• 0

Van eenmanszaak naar VOF, vennoot heeft BKR.

Ik heb al bijna 5 jaar een eigen taxibedrijf, alleen maar positieve jaarcijfers. Ik bankier met ABN-amro, al die 5 jaar lang gedaan en ik heb ook van de ABN een rekening courant krediet gekregen van 10.000 euro (eind 2011).

 

Ik wil uitbreiden met iemand anders, maar die heeft 2x een negatieve BKR notering.

 

1e is doorlopend krediet, A3 en A4 codering, bedrag is 2500 euro, einddatum is niet beeindigd dit gaat zsm afgelost worden (in een keer).

 

2e overige obligo's? A2 A3 en A4 codering, bedrag is 0? werkelijke einddatum is 07-01-2013

 

De reden voor dit is dat deze persoon tijdelijk in het buitenland heeft gewerkt, en omdat ie was uitgeschreven bij zijn huis kon de bank dus de brieven niet naar hem sturen. Dus heeft ie ook de brieven gemist dat ie een BKR notering zal krijgen.

 

Vragen:

 

Is het uberhaupt mogelijk die rekening courant krediet te behouden? (uiteraard na herstel van die schuld). Of zegt de ABN gewoon uw vennoot heeft BKR dus die krediet trekken we in?

 

Kunnen ze zeggen we sluiten uw rekening want we willen geen bedrijven met vennoten die BKR hebben?

 

Ik weet dat dit niet verstandig is, maar wat zou er kunnen gebeuren als ik mijn bedrijf omzet naar VOF en niks meld aan de ABN? OF komen ze daarachter?

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er moet een wijziging plaatsvinden als je eenmanszaak wordt omgezet naar een VOF. Er zal dan naar mijn idee ook een kredietherbeoordeling plaatsvinden. Dat je toekomstige medevennoot een negatieve BKR heeft is hierbij ongunstig. Als de bank in haar beleid heeft dat aan klanten met een negatief BKR geen krediet wordt verstrekt dan kunnen ze het krediet inderdaad beëindigen.

 

Een wijziging doorgeven en niet doorgeven is niet verstandig. Je kunt er vanuit gaan dat de KvK en de ABN Amro een dusdanige geautomatiseerde gegevensuitwisseling hebben dat ze hier redelijk snel achter zullen komen. En anders wel bij het eerste contact wat je weer met ze hebt. En dan zullen ze het in ieder geval opzeggen.

 

Wellicht verstandig om de vraag neer te leggen bij de ABN AMRO.

Link naar reactie
  • 0

Je wilt je taxibedrijf uitbreiden. Prima...

Maar wat Steven ook al schrijft: waarom d.m.v. een VOF?

 

Ongeacht de reden/historie zou ik niet zakelijk aansprakelijk willen zijn voor iemand met een BKR notering...

(Nb. Buitenland? Vage reden om voor bank waar je schuld hebt onbereikbaar te zijn...)

Link naar reactie
  • 0

Allebei een emz en per karwei afspraken maken. Als meneer dan niet presteert hoef je hem voor een bolgend karwei niet te benaderen. En waak ervoor dat alle financiele zaken door jou zelf worden afgehandeld. Zijn handen kunnen goud zijn maar de rest brengt alleen risico.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.