• 0

Innovatie Top 10

Beste leden,

 

Ik zou heel graag jullie feedback krijgen op het volgende idee:

 

In samenwerking met de Erasmus universiteit worden er plannen opgezet om een selectie te maken van de 10 meest innovatieve (mkb)bedrijven van Rotterdam. Deze semi-wetenschappelijke selectie gaat plaatsvinden door een inschrijvingsprocedure waarbij bedrijven een lijst in kunnen vullen en opsturen waaruit uiteindelijk hun innovatieve kracht zal blijken. Deze top 10 zal gepresenteerd worden aan de media en er zal een klein congres omheen georganiseerd worden om de innovativiteit in het mkb van Rotterdam weer even onder de aandacht te brengen.

 

Wat vinden jullie van het idee? Is het teveel in een lijn met New Venture, is het misschine te kleinschalig, is het onuitvoerbaar, is het nuttig....you name it! ???

 

Ik ben ontzettend benieuwd of er voor dit soort initiatieven draagvlak is?

 

Groet,

 

Top 10

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Die bedrijven moeten zichzelf aanmelden? Volgens mij lukt dat alleen als je een enthousiaste mediapartner hebt die bereid is een maand lang campagne te voeren. Een oproepje in de Kamerkrant voldoet niet. Verder vraag ik me af hoe je semi-wetenschappelijk kunt vaststellen of een bedrijf innovatief is. De betrokkenheid van een universiteit maakt het nog niet wetenschappelijk, laat staan semi-wetenschappelijk. Die pretentie moet je misschien helemaal niet willen hebben. Verders best een leuk initiatief, daar nie van. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het is altijd goed & leuk om innovatie op de kaart te krijgen/houden. Maar zoals je eigen bericht al verraad : je kan twijfelen of het wel voldoende opvalt om het gewenste resultaat te bereiken.

 

Je idee om het beperkt te houden tot het MKB lijkt mij een uitstekend idee : eindelijk eens lijst die niet alleen erkent dat het MKB de bron van innovatie is, maar die dat ook tot uiting laat komen.

Check of je MKB Nederland en de partijen op 17 november a.s. zo gek kan krijgen om met je initiatief mee te doen. Of de KVK's van Nederland. Of het "Innovatie"platform.

 

Kijk ook nog even naar het doel van je initiatief : wordt het hiermee behaald ? Bijv. als je wilt dat het Nederlandsche Publiek meer van innovatie gaat weten, open een website waar ze kunnen aangeven wie het meest innovatief is.

Kijk bij meer businss-to-bzzns of Business News Radio interesse heeft, bijv. bij hun programma "The Elevator Pitch" .

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je dat doen?

 

En dan met namen waarom niet goed doen?

Doe het dan voor heel Nederland!

De vraag rijst ook wat vind jij innovatief en hoe denkt een ander daarover?

Dan krijg je categorieën en je kunt je afvragen of onderzoek innovatief is?

Een reclame kan innovatief zijn maar ook een handelswijze, waar ga je een afweging maken en op welke aannames baseer je die?

Wat is dan precies je doel of je doel groep?

En als het allemaal gelukt is wat is het nut van die informatie.

Het meest innovatieve bedrijf van Nederland komt misschien achteraf niet in je lijst voor.

 

Veel succes

Mike.

 

Er zijn twee dingen oneindig

Het Universum en de menselijke domheid.

Echter ben ik het mij van het Universum niet zeker.

Albert Einstein

Link naar reactie
  • 0

Het idee is op zich goed, alleen is het heel lastig om, zoals hier al aangegeven wordt, bedrijven zich te laten aanmelden.

 

Met een semi-wetenschappelijke insteek neem ik aan dat je al een model hebt waarop je wilt beoordelen.

 

De vraag is natuurlijk ook: wat is innovatie. Heb je het over technische innovatie, of functionele innovatie?

 

Een prijs eraan verbinden werkt altijd erg goed om goede inzendingen te krijgen. Een grote partner zoeken (media partner als BNR of AD of zo) is altijd slim, maar misschien ook een Accountant als BDO of PWC. Die streven ook veel naar innovatieve ondernemers en kunnen in hun klantenbestand misschien al vele inzendingen bewekstelligen. En als je mazzel hebt een prijs ter beschikking stellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Top10

 

Bij 1 van m'n toko's komen ze 2 maanden , 8 uur per week ..

om zoiets te onderzoeken.

De uitslag maakt me niet uit... élke inbreng van nieuw "nieuw bloed" brengt ons verder...

 

Waarom denken jullie het met een lijstje af te kunnen ..en een andere "groep" met zo'n 65 uur per bedrijf ????

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.