• 0

Eigen site

Hallo,

ik had een vraagje en hoop hier het antwoord te kunnen krijgen :)

als ik een professionele site nodig heb bijv. een website zoals www.marktplaats.nl of een site zoals www.partypeeps2000.com allebei natuurlijk 2 totaal verschillende sites maar wel allebei zeer professioneel naar mijn inziens in hun genre/branche. Wat zou dat nou ongeveer kosten? incl. onderhoud en en domeinnaam?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

pfew op zo'n vraag is niet 1,2,3 antwoord te geven. Ik kan hier van alles roepen en alles tussen 5.000 en 100.000 euro zou zo maar waar kunnen zijn :P

 

Om deze vraag goed te beantwoorden is meer inzicht nodig in de gewenste functionaliteiten. Je vraagt naar het onderhoud, maar wat bedoel je met onderhoud. De sites die je noemt zijn zeker te weten database gestuurd, al het andere betreft het toevoegen van nieuwe functionaliteiten of het aanpassen van bestaande en de prijs daarvan is natuurlijk niet zomaar in te schatten.

 

Ook voor de hosting kun je niet zomaar iets noemen. Bij de activiteit van een marktplaats heb je niet genoeg aan een shared hostingpakket, je hebt niet eens genoeg aan 1 server. De kosten voor hosting zijn daarmee sterk afhankelijk van het aantal bezoekers en de activiteiten die zij ondernemen.

 

Eén ding kan ik je wel zeggen :P Een domeinnaam kost tussen de 5 en 25 euro per jaar (afhankelijk per aanbieder), maar deze zit in een hostingpakket vaak wel inbegrepen ;)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

zozo dat zijn behoorlijke prijzen even een voorbeeldje:

Ik wil een site beginnen die bedrijven/winkels/producten noem maar op met elkaar vergelijkt op kwaliteit/prijs/service en eventueel de mogelijkheid om een of meerdere van die producten/diensten via mijn site te bestellen/aanvragen bijv tariefvergelijkingen van telefoon providers en de mogelijkheid bieden om zich via mijn website bij de goedkoopste provider in te schrijven. Dat soort dingen hoe duur zal zo'n website zijn?

Link naar reactie
  • 0

Dat is nog steeds een heel open verhaal. Belangrijk is b.v. hoe kom je aan je content. Ga je elke dag handmatig alle prijzen en services aanpassen of wil je dat gegevens van derden b.v. via XML aangeleverd worden. Wat voor betalingssysteem wil je? Etc.

 

Ik denk in jouw geval (heb ik ook gedaan) dat het slim is om een heel uitgebreid programma van eisen en wensen te schrijven waarin je heel nauwkeurig omschrijft welke functies en acties je allemaal wilt. Dit dwingt jezelf ook om na te denken over je eigen systeem een werkwijze. Dit PVE kun je dan bij een aantal sitebouwers neerleggen (er zijn er hier genoeg) en die kunnen offertes uitbrengen. Ga dan nog een keer met de mensen praten hoe ze denken e.a. te gaan realiseren, dat levert je weer inzicht in het verhaal op en vragen die je bij anderen kunt stellen.

 

Als ik het zo hoor dan gaat het om een uitgebreide en redelijk gecompliceerd geheel met een forse investering. Daar moet je ook de nodige voorbereiding en tijd insteken om een goed eindresultaat te krijgen.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk in jouw geval (heb ik ook gedaan) dat het slim is om een heel uitgebreid programma van eisen en wensen te schrijven waarin je heel nauwkeurig omschrijft welke functies en acties je allemaal wilt.

 

Prima, advies, reusje erbij :)

 

Wesley, de website zoals je die nu omschrijft kan inderdaad heel breed zijn. Een module om prijzen van telecomaanbieders met elkaar te vergelijken, die altijd up-to-date is met de laatste tarieven en de pakketten op álle relevante punten met elkaar vergelijkt, is complex. Als je dit verhaal op een duidelijke manier op papier zet kun je daarmee verschillende partijen gaan benaderen, om eens te bekijken wat hun prijzen zijn. Ook merk je dan meteen hoe ze inhoudelijk op je plannen reageren, een goede reactie is natuurlijk ook belangrijk. Zo kun je makkelijker vergelijken welke partij bij jou past qua persoonlijkheid en qua prijzen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties ;) ik begrijp dat ik iets specifieker moet zijn maar ja dat is best moeilijk omdat ik zelf nog niet alles precies op een rijtje heb over hoe en wat maar ik ben in ieder geval al enorm geholpen en ga zeker met de goede tip (alles opschrijven en daarmee de juiste mensen benaderen) verder dit ga ik meteen doen zodra ik precies weet wat ik nou precies wil. Bedankt :D

Link naar reactie
  • 0

Een paar dingen die ik zo bedenk en die belangrijk zijn voor het kostenplaatje:

 

- Wil je die gegevens automatisch laten vergaren, of zelf invoeren?

- Welke zoek/selectie mogelijkheden wil je gaan aanbieden?

- Tot in welke mate wil je de website zelf kunnen aapassen etc.

- Laat je de stijl over aan de webbouwer, of kies je voor een aparte grafisch ontwerper?

 

Er zijn vast nog veel meer factoren die je eerst helder moet krijgen. Het begin van goede offertes krijgen is toch de juiste vragen stellen. De vraag 'wat kost een website' is dezelfde als 'wat kost een auto': Alles van gratis af te halen tot de nodige tonnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.