezien alles via internet gaat en mijn klantenkring.

Link naar reactie
  • 0

Echter vraag ik me af of het klopt wat je zegt aangezien er verschillende webwinkels zijn met verschillende prijzen.

 

 

Iedereen mag zijn eigen prijs bepalen en de een neemt genoegen met een lagere marge dan de ander. ;)

 

 

Ik neem ook genoegen met een lagere marge :)

Link naar reactie
  • 0
Ik heb dan wel het voordeel dat ik geen kosten heb zoals in een winkel aangezien alles via internet gaat.

 

Goh, dat wil ik ook wel. wat is je geheim? ;D

 

Zonder dollen, kosten heb je ook als je alleen via internet verkoopt. alleen van een ander soort. En of dat echt altijd veel lager is dan een stenen winkel?

Link naar reactie
  • 0

Ondernemingsplan is bijna af zonder zicht op leverancier(s) en inkoopvoorwaarden...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.