Stroomvoorziening snackwagen

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Misschien niet de juiste plek voor mn vraag, maar weet niet waar ik hem wel moet posten.

 

Ik ben bezig een snackwagen te bouwen maar loop tegen 1 probleem aan.

De stroomvoorziening.

Alles op gas in geen mogelijkheid omdat bijv de afzuigkap dit niet kan.

Ik zag vaak verkoopwagens staan, zonder aggregaat, en zonder een kabel naar een stroompaal.

Hoe hebben deze hun stroomvoorziening geregeld? Doormiddel van een accu ofzo?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

 

Ik dank jullie alvast.

 

Groetjes Richard

Link naar reactie

Misschien op de dynamo van het (trekkende) voertuig? Een alternator van een flinke wagen levert met gemak een kilowatt electrisch vermogen, zelfs als het ding stationair draait.

 

Goedkope stroom is dat overigens niet - stationair verbruikt een auto toch al gauw een liter per uur, en als je alternator fors belast zal die wellicht nog iets hoger uitvallen... bij de huidige energieprijzen toch 10x de consumentenprijs uit het stopcontact.

Link naar reactie

Hou er dan wel rekeing mee dat het trekkende voertuig in staat is de motor te koelen.

De meeste voertuigen hebben een koelsysteem dat uitgelegd is op rijwind. Als het voertuig stilstaat is er geen rijwind en ide kans groot dat de motor oververhit raakt, zelfs al draai deze een laag toerental.

Ook wil je natuurlijk niet de uitlaatgassen om je snackwagen heen, dan heb je meer aan een klein aggregaat.

Link naar reactie

True that, maar die andere wagens moeten het toch op een of andere manier doen.

 

Koeling zal niet zo'n probleem zijn, vrijwel alle moderne wagens hebben een fan voor de radiator hangen die start als rijwind onvoldoende is om te koelen. Normaliter werkt dat ook als je bijv de airco niet aan hebt staan maar op een warme dag in de file staat oid - vergelijkbaar met de auto gebruiken op zo'n snackkar van stroom te voorzien.

 

Een aggeraatje is wel zuiniger natuurlijk, maar zoek wel iets dat niet zo idioot veel kabaal maakt. Vergeleken met een stationair draainde auto zijn die dingen vaan oorverdovend (vooral de goedkope).

Link naar reactie

 

Ik zag vaak verkoopwagens staan, zonder aggregaat, en zonder een kabel naar een stroompaal.

Hoe hebben deze hun stroomvoorziening geregeld? Doormiddel van een accu ofzo?

Wat is er op tegen om bij zo'n kar een lekkernij te kopen en langs je neus vragen hoe zij hun energievoorziening geregeld hebben?

 

Dus TS vraagt nu alle HL'ers om ff op de hoek een patatje te gaan kopen en te vragen hoe ze de stroomvoorziening hebben geregeld?

 

 

Link naar reactie

Bepaal eerst waar je wilt gaan staan, vaak zijn er op markten en/of staanplaatsen voor kramen al aansluitpunten voor de stroom voorziening. Zoniet ga dan met de gemeente praten en vraag wat dat zal aan kosten om op een gewenste plek een stroom voorziening te maken. Waarschijnlijk zal dit rond de € 3.000,-- uitkomen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.