• 0

Mijn weg naar de top

Voordat ik begin met mijn verhaal wil ik mezelf graag even voorstellen. De naam is Pim Janszen, 20 jaar oud, woon en studeer in Leiden. Dit eerste verhaal is ter introductie. Vervolgens zal ik iedere week mijn voortgangen in het gebied van ondernemen hier schrijven. Net zolang totdat de top bereikt is!

 

Aan dit huidige avontuur als ondernemer is het een en ander vooraf gegaan. Het is niet zo dat ik altijd al voor mezelf wilde beginnen of veel geld wilde verdienen. Sterker nog, vroeger kon geld me eigenlijk geen bal schelen. Zo lang ik kon eten (en later wonen) was ik tevreden. Toch is door een samenloop van omstandigheden iets gaan kriebelen.

 

Tijdens het lezen lijken deze omstandigheden in eerste instantie misschien raar, maar tegen het einde zullen alle puzzelstukjes hopelijk op zijn plaats vallen. Tot zover de inleiding. Veel leesplezier!

 

(Een motiverend muziekje op de achtergrond maakt de leeservaring compleet. Mijn aanrader:

).

 

Het begin

Ongeveer 4 jaar geleden zat ik op mijn kamer bij mijn ouders in huis. Ik zat nog in de vijfde van het VWO. Was een vrij gewone, hoewel behoorlijk verlegen jonge man. Terwijl ik zat te leren voor de toetsen die er binnenkort aankwamen hoorde ik op de radio iets wat mijn aandacht trok: "Vanavond om acht uur is er op televisie een documentaire over mannen die beweren dat ze iedere verlegen man kunnen leren succesvol met vrouwen te zijn".

 

Als vanzelf waren zowel mijn aandacht als scepticisme getrokken. Ook al was ik pas 16 jaar, mijn toekomst op het gebied van vrouwen stond in mijn ogen al vast. De komende tien jaar zou ik in frustratie doorbrengen omdat meisjes me nooit zagen staan. Er waren echter mensen die me vertelden dat ik me geen zorgen moest maken en dat ik “de ware” vanzelf tegen het lijf zou lopen. Dat was tot dan toe de beste keuze die ik had. Zoals je begrijpt zat ik die avond om acht uur aan de

buis gekluisterd.

 

Het verhaal dat ik die avond te horen kreeg heeft mijn leven voor eens en altijd veranderd. Deze man, die als kind zo vreselijk sociaal angstig was dat hij zichzelf bij ieder visite aan huis een week lang in zijn kamer opsloot om maar geen contact met de buitenwereld te hoeven maken had de beslissing gemaakt zijn leven volledig een nieuwe wending te geven. Hij maakte de keuze om zijn angsten onder ogen te zien en te doorleven. Om zijn leven zelf in handen te nemen en de man te worden die hij wilde zijn.

Hij was inmiddels de bekendste verleider in Europa geworden.

 

De conclusie was voor mij snel getrokken. Als hij het kon dan waren er voor mij geen excuses meer. Al vond ik het doodeng, ik besloot dat dit een pad was dat ik ook zou bewandelen. Zo begon mijn reis.

 

De reis

Er komt een tijd dat alle motivatie en positieve affirmaties niets waard lijken te zijn. Dat de realiteit niet meer echt lijkt en je het liefst weer veilig achter je laptop zou willen kruipen. Dit is het begin van de echte reis. Het ondernemen van actie.

 

Vergis je niet, mijn begin was verre van vlekkeloos. Misschien was mijn motivatie nog niet hoog genoeg. Misschien was mijn leventje tot dan toe nog te comfortabel. De start heeft op zich laten wachten.

 

Toch is het lichtje blijven branden. Hoe vaak ik in eerste instantie ook heb opgegeven. Ik ben in ieder geval telkens een keer meer begonnen. Hierdoor ben ik stukje bij beetje steeds iets beter geworden.

 

Door het nemen van de juiste acties kwam ik steeds dichter bij mijn doel. Het beter worden met vrouwen. Het grappige is dat dit uiteindelijk niet het enige was dat veranderde.

 

Door het overwinnen van angsten en verleggen van mijn grenzen ben ik niet alleen zelfverzekerder en aantrekkelijker geworden. Ik heb tijdens dit proces een overtuiging gekregen dat alles mogelijk is wanneer je het maar graag genoeg wilt. Het krijgen van deze overtuiging is waarschijnlijk het beste wat me tot nu toe is overkomen.

 

Tijdens dit proces heb ik mezelf meer en meer geduwd in de richting van persoonlijke groei. Ik heb vrienden om me heen verzameld die op dezelfde manier denken als ik. Mensen die coaching geven, sport op professioneel niveau beoefenen of een eigen onderneming hebben opgezet. Mensen die geloven dat zij verantwoordelijk zijn voor het leven dat ze leiden.

 

Mede door het lezen van een hoop motivationele boeken is deze manier van denken zich gaan ontwikkelen. Boeken als: -Be excellent at anything- (Tony Schwartz), -Mastery- (George Leonard), -A new Earth- (Eckhart Tolle), -The Fountainhead- en -Atlas Shrugged- (Ayn Rand) en nog een aantal anderen.

 

Door deze nieuwe manier van denken en doen nam mijn leven een nieuwe wending. Ik begon resultaten te zien. Zelfvertrouwen te ontwikkelen.

 

Hierdoor begon ik na een aantal jaar zelf met het geven van coaching aan jongens die hetzelfde wilden bereiken. Ik begon hier en daar te presenteren en te adviseren. Dit was precies hoe ik mijn leven wilde hebben. Ik was blij.

 

Ondernemen

Hoewel het geven van coaching, presentaties en het versieren van vrouwen voor mij een geweldige manier is om te leven, mijn portemonnee was er minder blij mee. Ik verdiende nog vrijwel nergens geld aan.

 

Ook al gaf ik een paar keer per week bijles, dit fundeerde nog niet mijn keuze om ieder weekend het halve land af te reizen en vrijwel iedere avond te gaan stappen.

 

Daarom besloot ik ongeveer een half jaar geleden dat het tijd werd om aan mijn financiële situatie te werken. Hoe wist ik nog niet, maar ik moest en zou financieel onafhankelijk worden.

 

In eerste instantie liep ik een aantal programmas van Netwerk Marketing (MLM) tegen het lijf. Dit heb ik ongeveer een week volgehouden tot ik besloot dat het niet mijn ding is. Vervolgens besloot ik me te verdiepen in beleggen. Na het lezen van enkele boeken over dit onderwerp besloot ik dat ook hier mijn passie niet lag.

 

Er was nog iets. Tijdens het leren flirten was ik geboeid door de verhalen van ene -Two Step- op een online forum. Zijn wilde avonturen waren iedere keer weer vermakelijk om te lezen. Echter was er in zijn verhalen een duidelijke verandering merkbaar. Hoewel hij zich in eerste instantie enkel met feesten en vrouwen bezig hield kwamen er in de verhalen steeds meer referenties naar geld verdienen en internet marketing naar voren.

 

Omdat deze verhalen me de hele tijd bij waren gebleven besloot ik ze nog eens op te zoeken. Natuurlijk was hier en daar tussen de verhalen door wel een verwijzing naar zijn eigen website te vinden. Zo kwam ik terecht op source-wave.com. Zijn handleiding voor mensen in de wereld van internet marketing.

 

Tot mijn verbazing verdiende Two Step oftewel Alex Becker inmiddels ongeveer 30.000 dollar per maand met internet marketing. (Nu ik dit schrijf is zijn bedrijf recentelijk geïndexeerd op een waarde van 3,4 miljoen).

 

Nodeloos om te zeggen dat ik de week na deze ontdekking alleen nog maar te vinden was op sourcewave.com. Alle beschikbare informatie werd door mij opgezogen en mijn ogen werden geopend voor een hele nieuwe wereld. De wereld van financiele vrijheid.

 

Omdat Alex adviseerde om te beginnen met het starten van een website over een onderwerp van je eigen passie begon ik mannenvisie.com. Een blog over persoonlijke ontwikkeling. Al snel begon ik hier het grootste deel van mijn dag aan te besteden. Hierdoor kreeg dit blog binnen vrij korte tijd een professionele uitstraling.

 

Ik begon met het lezen van boeken over geld. Vooral “the 4 hour work week” (Timothy Ferriss) en “Rich Dad Poor Dad” (Robert Kyrosaki) hebben mijn kijk op geld veranderd.

 

Hoewel mijn eerste intentie was om financieel vrij te zijn zodat ik simpelweg niet meer aan geld zou te hoeven denken begon de wereld van Marketing toch meer en meer mijn aandacht te trekken. Daarom was de keuze voor het onderwerp van mijn tweede website al snel gemaakt. Blogbeginnen.com was geboren.

 

De huidige situatie

Het ontdekken van Internet Marketing is nu ruim 3 maanden geleden. Zowel Blogbeginnen.com als Mannenvisie.com hebben inmiddels naar eigen zeggen een goede uitstraling. Ik schrijf nu iedere week een artikel voor beide websites. De rest van de week ben ik bezig om deze blogs te promoten en te leren over Internet Marketing.

 

Onlangs vroeg een goede vriend van me of ik meeging naar de -Business Bootcamp-. Een weekend lang professionele training op het gebied van ondernemen en marketing voor 50 euro. Natuurlijk was de keuze snel gemaakt. Zo zat ik een paar weken geleden met 1200 man in een zaal te luisteren naar tips over het maken en laten groeien van een onderneming.

 

Tegen het einde van deze seminars kwam natuurlijk een aanbod voor vervolg trainingen. In dit aanbod zaten 3 trainingen ter waarde van normaal 3000,- per stuk voor een totaalprijs van 3000,-. Omdat ik eigenlijk vrijwel geen geld had zat ik in dilemma.

 

Toch besloot ik een keuze te maken. Het was mogelijk om dit geld in 9 maandelijkse termijnen te betalen. Ik besloot dat als ik echt graag wilde slagen ik dit geld wel op zou kunnen brengen. Het zal het uiteindelijk allemaal dubbel en dwars waard zijn.

 

Dit brengt me op het punt waar ik nu ben. Mijn blogs verdienen nog vrijwel niets. Omdat ze nog zo nieuw zijn zit er ook nog maar amper een businessmodel aan vast. Hierin heb ik me wel enigszins vergist. Ik dacht dit even door te hebben en zodra ik genoeg waarde te bieden had automatisch geld te kunnen verdienen. Echter is dit een lange termijn project waaruit ik niet te snel resultaten kan verwachten.

 

Volgende week is mijn eerste training, de Master Entrepeneur. Ik weet dat ik op de goede weg ben en dat op deze manier het resultaat uiteindelijk zal komen.

 

Echter is er op dit moment nog niets. Door de investeringen die ik onlangs heb gedaan ben ik op dit moment in het bezit van welgeteld 10 euro 50 om vanmiddag mijn lunch te betalen. Vanavond geef ik bijles zodat ik mijn avondeten kan betalen. Ik weet dat ik me nu bevind in de zogenaamde Pain Period. Dit is een term die bodybuilders gebruiken om de periode aan te geven waarin al wel actie ondernomen word maar nog geen resultaat te zien is.

 

Ik weet nu dat ik niet kan verwachten dat dit resultaat op al te korte termijn zal komen. Totdat dit er is zal ik dus nog een baantje moeten zoeken om mijn leven te bekostigen. Ik heb al ongeveer 20 sollicitaties verstuurd naar Internet Marketing bureaus. Dit levert alleen weinig resultaat op omdat ik pas een paar maanden ervaring heb. Ik zal dus even mijn ego opzij moeten zetten en op zoek gaan naar het beste waar ik op dit moment wel terecht kan.

 

De komende tijd zal ik hier wekelijks mijn voortgangen neerzetten op het gebied van ondernemen en mijn leven. Zo kan ik mijn eigen acties en resultaten bijhouden en jullie hopelijk inspireren of nieuwe inzichten geven. Leuke reacties of tips zijn natuurlijk altijd welkom!

 

Groet,

Pim

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@pimNL: Ik heb alle reacties van iedereen doorgelezen en snap dat je je aangevallen voelt.

Check is wat succesverhalen van echt grote ondernemers en wat hun inspiratie is/was. Je ziet hier eigenlijk nooit een soort van jezuschristus figuur die alle wijsheid in pacht heeft in terugkomen.

Ik kan je ook vertellen dat je marktgericht zou moeten denken, zelfverzekerd moet zijn, in moet spelen op behoeften, balans moet vinden in werk en leven. We noemen dit het gezond verstand en je hoeft hier geen 3000 euro voor te betalen.

Kant en klare wc-tegeltjes wijsheden die jij aangeleerd krijgt kun je ook kopen bij de expo.

Jouw probleem is dat je jouw zelfverzekerheid/zelfvertrouwen put uit wat anderen zeggen dat goed voor je is. Jammer dat je dit zelf niet in de gaten hebt.

Mijn advies aan jouw is:

- Als je echt wijze mensen wilt leren kennen: neem een cursus filosofie. Ik heb dit als minor gedaan tijdens mijn HBO studie. Dit zou je enorm goed doen denk ik. Ons moderne denken is gebaseerd op de filosofie. Als je wat beter inzicht krijgt in onze geschiedenis en de overheersende denkpatronen.

 

Wijze mensen zeggen niet wat je moet die vragen alleen. Ik ben niet zo wijs dus ;)

 

Wss lees je dit niet meer, maar moest t ff kwijt

Link naar reactie
  • 0

Ondanks dat de schrijver van de column met zijn neus tegen de muur is gelopen, blijft hij volharden in de boosheid. Op zijn weblog wordt nog altijd actief publiciteit gemaakt voor het bootcamp.

 

Ik hoop maar dat TS zich niet in de schulden heeft gestoken.

 

De grote truc van open circles is het afnemen van je identiteit en het afnemen van je vrije wil.

 

Het begint al voordat je naar het bootcamp gaat. Op de website van open circles staat haarfijn uitgelegd welke kleding en schoenen je dient aan te doen. Mannen dienen zich ook verplicht te scheren.

 

Persoonlijk zou ik nooit naar een event gaan waar ik verplicht wordt om zwarte schoenen te dragen en verplicht wordt om mij te scheren. Alle alarmbellen zouden rinkelen.

 

Topondernemers zoals Steve jobs, Richard Branson, Bill Gates, Mark Zuckerberg zouden niet welkom zijn. Zijn ongeschoren, dragen sportschoenen enz....

 

Open Circles zoekt dus specifiek naar mensen die in de pas kunnen/willen lopen. Het tegengestelde dus van een gemiddelde ondernemer.

 

Ik hoop als laatste punt dat de geruchten rond de hoge concentraties lithiumcarbonaat in het uitgedeelde water, niet waar zijn.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.