• 0

mailing

Ik ga een mailing opstellen, maar het mag geen/weinig geld kosten dus ik ben niet van plan om een bestaand mailingprogramma van internet af te halen.

Ik heb er wel na gezocht maar de meeste kosten geld of zijn erg beperkt of alleen de eerste keer gratis

 

Maar ik heb mezelf een aantal vragen gesteld:

 

1 Wat is de meest geschikte database?

2 Hoe ga ik groeperen en specificeren?

3 Hoe ga ik de mail opstellen m.b.t. personalisatie en de internetverbinding.

4 Hoe kunnen de klanten zich aan en/of afmelden, en hoe komen we aan nieuwe e-mail adressen?

5 Ga ik gebruik maken van sjablonen, mailing concepten?

6 Hoe ga ik de gegevens omzetten in een e-mail, en hoe gaan we deze verzenden?

 

Ik ben van plan om een Acces database te gaan gebruiken, waardoor ik mijn klanten kan filteren en gericht mailingen kan sturen.

Ik weet dat er een opt-in opt-out is, maar waar kan je dit downloaden of hoe kan je dit zelf maken?

 

Maar daarmee heb ik alleen de eerste twee vragen nog maar beantwoord.

Hoe zouden jullie de rest invullen?

 

Bvd. Joost

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt erop of je niet al te veel respons krijgt Joost....

 

Ik begrijp uit je bericht dat je mailings per e-mail wilt gaan doen?

 

Voor heel weinig geld kun je bij www.ymlp.com een account aanmaken. Wij hebben zelf 3 verschillende accounts voor 3 verschillende doelgroepen. Je kunt je bestaande mailadressen importeren. Verder krijg je een HTML code die je op verschillende sites kunt plaatsen waarmee klanten zich kunnen aanmelden. Meld je maar eens aan op de LeaseTrader website om te zien hoe het werkt. Mensen krijgen een bevestiging die je zelf kunt configureren.

 

Alles komt in de database van de provider die je kunt raadplegen en downloaden.

 

Alle klanten kunnen zichzelf afmelden d.m.v. een link in ieder bericht.

 

Verder maak je je berichten in HTML aan. Ik heb daar zelf geen verstand van maar maak een nieuwsbrief gewoon in Word, Publisher of Outlook en converteer het naar HTML. Je krijgt een voorbeeld, kan dit eerst als test naar jezelf mailen en dan gewoon laten versturen naar iedereen uit de database.

 

Veel succes! ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb intussen al gezocht en ga werken met infacta, ik moet nu alleen nog een opt-in opt-out functie krijgen.

 

Ik heb ASP.NET, kan het hiermee en zoja hoe. Ik heb geen ervaring met dit programma.

 

Maar waar kan ik dus een opt-in opt-out functie krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Hé okidoki, bedankt voor je tip!

Ik denk dat wij ymlp misschien gaan gebruiken voor onze nieuwe buzzzzconcept. Klinkt goed en kost weinig, dat is wel geinig ;)

Kan ik die andere mailgasten wel weer afzeggen met hun dure oplossingen... want zoals ik begrijp ben jij een tevreden klant...

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie
  • 0

You R welcome!

 

Ja, ik ben al een jaar een tevreden klant. Ze geven zelfs nog een goede service ook voor het weinige geld. Enige minpuntje is dat er in kleine lettertjes 'hosted by.....' onder komt te staan, maar dat is zodanig beschaafd dat wij er geen problemen mee hebben.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

http://www.ymlp.com/ lijkt me wel wat, maar het is niet gratis. Dat is een groot nadeel.

Daarintegen is www.infacta.com wel een gratis programma maar hier zitten weer een aantal nadelen aan.

 

Het gaat bij mij om mailingen, niet om nieuwsbrieven.

Ik heb hierover nog een aantal vragen:

1 Ik moet erachter komen wat voor verbindingen/exacte NAW gegevens hebben, het zijn grotendeels al klanten maar hoe kan je hier op een snelle en effectieve manier achterkomen?

(www.plaxo.com)?

 

2 Welk programma raden jullie mij aan, infacta of ymlp?

 

3 Hoe kan je zelf een opt-in opt-out maken, voor het geval dat je mailingen gaat versturen via outlook?

 

4 In de meeste mailings staat de opt-out in de mailing zelf, ik zou dit graag op mijn website laten doen, hoe kan je dit bewerkstelligen?

 

Ik hoop dat jullie antwoorden hebben op mijn vragen.

 

bvd.

Quito

Link naar reactie
  • 0

Met een pakket heb je nog altijd het probleem dat je servers op een 'blacklist' kunnen komen te staan als je grote hoeveelheden mail verstuurd. Dat probleem heb je niet bij een goede provider. En zeg nou zelf € 2,50 per maand..... Ik kan me geen pakket bedenken dat daar tegenop zou kunnen.... Zeker als je dan ook nog eens de integratie moet verzorgen via de aanmeldingen op je site's. ::)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Kan je met YMLP ook filteren?

Het gaat bij mij hoofdzakelijk uit mailingen en die moeten niet naar iedereen, maar naar een specefiek groep die elke keer weer anders is.

 

Is er dus een functie dat je kan filteren?

 

zo nee, is er nog een andere optie

zo nee, is dit programma dan wel geschikt om mailingen te versturen en is er een altanatief voor?

 

bvd. Quito

Link naar reactie
  • 0

YMLP lijkt me een aardig programma maar ik zit ermee dat ik een database wil die ik kan filteren en dan bepaalde mensen aanvink waar de mailing heen moet.

Ook zou ik graag willen dat de mailingen gepersonaliseerd kunnen worden, wat bij ymlp niet kan.

 

- Ik ben benieuwd of jullie weten welk programma goed aansluit bij mijn wensen.

 

- Er zitten hier allemaal ondernemers, en ik ben benieuwd welk mailprogramma jullie allemaal gebruiken, en een motivatie hierop, waarom?

 

Op deze manieren hoop ik meer inzicht te krijgen in mailingprogramma's, om zelf een goede keus te kunnen maken

 

Joost

Link naar reactie
  • 0

Ik vond het in eerste instantie een nieuw topic waard maar ik plaats het bij deze toch in dit topic.

 

Ik heb een vraag m.b.t. het versturen van een actiemailing.

 

Wij hebben vandaag voor het eerst een actiemailing verstuurd naar onze vaste klanten die geld voor December en januari, de volgende keer willen we dit iets eerder versturen, 2 weken voordat de actie begint.

Hier staan enkele zeer goedkope aanbiedingen in die veel klanten regelmatig gebruiken, en het is maar naar een kleine groep klanten gegaan (70).

 

Is het een goed idee om volgende week nog een keer een herinnering e-mail te versturen, of moet je dit pas 3 weken voor het eind van de aanbiedingperiode doen?

 

Mijn vraag aan jullie:

Hoe zien jullie het liefst / wat is de effectiefste manier om actiemailingen onder de aandacht te houden, niet dat ze het lezen en denken het komt wel(daarom een herinneringsmail en hoevaak, wanneer, welke info?)

 

Link naar reactie
  • 0

Heu... ik vraag me verder af om het handig is om een mail te sturen over aanbiedingen voordat die aanbiedingen geldig zijn. Wat ga je je klanten vertellen die gebruik willen maken van zo'n aanbieding? "Nog twee weken wachten, meneer". Er zijn volgens mij makkelijker manieren om van je klanten af te komen, maar dit komt aardig in de buurt.

 

Als de actieperiode twee maanden duurt, zou ik een mail sturen op de eerste dag van de actieperiode, en eentje halverwege de periode. Een herinnering na een week lijkt me over the top. Dan zou ik eerder aan de boodschap en call to action werken van je oorspronkelijke mail.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

mijn plan op dit moment:

 

Mijn plan:

1- Bij de eerste actiedag een mailing sturen

2- Na een of twee weken een herinneringsmail sturen

3- Na 1 maand een mail sturen met daarin nog een extra product die in de aanbieding word gezet, deze elke actie doen zodat ze nieuwsgierig worden naar deze mail.

 

Wat vinden jullie ervan, wat zien jullie graag en wat moet ik absoluut niet doen?

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf momenteel te twijvelen tussen 3 mogelijkheden

 

 

Mogelijkheid 1-- 6 acties per jaar die 2 maanden duren.

 

3 mailingen, MAIL 1 met de nieuwe aanbiedingen, MAIL 2 een herinneringsmail (na 1 of 2 weken), MAIL 3 na 1 maand een nieuw product bij de actie betrekken, zodat je de aandacht weer krijgt.

Nadeel: 18 mailingen per jaar

 

 

Mogelijkheid 2-- 6 acties per jaar die 2 maanden duren

 

2 mailingen, MAIL 1 met de nieuwe aanbiedingen, MAIL 2 na 1 maand een nieuw product bij de actie betrekken, zodat je de aandacht weer krijgt.

Nadeel: Geen herinneringsmail, de aanbieding word misschien vergeten

 

 

Mogelijkheid 3-- 4 acties per jaar die 2 maanden duren, telkens 1 actieloze maand

 

3 mailingen, MAIL 1 met de nieuwe aanbiedingen, MAIL 2 een herinneringsmail (na 1 of 2 weken), MAIL 3 na 1 maand een nieuw product bij de actie betrekken, zodat je de aandacht weer krijgt.

Nadeel: Actieloze maand.

 

Welke mogelijkheid vinden jullie het beste, of welke combinatie met eventuele aanpassingen?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.