• 0

failliet...en niet te stoppen..

L.S.

 

Deze vraag stel ik voor een vriend van mij...

 

Een bedrijf in de reis sector is ca 2 jaar geleden failliet verklaard ( geen idee wie het aanvroeg, ik vermoed de ondernemer zelf, maar dit is uit te zoeken. )

 

Echter onderneemt deze gewoon door en factureert als prive persoon gewoon door, danwel zonder BTW, deze is verlegd...daarnaast pakt ie ook nog een uitkering?!...geen idee welke precies maar ook dat is na te gaan...

 

Maar naar mijn weten is dit onmogelijk...en niet toegestaan...Deze vraag stel ik omdat het mijn inziens onmogelijk is om door te ondernemen ( voor geld, gezin onderhoud etc. ) en daarnaast een uitkering te ontvangen....over de rug van belasting betalers en mensen die de gefailleerde hebben geholpen in zijn gezin onderhoud...

 

opzich allemaal niet zo erg...echter de mensen die hem en zijn gezin ( kleine kids ) hebben geholpen worden al 2 jaar zakelijk gezien...en prive serieus ZWART gemaakt bij de opdrachtgever....ook niet erg....maar geeft wel beeld af dat degenen die hun helpen de zogenaamde boosdoeners zijn...met mogelijk inkomsten verlies voor de helpende partij....dit terwijl er juist voor is gezorgd dat de gefailleerde mensen in ieder geval konden en kunnen eten!

 

Advies is meer dan welkom

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

De concrete vragen zijn:

 

Ondanks zakelijk en prive failliet...toch ''door ondernemen'''inkomsten vangen als ZZP er...BTW verlegd...

Ondanks hulp van familie / vrienden....zakelijk en prive deze hulp biedende mensen...prive en zakelijk gezien zwart maken...met mogelijk inkomsten derving tot gevolg voor de hulp biedende partijen...

 

Wat is hier aan te doen...?

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
  • 0

Dus concreet is je vraag hoe je kunt voorkomen dat de persoon in kwestie inkomsten vangt en dat mensen worden zwart gemaakt.

 

Je krijgt te horen:

...civiel en succes...verder...dus tja wat ''moet'' je dan...

Dat is dan toch duidelijk? Als jij partij bent kun je het civielrechtelijk aanpakken. Ben je dat niet, dan is het niet jouw zaak en kun je hooguit de benadeelde bijstaan...

 

Heb je vermoeden van fraude dan kun je (zoals Joost al schrijft) dit al dan niet anoniem melden. Maar wat heeft deze vraag met ondernemen te maken?

Link naar reactie
  • 0

De concrete vragen zijn:

 

Ondanks zakelijk en prive failliet...toch ''door ondernemen'''inkomsten vangen als ZZP er...BTW verlegd...

Ondanks hulp van familie / vrienden....zakelijk en prive deze hulp biedende mensen...prive en zakelijk gezien zwart maken...met mogelijk inkomsten derving tot gevolg voor de hulp biedende partijen...

 

Wat is hier aan te doen...?

 

Als 'ie privé failliet is, meld het dan eens (met bewijsstukken) bij de curator.

Link naar reactie
  • 0

een vriend van mij heeft er zakelijk gezien heel veel last van, prive ook....en als dit doorgaat wordt het een nog groter zakelijker probleem...helaas kan ik er vanwege privacy redenen niet te veel over uitleggen...indirect heb ik hier zakelijk gezien ook last van en prive gezien geeft het onnodige stres...

 

 

Daniel G.M. van Raay

0628 223 116

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.