• 0

uit de eenmanszaak een factuur sturen van zijn management fee

Je hebt een werkmaatschappij en daar boven heb ik een holding maar nu wil een collage van mijn(waar ik veel samen mee werkt) 50% aandeel van de werkmaatschappij overnemen. Hij heeft een eenmanszaak en deze wil hij graag behouden blijven en vanuit daaruit stuurt hij elke maand zijn afgesproken management fee een factuur. De reden is dat zijn eenmanszaak met 1 man personeel nog actief blijft. Hij gaat wel 5 dagen in de week in de BV werken.

 

Op deze manier wilt hij nog alle fiscale aftrek wat er geldt voor de eenmanszaak behouden blijven.(eenmanszaak bestaat nog net drie jaar)

 

Mijn de vraag is kan dit zomaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je persoonlijk arbeid verricht (werkt) voor een BV waarvan je meer dan 5% van de aandelen bezit, val je onder de gebruikelijk-loon-regeling, dus nee dit kan niet.

 

Dat die pipo zijn personeel in de eenmanszaak wil hebben, waar hij dus persoonlijk aansprakelijk is, en niet in de BV, waar het risico afgedekt is, vind ik bijzonder. Hij is wel een goede aannemer hoop ik?

 

Wat is de reden dat hij graag 50% van de werkmaatschappij wil hebben?

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Is je vorige faillissement uiteindelijk toch goed afgelopen? Dat was een eenmanszaak, meen ik me te herinneren.

 

Mijn bedrijf is in Juni failliet doordat de ik van de bank een brief heb gekregen om de hypotheek binnen 14 dagen terug te betalen Circa 550.000 euro.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.